Anda Jurca: Ador să stau de vorbă cu colegii şi acolo este energia mea. Inspiraţia îmi vine de la fiecare persoană optimistă cu care interacţionez

Autor: Andra Stroe Postat la 13 iulie 2021 100 afişări

Anda Jurca: Ador să stau de vorbă cu colegii şi acolo este energia mea. Inspiraţia îmi vine de la fiecare persoană optimistă cu care interacţionez

Grup Sales Director Teilor Fine Jewellery


Cifră de afaceri (2020): ~ 140,4 mil. lei Profit: ~ 16,9 mil. leiNumăr de angajaţi: 365


—   Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o în pandemie:

Contextul pandemic ne-a învăţat multe: să ne aducem aminte că siguranţa şi sănătatea sunt prioritatea noastră, să ne schimbăm percepţia despre shoppingul online, să fim mai creativi şi mai curajoşi. Consider, însă că cea mai importantă lecţie a fost cum să ne adaptăm rapid şi eficient lună de lună. Compania Teilor are în ADN-ul său caracteristica de dinamism şi acest lucru ne-a ajutat să ne adaptăm rapid la orice situaţie. Am luat decizii eficiente, am urmărit îndeaproape trendurile pieţei şi am fost determinaţi să reuşim să depăşim momentele provocatoare, pe scurt, ne-am readaptat şi transformat continuu.

—   Cea mai importantă decizie pe care am luat-o în ultimul an:

Misiunea companiei este să devină cel mai surprinzător brand de bijuterii din Europa. Pe piaţa naţională suntem mândri să spunem ca suntem preferaţii clienţilor şi aceştia nu au încetat sa ne păşească pragul magazinelor încă din prima săptămână după lockdown. Cu această idee în minte, am luat decizia de a nu pune piciorul pe frână şi, în spiritul curajos care ne caracterizează, am continuat expansiunea externă, am menţinut aceleaşi echipe, însă cea mai importantă decizie din punctul meu de vedere a fost că am continuat să reîmprospătăm colecţiile, să ţinem pasul cu trendurile internaţionale şi cerinţele clienţilor din România şi am suplimentat stocurile continuu.  Practic, decizia a fost să investim în produs şi în noi linii de bijuterii. De asemenea, am accelerat procesul de digitalizare, prin noi platforme, aplicaţii, colegi cu know-how. Altfel spus, am fost determinaţi să ne menţinem în topul preferinţelor clienţilor.

—   Cum mi-am menţinut colegii motivaţi în ultimul an:

Cred că 2020 a întărit mai mult decât oricând relaţia între angajaţi şi companie. Am stat aproape de cei 250 de colegi din magazine încă din lockdown, prin şedinte zoom, prin taskuri săptămânale care vizau creşterea cunoştinţelor din domeniu, practic nu am pierdut legătura cu niciun coleg nici măcar o zi, indiferent de situaţie. Motivaţia cea mai mare care ne activează spiritul de performanţă este faptul că am  experimentat şi am demonstrat că împreună putem să trecem orice obstacol. Compania nu a renunţat la niciun angajat, am reluat progresiv bonusurile, am efectuat majorări salariale la începutul acestui an şi, cel mai important este că nu am încetat să investim în oameni. În iulie şi august am reuşit vânzări excepţionale, mai mari ca în 2019, o dovadă concretă că solidaritatea şi munca în echipă sunt cheia să treci peste orice barieră. După ultima perioadă a lui 2020, am simţit ca tot colectivul este mai implicat, mai asumat şi mai pasionat de munca de zi cu zi. Vânzările au fost o reflectare a faptului că oamenii au conştientizat că prin ei compania se poate menţine şi poate creşte în continuare. Să fim alături de angajaţi în momente dificile creşte motivaţia şi loialitatea.

—   Work from home sau de la birou?

În a doua parte a anului trecut am alternat work from home cu office hours, însă spre sfârşitul anului am reuşit să mutăm biroul într-un spaţiu mult mai larg, care ne îngăduie să acomodăm toate echipele şi să menţinem regulile de shared space. Într-adevăr, anumite joburi tehnice se pot îndeplini from home, însă interacţiunea faţă în faţă cu echipele este esenţială, creează legături mai puternice şi consider că este important ca orice companie să menţină o balanţă sănătoasă între work from home si office.

—   Locul din care îmi iau energia necesară depăşirii unei crize:

Ador să stau de vorbă cu colegii şi acolo este energia mea. Şedinţele noastre sunt orientate către rezolvarea problemelor, nu petrecem mult timp să analizăm trecutul, ci mai degrabă ne concentrăm pe ce putem face în viitor pentru a evolua. Acest lucru mă încarcă zi de zi şi sunt foarte norocoasă să am parte de oameni profesionişti, hard workers şi pasionaţi.

—   Persoana care m-a inspirat cel mai mult în această perioadă:

Nu pot spune că este o persoană anume, mi-am luat inspiraţia din fiecare persoană optimistă care a gândit diferit, care nu s-a panicat, care a avut o idee outside the box. Am remarcat că este foarte important din ce mediu faci parte, dacă grupurile tale de cunoscuţi, amici, colegii sunt problem solvers, optimişti din fire, dar cu simţ practic. Sunt multe articole scrise pe această temă şi cred că cel mai bine s-au aplicat acum aceste studii conform cărora mediul înconjurător îţi dictează succesul sau insuccesul. Aşadar, inspiraţia vine de la fiecare persoană optimistă cu care interacţionez.

—   Putere vs. feminitate:

Din punctul meu de vedere nu se exclud, ci dimpotrivă, este minunat ca un om de business să le deţină pe ambele. Puterea pentru un profesionist ţine de potenţial, de capacităţile lui dobândite, de expertiza din domeniul din care face parte, atribute care vin odată cu maturitatea în job. Feminitatea, pe de altă parte, ţine de un set de reguli care îţi guvernează comportamentul, de modul tău de a fi, de calităţile tale – înnăscute şi dobândite. Echilibrul dintre cele două este cheia succesului unui manager, a unei femei care vrea să devină inspiraţie pentru cei din jur, în orice moment.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.