DE VĂZUT! Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea lui Markus Villig, omul care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 27 octombrie 2019 97 afişări

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

DE VĂZUT! Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea lui Markus Villig, omul care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber
DE VĂZUT! Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au...

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

Ceea ce l-a inspirat pe tânărul estonian să facă business în acest fel a fost povestea aplicaţiei Skype, care a fost dezvoltată tot în Estonia şi care i-a demonstrat lui Markus Villig că un business în tehnologie „poate fi lansat de oriunde”, scrie CNBC.

„Am realizat că în industria tehnologică există foarte mult spaţiu de manevră şi ca poţi realiza lucruri uimitoare lucrând cu o echipă foarte mică”, a declarat Markus Villig.

Potrivit fondatorului, chiar şi atunci când lumea a început să fie interesată de aplicaţie, acesta a continuat să fie prudent atunci când a fost vorba despre costurile de business, evitând angajarea în masă a şoferilor sau realizând campanii de marketing exorbitante. Pentru recruta şoferi, atunci când compania sa încă nu cunoscuse succesul, Markus se plimba pe străzile din Tallinn, capitala Estoniei, în căutare de personal.

„Aceasta este o industrie în cadrul căreia clienţii se aşteaptă să primească calitate în schimbul banilor. Dacă poţi oferi clienţilor cu preţ cu 20% mai bun sau te poţi asigura că şoferii vor pimi cu 20% mai mult pentru fiecare cursă care chiar îşi face banii” a mai spus Markus Villig.

Şoferii Bolt pot câştiga şi cu 10% mai mult spre comparaţie cu alte platforme de ride-hailing, în contextul în care compania percepe un comision de 15% din banii câştigaţi în urma fiecărei curse. Gigantul american Uber, prestează aceeaşi politică a comisionului, însă în acest caz ei preiau 25% din ceea ce câştigă şoferii.

Serviciul eston de ride-hailing Bolt, care până la începutul anului 2019 s-a numit Taxify, a reintrat pe competitiva piaţă de taximetrie a Londrei, promiţând curse mai ieftine şi salarii mai bune pentru şoferi comparativ cu rivalul său mai mare la nivel mondial, Uber Technologies. Iniţial, s-a încercat lansarea curselor Bolt în 2017, dar autorităţile londoneze nu au permis acest lucru în contextul în care compania nu reuşise să obţină o licenţă de operare la acea vreme.

Bolt este o aplicaţie mobilă disponibilă în 100 de oraşe şi 30 de ţări, având aproximativ 25 milioane de clienţi şi 500.000 de şoferi. Cu toate acestea, ride-hailingul nu este singura ramură de business pe care se bazează compania, pentru că aceasta închiriază scutere electrice şi livrează mâncare comandată printr-o aplicaţie dedicată.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
abandon,
poveste,
transformare,
gigant
Ce milionari a produs IT-ul din România Ce milionari a produs IT-ul din România

Soţii Florin şi Măriuca Talpeş au fondat în 1991 firma Softwin, care în 2001 a devenit Bitdefender - cel mai de succes produs software românesc vândut în toată lumea. În paralel, Radu Georgescu a înfiinţat în 1992, împreună cu alţi parteneri, compania GeCAD Software, care doi ani mai târziu a scos pe piaţă antivirusul RAV, pe care l-a vândut în 2003 gigantului Microsoft pentru o sumă de peste 10 milioane de dolari. De atunci, industria IT din România s-a dezvoltat continuu, iar în ultimii ani s-a creat o adevărată efervescenţă pe această piaţă: start-up-uri vândute giganţilor străini şi tot mai multe idei de afaceri bazate pe tehnologie care atrag finanţări de ordinul sutelor de milioane de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul
ULTIMĂ ORĂ: Probleme pentru eMag de Black Friday!! Ce se întâmplă când clienţii încearcă să plătească
ProMotor.ro
Video : Și-a cumpărat o mașină SECOND-HAND, dar în service mecanicii i-au dat VESTEA Video : Și-a cumpărat o mașină SECOND-HAND, dar în service mecanicii i-au dat VESTEA
De câte benzi are nevoie șoferul unui BMW X6 pentru a face un viraj? VIDEO
Un bărbat a încercat să-și sune IUBITA în timp ce conducea dar a ajuns de RÂSUL internetului. Nu apăsa acest buton! VIDEO
Descopera.ro
MAŞINILE electrice sunt mai PERICULOASE decât s-a crezut. Ce nu spune niciunul dintre marii producători MAŞINILE electrice sunt mai PERICULOASE decât s-a crezut. Ce nu spune niciunul dintre marii producători
Japonezii au luat o decizie ULUITOARE care stârneşte PANICĂ la nivel mondial. ''Şi dacă îl scapă de sub control...'' - VIDEO
Misterul DISPARIŢIILOR din Triunghiul Bermudelor a fost REZOLVAT
Go4it.ro
Lupta 5G. Ce dispozitive pregătesc Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi şi Nokia pentru 2020 Lupta 5G. Ce dispozitive pregătesc Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi şi Nokia pentru 2020
TESLA ataca BMW, Audi şi VW chiar la ei acasă! Ce planuri are Elon Musk pentru piaţa din EUROPA
Telefoanele anului 2020! Care vor fi cele mai bune telefoane şi când se vor lansa
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.