Organismul de reglementare a aviaţiei germane afirmă că nu era la curent cu depresia lui Lubitz

Autor: Valentin Vidu - Mediafax Postat la 06 aprilie 2015 67 afişări

Organismul de reglementare în domeniul aviaţiei germane a anunţat duminică faptul că nu avea nicio cunoştinţă despre lupta copilotului Andreas Lubitz de la Germanwings cu depresia severă, înainte de dezastrul din Alpii francezi, relatează AFP pe site.

Un purtător de cuvânt al Biroului Federal pentru Aviaţie (LBA) a declarat pentru AFP că firma-mamă Lufthansa nu i-a transmis "nicio informaţie despre istoricul medical" al lui Lubitz, pe care procurorii îl suspectează că a doborât deliberat avionul luna trecută, omorând toate cele 150 de persoane de la bord.

În particular, medicii Lufthansa care l-au examinat pe Lubitz nu au informat autorităţile despre vreo "fază timpurie a unei depresii grave", a subliniat LBA, care emite licenţele piloţilor.

Biroul precizează că a aflat despre problemele de sănătate mentală ale lui Lubitz atunci când a obţinut acces la dosarul acestuia de la Centrul Aeromedical Lufthansa, pe 27 martie, la trei zile după prăbuşire.

LBA confirma astfel informaţii publicate de Welt am Sonntag.

Potrivit publicaţiei, Lubitaz a fost examinat de cel puţin şase ori de către medici de la Lufthansa începând din 2009, dar, după ce s-a dispus efectuarea unui test psihologic în anul respectiv, nu au fost efectuate alte evaluări ale sănătăţii mentale a acestuia.

Ziarul citează refuzul Lufthansa de a comenta, din cauza anchetei în curs asupra prăbuşirii zborului Barcelona-Duesseldorf.

Preşedintele şi CEO-ul Lufthansa Carsten Spohr a declarat că firma nu era la curent cu vreo problemă de sănătate care să fi compromis capacitatea de zbor a lui Lubitz, despre care a afirmat că era "100% capabil de zbor".

Însă compania aeriană germană a recunoscut săptămâna trecută că Lubitz şi-a informat şcoala de zbor, la jumătatea lui 2009, în momentul în care şi-a reluat antrenamentele după o lungă absenţă motivată medical, că a suferit "episoade anterioare de depresie severă".

El a primit ulterior certificatul medical care confirma că era apt de zbor.

Procurori germani au afirmat săptămâna trecută că Lubitz a fost diagnosticat ca suicidar "cu mai mulţi ani în urmă", înainte să devină pilot, dar că doctorii nu au descoperit recent vreun semn că ar dori să-şi facă rău lui sau altora.

Însă Lubitz primea tratament de la neurologi şi psihiatri, care i-au dat concediu pe caz de boală în mai multe rânduri, inclusiv în ziua prăbuşirii.

Documente rupte au fost găsite în apartamentul lui Lubitz, despre care autorităţile cred că arată că tânărul în vârstă de 27 de ani încerca să-şi ascundă boala de angajator.

O purtătoare de cuvânt a Agenţiei Europene pentru Securitate Aeriană (EASA) a declarat sâmbătă pentru AFP că organismul şi-a exprimat îngrijorarea faţă de "non-conformitatea" Germaniei faţă de reglementări în domeniul securităţii aeriene, înainte de prăbuşire, în special referitoare la monitorizarea sănătăţii membrilor echipajelor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
GERMANIA,
AVIAŢIE,
GERMANWINGS

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/organismul-de-reglementare-a-aviatiei-germane-afirma-ca-nu-era-la-curent-cu-depresia-lui-lubitz-14108192
14108192
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.