Încă o înfrângere pentru România: Cum a ajuns Polonia una dintre cele mai mari ţări producătoare de autobuze electrice din Europa

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 03 decembrie 2020 73 afişări

Încă o înfrângere pentru România: Cum a ajuns Polonia una dintre cele mai mari ţări producătoare de autobuze electrice din Europa

În mod surprinzător poate, Polonia este una dintre cele mai mari ţări producătoare de autobuze electrice din Europa, iar producţia acesteia continuă să crească, scrie Deutsche Welle. Compania germană MAN Truck & Bus şi-a lansat recent producţia în Polonia, după CAF din Spania în 2018.

Rămasă în urmă la capitolul respectării obligaţiilor sale legate de mediu, Polonia avansează puternic când vine vorba de producţia de autobuze electrice. Celui de-al treilea mare producător de autobuze electrice din Europa, compania Solaris, i se alătură MAN Truc & Bus, ale cărui prime autovehicule au ieşit de pe linia de producţie în Starachowice, sudul Poloniei, în octombrie.

Divizia poloneză a grupului german Volkseagen vrea să livreze primele 17 autobuze electrice către compania de transport public VHH până la sfârşitul acestui an. Nobina Sverige, cel mai mare operator suedez de autobuze, are încă 22 de unităţi comandate, iar alte comenzi urmează a fi făcute.

Rafako, o firmă poloneză recent preluată de Agenţia de dezvoltare industrială (ARP) deţinută de stat, intenţionează la rândul său să înceapă producţia de autobuze electrice în 2021. Între timp, unitatea Volvo din Wroclaw este singura facilitate de producţie operată de companie în Europa care produce autobuze electrice. Skania produce de asemenea autobuze electrice în oraşul Slupsk din nordul ţării.

Se estimează că aproximativ o treime din numărul total de autobuze electrice din Europa sunt construite în Polonia, cel mai mare producător fiind Solaris. Cota deţinută de Solaris din numărul total de autobuze electrice nou livrate se ridică la 83% pe piaţa italiană şi 43% pe cea germană. Compania deţine o cotă de aproximativ 18% din piaţa europeană.

Solaris caută de asemenea să-şi extindă producţia de autobuze cu propulsie pe hidrogen.

Polonia dispune de o combinaţie de susţinere guvernamentală, o bună locaţie geografică pentru exporturi în Europa, o bine dezvoltată reţea de aprovizionare şi de producători locali de componente.

Legea poloneză privind electro mobilitatea şi carburanţii alternativi introdusă în 2018 stipulează că flotele operate de autorităţile locale din municipalităţi cu peste 50.000 de locuitori trebuie să fie constituite în proporţie de cel puţin 5% din autobuze electrice în 2021; 10% în 2023, 20% în 2025 şi 30% în 2028.

Dezvoltarea pieţe autobuzelor electrice din Polonia este susţinută de eforturi depuse de adimistraţia publică, cum ar fi Transportul Public Verde, ce va fi lansat în 2021. Iniţiativa va aloca 390 mil. euro pentru subvenţii şi credite destinate autorităţilor locale care investesc în autobuze electrice, pe hidrogen şi infrastructura necesară.

La nivel mondial, China a reprezentat 99% din autobuzele electrice înregistrate în 2018, însă această cotă este aşteptată să scadă la 88% în 2025 pe măsură ce alte ţări adoptă acest tip de autobuze.

În Europa, 50 de ţări au semnat o declaraţie de intenţie pentru promovarea pe scară largă a autobuzelor curate. Flota europeană de autobuze electrice a crescut de aproape 15 ori în ultimii 5 ani, potrivit Union Internationale des Transport Publics (UITP), un think tank din Bruxelles. Potrivit acestuia, trendul producţiei de autobuze electrice din Europa este unul puternic ascendent din 2017.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
polonia,
autobuze,
construire,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.