Cum vinzi repede un apartament în România. Metoda prin care poţi să obţii mii de euro în plus

Autor: Ştefan Stan Postat la 15 noiembrie 2021 734 afişări

Cum vinzi repede un apartament în România. Metoda prin care poţi să obţii mii de euro în plus

Piaţa imobiliară din România continuă să fie într-o continuă euforie, în condiţiile în care luna septembrie a adus o accelerare a creşterii medii a pre­ţurilor aparta­mente­lor vechi cu trei camere din Capitală la peste 101.500 de euro, maximul ultimului deceniu şi valoare care nu a mai fost atinsă din prima jumătate a anului 2009.

Preţul mediu al apartamentelor vechi cu trei camere a urcat în septembrie cu 500 de euro sau 0,5% faţă de august şi cu 2,8% sau 2.750 de euro faţă de septembrie 2020.

Ziarul Financiar a discutat cu Alexandru Stănescu, care deţine o franciză imobiliară RealPro, despre factorii care ar putea duce la vânzarea rapidă a unui apartament. El a explicat şi la ce se uită în general cumpărătorii când vin la o vizionare.

Cum se pregăteşte un apartament de vânzare?

Factorii care determina vanzarea unei case sunt locaţia, posibilităţile de finanţare disponibile în piaţă, marketingul, starea proprietăţii şi preţul. Primele două, locaţia şi finanţarea, ne sunt date şi nu le putem controla, însa atunci cand vrem să scoatem la vanzare un apartament este important să avem un plan de marketing bun care să ţintească publicul potrivit, starea proprietăţii trebuie sa fie cat mai buna, iar preţul cerut trebuie să fie cât mai apropiat de valoarea de piaţă a apartamentului.

Care sunt criteriile care ”fură” ochii cuiva care vine pentru prima oară la o vizionare?

Atunci cand pregătim o proprietate pentru vanzare trebuie sa luăm în calcul două tipuri de factori care pot fie să sperie, fie sa atraga cumparatorii.

► În primul rând vorbim despre problemele majore care scad valoarea casei şi care, odată descoperite de cumpărător, îl determină să caute şi alte probleme ce pot împiedica tranzacţia. Exemple de astfel de probleme ar fi: pete si miros de mucegai sau igrasie, pereţi crăpaţi, probleme cu sistemele de încălzire şi răcire, instalaţia electrică, instalaţia sanitară sau nereguli în legătură cu actele proprietăţii. Vânzătorul ar trebui să fie conştient de aceste probleme şi să le rezolve, ori să ofere un deviz cumpărătorului cu cât ar costa reparaţia, pentru că întotdeauna cumpărătorul va supraestima preţul şi timpul necesar pentru reparaţie.

► Vânzătorii trebuie să fie atenţi şi la eventualele problemele legate de mentenanţa casei, precum un geam fisurat, o lustră spartă, o priza scoasă, o uşa care scârţâie sau o gaură în perete.

► Acum ca am eliminat motivele pentru care apartamentul sa nu fie cumparat, ne putem indrepta atentia catre detaliile care ar face un cumparator sa îsi doreasca un apartament. Un prim lucru ar fi eliminarea lucrurilor nenecesare şi care ocupă mult spaţiu în casă, sau organizarea lor într-un mod mai plăcut si compact.

► Este foarte important sa depersonalizaţi casa prin scoatere pozelor de familie şi a obiectelor personalizate din casă. Astfel, cumpărătorului îi va fi mult mai uşor să se vizualizeze în acea casă.

► Foarte important este ca atunci cand un cumpărator vine să vadă proprietatea, să ţinem cont de cele cinci simţuri prin care noi percepem lumea: vedere, auz, gust, atingere şi miros. Acestea vor trezi un anumit set de emoţii în cumpărător.

Merită să investeşti în renovarea parţială a apartamentului înainte de a-l scoate pe piaţă?

Dacă vorbim de schimbarea totală a gresiei şi a mobilei, atunci de cele mai multe ori nu merită să investim în renovare înainte de vânzare, însă depinde şi de segmentul în care se află apartamentul. De obicei, când pregăteşti un apartament de lux, poţi scoate profit bun datorită felului în care este amenajat apartamentul, însă dacă este un apartament din clasa inferioară de pret, investiţiile majore înainte de vânzare nu sunt rentabile. În toate cazurile, zugravirea apartamentului este o investiţie redusă şi de efect.

Cât de mult contează prezentarea la preţul unui apartament/ în negociere?

În funcţie de segmentul de piaţă, marketingul proprietăţii poate duce la obţinerea unui preţ de vanzare cu 5-15% peste preţul care s-ar obţine fără un marketing adecvat.

Este bine să fie proprietarii prezenţi la vizionare/ negociere?

În timp ce vad o casa, cumparatorii au nevoie de intimitate, timp sa se gandeasca sa pună întrebări şi să discute despre cum percep ei casa şi nu s-ar simţi cel mai comod sa facă aceste lucruri dacă proprietarul este in casa, însă fata de agent sunt mai mari şansele să-şi exprime nevoile şi obiecţiile. De aceea consider ca este mai bine ca la prezentare sa vina doar agentul şi cumparatorul, iar dacă acest lucru nu este posibil, vanzatorul trebuie sa stea într-o zonă retrasă şi să nu participe activ la prezentarea proprietăţii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
apartament,
cumparatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.