Interviu cu Dan Croitoru, General Manager Spotawheel România – Spotawheel este cea mai nouă platformă de maşini second hand, lansată astăzi în România, care aduce inovaţia pe plan local

Postat la 26 aprilie 2022 546 afişări

Publi-interviu

Interviu cu Dan Croitoru, General Manager Spotawheel România – Spotawheel este cea mai nouă platformă de maşini second hand, lansată astăzi în România, care aduce inovaţia pe plan local

Spotawheel a anunţat astăzi lansarea pe piaţa din România a platformei sale inovatoare de cumpărare-vânzare a maşinilor second-hand. Deja prezentă în Grecia, Polonia şi Germania, platforma ajunge astfel în ţara noastră, continuându-şi dezvoltarea accelerată pe noi pieţe ofertante. Cu cea mai rapidă creştere din Europa, Spotawheel le oferă clienţilor maşini second-hand sigure, rulate şi verificate la preţuri accesibile, toate acestea la doar câteva clickuri distanţă.

Dan Croitoru, General Manager Spotawheel România, a luat parte la un interviu Businessmagazin.ro, vorbind despre obiectivele de afaceri şi aşteptările pe piaţa locală.

1.     Spotawheel în cifre:

Lansată în anul 2016, compania Spotawheel a cunoscut o creştere semnificativă într-o perioadă relativ scurtă de timp, devenind rapid un important jucător pe piaţa maşinilor second-hand din Grecia, Polonia şi Germania, şi intrând acum şi pe piaţa din România. Despre succesul companiei cel mai bine vorbesc chiar rezultatele acesteia: în ultimul an am înregistrat o creştere a veniturilor companiei cu 140% şi o creştere totală a numărului de angajaţi cu 109%, la nivel de grup având o echipă de peste 400 de angajaţi.

2.     Ce a stat la baza deciziei de a vă extinde şi în plan local?

Analizând contextul pe plan european, am identificat în România o piaţă cu un foarte mare potenţial de dezvoltare pe segmentul autovehiculelor rulate. Vorbim aici despre aproximativ 395.000 de unităţi înregistrate în 2021, în creştere cu 4% faţă de anul precedent. Aceste cifre plasează, astfel, România în topul vânzărilor din Europa de Est, aspect care a consolidat decizia de a pătrunde pe piaţa locală. Oportunitatea de extindere Spotawheel în România a reprezentat pasul firesc spre construirea unui brand de încredere, poziţionat ca prima şi cea mai bună opţiune pentru clienţii pasionaţi de auto. Ne dorim, în acest fel, să răspundem nevoilor consumatorilor români aflaţi în căutarea unui vehicul sigur, verificat, listat la un preţ corect şi care îndeplineşte cele mai înalte standarde de calitate.

3.     Care este profilul ţintă al clienţilor din România?  

Intenţionăm să atingem un public cât mai larg şi să răspundem nevoilor românilor, garantând încredere şi servicii de calitate. De aceea, Spotawheel se adresează tuturor celor care îşi doresc o achiziţie sigură şi transparentă, oferind soluţii corecte şi eficiente tuturor şoferilor interesaţi de o maşină second-hand rulată, verificată, livrată în cele mai bune condiţii, chiar la uşa cumpărătorului.

4.     Care sunt principalele avantaje ale achiziţionării unei maşini second hand?

Avantajul principal la momentul actual, având în vedere contextul din piaţă, constă în disponibilitatea imediată a maşinilor, chiar din stoc. Dacă ne gândim la criza generată pe fondul pandemiei, dar şi la contextul geopolitic actual, termenele de livrare pot deveni o provocare pentru furnizorii de maşini noi. Astfel că piaţa de maşini second hand este mult mai flexibilă şi mai eficientă din punct de vedere al disponibilităţii vehiculelor.

În plus, preţul accesibil este unul dintre avantajele majore atunci când vine vorba despre achiziţia unei maşini second hand, alături de eficienţa procesului de cumpărare. Spre exemplu, în cazul achiziţiei unui astfel de automobil, procesul de devalorizare a vehiculului se petrece într-un ritm mult mai lent, iar impactul resimţit de cumpărător este gradual, spre deosebire de achiziţionarea unei maşini noi, a cărei valoare scade considerabil în primul an de rulare, impactul financiar fiind resimţit acut de către proprietar.

5.     Care este marja de preţîn care se încadrează autoturismele pe care le comercializaţi pe plan local?

Spotawheel România îşi propune să răspundă nevoilor şi aşteptărilor tuturor şoferilor interesaţi de un automobil second hand, poziţionându-se ca un brand accesibil unui public cât mai larg. Oferta noastă este cât se poate de diversă, cu preţuri variate pentru toate buzunarele, ajungând până la maşini premium pentru pasionaţii auto.

