Noul "trade deal" al lui Trump cu UE: SUA nu vor reduce tarifele mari aplicate maşinilor europene până când Bruxelles-ul nu va introduce legislaţie pentru a micşora taxele vamale asupra bunurilor americane. Americanii nu vor să scadă tarifele de 27,5% impuse pentru maşinile europene
Statele Unite nu vor reduce tarifele mari aplicate maşinilor europene până când Bruxelles-ul nu va introduce legislaţie pentru a micşora taxele vamale asupra bunurilor americane, ceea ce pune sub semnul întrebării cât de repede ar putea una dintre cele mai preţioase industrii ale blocului să obţină o scutire, potrivit FT.
Oficialii americani au fost de acord să reducă tariful de 27,5% impus pentru majoritatea automobilelor la 15%, ca parte a unui acord încheiat în Scoţia luna trecută, dar administraţia Trump nu a făcut deocamdată paşi pentru reducerea taxelor.
Un oficial american a declarat miercuri seara că Washingtonul va amâna scăderea tarifelor auto pentru a se asigura că UE „îşi îndeplineşte partea sa”.
Germania, cea mai mare economie a UE, a insistat puternic pentru încheierea rapidă a acordului de principiu din Scoţia, pentru a opri pierderile de miliarde de euro suferite de industria sa auto, care depinde în mare măsură de exporturile către SUA.
Donald Trump a impus în martie un tarif de 25% pe exporturile de maşini europene, peste rata existentă de 2,5%.
Preşedintele american a încercat să remodeleze comerţul global în cel de-al doilea mandat prin taxe vamale ample asupra zecilor de parteneri comerciali.
UE a obţinut un tarif mult mai mic decât cel de 30% ameninţat la un moment dat de Trump, însă taxele reprezintă totuşi o creştere de trei ori faţă de media anterioară revenirii preşedintelui american la Casa Albă.
Disputele continue asupra acordului cu UE arată că, în ciuda fanfarei publice privind înţelegerile comerciale semnate cu administraţia Trump, multe detalii rămân încă blocate în negocieri.
În schimbul reducerii la 15% a taxei pe maşini, UE a fost de acord să elimine tarifele pentru toate produsele industriale americane, inclusiv automobile, şi să ofere acces preferenţial pe piaţă pentru numeroase produse din pescuit şi agricultură, precum carnea de porc, produsele lactate şi nucile.
Aceasta necesită aprobarea statelor membre şi, posibil, a Parlamentului European, ceea ce ar putea dura, astfel încât oficialii europeni au cerut ca SUA să facă primul pas imediat ce legislaţia va fi introdusă.
O declaraţie comună emisă joi de Washington şi Bruxelles a prezentat pentru prima dată detaliile complete ale acordului după săptămâni de negocieri.
Declaraţia a confirmat că înţelegerea va plafona tarifele americane pentru produsele farmaceutice, cherestea şi cipuri la 15%. Totuşi, aceste sectoare rămân supuse unor investigaţii americane pe motive de securitate naţională, care ar putea duce, în final, la taxe mai mari.
Declaraţia a mai precizat că SUA vor aplica un tarif zero pentru aeronave şi piese de avion, produse farmaceutice generice şi ingredientele lor, precum şi pentru „resurse naturale indisponibile” precum plută.
O iniţiativă a Franţei şi Italiei de a obţine un tratament similar pentru vinuri şi băuturi spirtoase a eşuat.
Cele două părţi au convenit luna trecută reducerea tarifelor reciproce impuse de Trump asupra bunurilor europene la 15% sau la nivelul general de „naţiune cea mai favorizată”, dacă acesta este mai mare.
În timp ce taxa pentru maşinile europene ar scădea la 15%, importatorii de pick-up trucks, care reprezintă o parte importantă a pieţei, ar continua să plătească 25%.
Bruxelles-ul a promis să nu îşi schimbe reglementările interne privind standardele auto ca parte a acordului, dar declaraţia arată că a acceptat „recunoaşterea reciprocă” a standardelor americane.
Trump s-a plâns de mult timp că standardele blocului au fost folosite pentru a bloca accesul maşinilor americane.
UE a mai confirmat că „intenţionează să achiziţioneze” până în 2028 energie americană în valoare de 750 de miliarde de dolari (gaze naturale lichefiate, petrol şi energie nucleară).
De asemenea, a anunţat că intenţionează să cumpere cel puţin 40 de miliarde de dolari în cipuri de inteligenţă artificială şi mai multe arme, confirmând angajamentele făcute de preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, la întâlnirea cu Trump din Scoţia.
Dar nivelul final al tarifelor asupra industriei europene de oţel şi aluminiu, care spera la o scutire imediată de la taxele de 50%, rămâne neclar.
Declaraţia a confirmat că cele două părţi vor lua în considerare un plafon tarifar mai mic pentru metale, ca parte a unui efort de a „securiza lanţurile de aprovizionare între ele”, dar a adăugat că sunt necesare noi discuţii.
În plus, cele două părţi au convenit să colaboreze în privinţa revizuirii investiţiilor şi a controalelor la export, o încercare de a limita influenţa economică în creştere a Chinei.
Un oficial american de rang înalt a declarat miercuri seara că acordul Washingtonului cu UE este „unul dintre cele mai semnificative” dintre cele încheiate recent.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













