Piaţa auto românească a crescut în 2014, după 6 ani de declin. Producţia a scăzut cu 4,8%

Autor: Emil Popescu Postat la 29 ianuarie 2015 35 afişări

Piaţa auto românească a crescut în 2014, după şase ani de scăderi accentuate, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale urcând cu 21,5%, la 100.330 unităţi, dar livrările sunt departe de recordul din 2007, producţia a scăzut cu 4,8% faţă de 2013, iar exporturile au urcat cu doar 0,4%.

"În continuare vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, acestea reprezentând 73% din vânzări. În interiorul acestei valori medii anuale ar fi de remarcat faptul că ponderea achiziţiilor realizate de către persoanele fizice a scăzut de la 41% în luna mai la 15% în luna decembrie. Această fluctuaţie se datorează în mod evident programului Rabla, a cărei perioadă de maxim a fost mai-iulie. (...) Doar circa 25% din vânzările către persoane fizice nu au fost realizate prin Programul Rabla, respectiv circa 5.600 unităţi", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilui Auto (APIA).

Reprezentanţii asociaţiei remarcă, de asemenea, că anul trecut înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 1% (1.900 unităţi) comparativ cu anul 2013, dar rămân la cote ridicate faţă de nivelul autovehiculelor noi, fiind de circa trei ori mai mari.

În anul 2014 au fost fabricate în România 391.434 de autovehicule, cu 4,8% mai puţin decât în 2013. Dintre acestea, 338.593 unităţi (86,5%) sunt produse de Dacia, 52.829 (13,5%) de Ford şi 12 unităţi de către Roman Braşov. În funcţie de model, cele mai mari volume în 2014 le-au înregistrat Dacia Duster (174.077 unităţi), Dacia Logan (77.427 unităţi), Ford B-MAX (52.829 unităţi), Dacia Sandero (47.475 unităţi) şi Dacia Logan MCV (42.614 unităţi).

Anul trecut au fost exportate 364.251 unităţi, mai multe cu 0,4% faţă de anul 2013. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster, cu 165.718 unităţi, urmat de Dacia Logan, cu 66.436 unităţi, şi Ford B-MAX, cu 52.824 unităţi.

În privinţa vânzărilor, datele APIA arată un volum de 100.336 unităţi şi un avans de 21,5% faţă de 2013. Pe categorii, autoturismele înregistrează o creştere de 20,5%, iar vehiculele comerciale una de 26,1%.

La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 26.918 unităţi vândute (32,5% din total), urmată de Volkswagen (8.674 unităţi / 10,5%), Skoda (7.770 unităţi / 9,4%), Renault (5.750 unităţi / 6,9%), Ford (5.569 unităţi / 6,7%) şi Opel (3.605 unităţi / 4,4%).

Cel mai bine vândut model pe piaţa românească a fost Dacia Logan (11.285 unităţi), urmat de Dacia Duster (5.796 unităţi), Dacia Sandero (4.957 unităţi), Skoda Octavia (3.473 unităţi) şi Volkswagen Golf (2.739 unităţi).

"Majoritatea segmentelor au înregistrat creşteri importante (20% - 25%), scăderi consemnându-se la clasa monovolum (-5,5%) şi pe segmentele care cuprind autoturisme aflate în gama de preţ superioară (Executive - 8,1% şi Sport - 36,4%). În funcţie de tipul de combustibil, consemnăm o pondere de 56,5% pentru motoarele diesel, în creştere faţă de 2013, când aceasta era de 53,7%. Sunt 8 mărci şi respectiv 7 modele din primele 10 care au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel, peste ponderea medie a vânzărilor totale (56,5%), unele modele având ponderi ale motorizarii diesel care depăşesc 75% din vânzările totale ale respectivului model", arată APIA.

Autoturismele echipate cu motoare Euro 6 au reprezentat anul trecut circa 6% din vânzări.

APIA notează totodată că 30% din maşinile vândute în România sunt de provenienţă autohtonă, 18% sunt importate din Germania, 9,5% din Cehia, 9,4% din Spania şi 8% din Franţa.

"Deşi creşterea din 2014 este una importantă şi întrerupe cei şase ani de scăderi consecutive, trebuie remarcat faptul că cele peste 100.000 de autovehicule vândute în 2014 sunt departe de maximul din 2007, când în România au fost comercializate peste 360.000 de autovehicule. În acest context, în care afacerile din sectorul auto au fost în scădere continuă în ultimii 6 ani, rezultatele din 2014 reprezintă un balon de oxigen pentru industria auto (chiar dacă, la nivelul operatorilor din piaţă, afacerile nu simt un reviriment la fel de puternic pe cât arată aceste cifre). În acest context, pentru recuperarea investiţiilor efectuate în anii premergători crizei, este necesar ca evoluţia din 2014 să continue pe aceleaşi coordonate şi în anii următori, obiectivul / dorinţa fiind ca în cca.3 ani să se ajungă la jumătatea volumului din 2007, respectiv 180.000 unităţi. Pentru aceasta, vor fi continuate demersurile necesare pentru finalizarea cu succes a unor instrumente precum: (timbrul de mediu, impozitul anual, stimulente pentru autovehicule cu tehnologii noi, limitarea circulaţiei autovehiculelor înmatriculate în alte state, fiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate, etc.)", mai arată APIA.

Asociaţia cere de asemenea dezvoltarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi şi stimularea achiziţiei de autovehicule care încorporează tehnologii avansate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
APIA,
VÂNZĂRI,

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/piata-auto-romaneasca-a-crescut-in-2014-dupa-6-ani-de-declin-productia-a-scazut-cu-4-8-13792301
13792301
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei
Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei
Mediafax
VIDEO Imagini apocaliptice în ZONA ZERO a pandemiei de coronavirus. Scene violente între autorităţi şi chinezi VIDEO Imagini apocaliptice în ZONA ZERO a pandemiei de coronavirus. Scene violente între autorităţi şi chinezi
Ce se va întâmpla cu preţurile produselor din magazinele Mega Image? Compania anunţă „măsuri de urgenţă”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie:  "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!" O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie: "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!"
Jurnal de pandemie. Prof. Dr. Olga Simionescu: As pune corturi mari la granita si as tine acolo lumea in carantina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.