DE VĂZUT! Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea lui Markus Villig, omul care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 27 octombrie 2019 99 afişări

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

DE VĂZUT! Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea lui Markus Villig, omul care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber
DE VĂZUT! Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au...

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

Ceea ce l-a inspirat pe tânărul estonian să facă business în acest fel a fost povestea aplicaţiei Skype, care a fost dezvoltată tot în Estonia şi care i-a demonstrat lui Markus Villig că un business în tehnologie „poate fi lansat de oriunde”, scrie CNBC.

„Am realizat că în industria tehnologică există foarte mult spaţiu de manevră şi ca poţi realiza lucruri uimitoare lucrând cu o echipă foarte mică”, a declarat Markus Villig.

Potrivit fondatorului, chiar şi atunci când lumea a început să fie interesată de aplicaţie, acesta a continuat să fie prudent atunci când a fost vorba despre costurile de business, evitând angajarea în masă a şoferilor sau realizând campanii de marketing exorbitante. Pentru recruta şoferi, atunci când compania sa încă nu cunoscuse succesul, Markus se plimba pe străzile din Tallinn, capitala Estoniei, în căutare de personal.

„Aceasta este o industrie în cadrul căreia clienţii se aşteaptă să primească calitate în schimbul banilor. Dacă poţi oferi clienţilor cu preţ cu 20% mai bun sau te poţi asigura că şoferii vor pimi cu 20% mai mult pentru fiecare cursă care chiar îşi face banii” a mai spus Markus Villig.

Şoferii Bolt pot câştiga şi cu 10% mai mult spre comparaţie cu alte platforme de ride-hailing, în contextul în care compania percepe un comision de 15% din banii câştigaţi în urma fiecărei curse. Gigantul american Uber, prestează aceeaşi politică a comisionului, însă în acest caz ei preiau 25% din ceea ce câştigă şoferii.

Serviciul eston de ride-hailing Bolt, care până la începutul anului 2019 s-a numit Taxify, a reintrat pe competitiva piaţă de taximetrie a Londrei, promiţând curse mai ieftine şi salarii mai bune pentru şoferi comparativ cu rivalul său mai mare la nivel mondial, Uber Technologies. Iniţial, s-a încercat lansarea curselor Bolt în 2017, dar autorităţile londoneze nu au permis acest lucru în contextul în care compania nu reuşise să obţină o licenţă de operare la acea vreme.

Bolt este o aplicaţie mobilă disponibilă în 100 de oraşe şi 30 de ţări, având aproximativ 25 milioane de clienţi şi 500.000 de şoferi. Cu toate acestea, ride-hailingul nu este singura ramură de business pe care se bazează compania, pentru că aceasta închiriază scutere electrice şi livrează mâncare comandată printr-o aplicaţie dedicată.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
abandon,
poveste,
transformare,
gigant
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
O șoferiță de DUSTER a produs haos în București. TOTUL în MARȘARIER O șoferiță de DUSTER a produs haos în București. TOTUL în MARȘARIER
Dacia lui 'nea Costică fumegă ca o locomotivă cu aburi, dar are dotări din secolul XXI
Limbaj codat la Poliţia Rutieră: „Să-i pună un Ana-Vasile“
Descopera.ro
Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE
Microsoft a RECUNOSCUT că Windows 10 are o problemă serioasă, dar ne spune cum s-o REZOLVĂM
Medicamentul care TRATEAZĂ coronavirusul. Anunţul a fost făcut de adjunctul OMS: „Există doar un singur medicament eficient”
Go4it.ro
Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Cel mai nou telefon PLIABIL a ajuns în România! Ce poate să facă noul SAMSUNG de 1.400 de euro
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.