6.     Câte autoturisme şi câte branduri numără portofoliul local al companiei?

Cu un stoc de maşini în continuă creştere pe tot parcursului anului 2022, Spotawheel intră în România drept unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de autovehicule rulate din ţară. Din perspectiva brandurilor din portofoliu, stocul nostru cuprinde o selecţie de peste 30 de mărci auto consacrate, astfel că putem răspunde unei game largi de preferinţe. Clienţii noştri merită o maşină mai bună, indiferent de brandul pe care îl preferă, iar Spotawheel este aici să le ofere ceea ce îşi doresc.

7.     Cum vă propuneţi să inovaţi pe plan local şi ce tendinţe remarcaţi în piaţa auto locală?

Modelul nostru de business aduce inovaţia pe piaţa din România prin procesul exclusiv online de achiziţie, dar şi prin numeroase alte beneficii pe care le oferim clienţilor noştri. Spotawheel vine cu o mulţime de avantaje tocmai pentru a sprijini cumpărătorul în a face cea mai bună alegere privind maşina dorită. Platforma noastră asigură utilizatorii de o vânzare 100% transparentă, cu o garanţie de până la 5 ani şi cu posibilitatea returnării gratuite a maşinii în termen de 14 zile, fără costuri suplimentare.

În ceea ce priveşte tendinţele din piaţa locală, putem vorbi despre exigenţa tot mai mare a clienţilor interesaţi de autoturisme rulate. Aceştia au aşteptări ridicate de la brandurile cu care interacţionează; valorizează credibilitatea şi autenticitatea, căutând acele companii care le pot oferi soluţiile potrivite pentru a le satisface dorinţele şi nevoile. În acelaşi timp, o altă tendinţă pe care am remarcat-o este creşterea cererii pe fondul lipsei stocurilor de maşini noi la nivel global, iar Spotawheel oferă aici o alternativă rapidă, sigură şi de calitate pentru soluţionarea acestei cereri de autoturisme.

8.     De unde provin maşinile pe care le vindeţi în România şi unde se află flota din plan local?

Flota Spotawheel din România include atât maşini din import, provenite din spaţiul Uniunii Europene, cât şi maşini de pe piaţa locală. Întrucât ne dorim să oferim o varietate de opţiuni pentru şoferii din România, optăm pentru autovehicule din diferite locaţii. Selecţia este realizată de echipa noastră alcătuită din specialişti cu o vastă experienţă, susţinuţi de tehnologiile inovatoare Spotawheel.

9.     Ce obiective de business şi planuri de extindere aveţi pe termen scurt şi mediu?

Spotawheel îşi propune să devină cel mai mare jucător de pe piaţa de autovehicule rulate din România prin consolidarea imaginii de brand, oferind clienţilor noştri încredere, siguranţă şi servicii de calitate, pe care aceştia se pot baza. În plus, oferim transparenţă totală clienţilor noştri pe întreaga durată a procesului de achiziţie, inovând astfel modelul de business de pe piaţă şi diferenţiindu-ne de competitorii noştri. Pentru Spotawheel, transparenţa în comunicare şi în toate procesele noastre, interne sau externe, este esenţială, aceasta face parte din ADN-ul culturii noastre organizaţionale. De aceea, ne dorim să oferim acelaşi lucru şi clienţilor noştri.

Un alt obiectiv vizează planurile de expansiune Spotawheel. Analizăm posibilitatea de a fi prezenţi în mai multe oraşe importante din România, dar şi opţiunea de a deschide un centru de inspecţie şi preparare până la finalul acestui an. Cu siguranţă, ne dorim să fim prezenţi pe plan local în cât mai multe oraşe şi să oferim soluţiile Spotawheel unui număr cât mai mare de clienţi.

10. Din câţi angajaţi este formată echipa Spotawheel România?

În prezent, echipa din România numără 33 de angajaţi, cu un plan de extindere la 105 până la finalului anului 2022. Suntem într-un proces continuu de creştere şi ne dorim să primim în echipă cât mai mulţi oameni dedicaţi, pasionaţi de piaţa auto şi pregătiţi să ducă inovaţia din România la nivelul următor.

11. Alte obiective viitoare:

Suntem bucuroşi să ne lansăm pe piaţa din România şi suntem încrezători că, alături de clienţii noştri, putem dezvolta şi transforma piaţa auto, construind o relaţie de încredere, bazată pe transparenţă şi servicii de calitate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
interviu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.