Cum s-au transformat limbile străine în plan de business: povestea Eucom
Deşi România este printre fruntaşele Uniunii Europene la studiul limbilor străine în şcoli, piaţa muncii se confruntă cu bariere lingvistice majore: peste 64% dintre adulţi declară că nu vorbesc nicio limbă străină. În acest context, Eucom, liderul pieţei de educaţie lingvistică pentru mediul corporate, a dezvoltat programe care au sprijinit deja cariera a peste 180.000 de profesionişti.
Cunoaşterea limbilor străine a devenit un criteriu esenţial de angajare în România: în 2025, 60% dintre joburile publicate menţionau explicit această cerinţă, potrivit datelor de piaţă. Engleza este cea mai solicitată, urmată de germană, franceză şi italiană, în timp ce companiile multinaţionale caută şi candidaţi care vorbesc limbi mai rare, precum olandeză, portugheză sau greacă.
Pe această nevoie se bazează Eucom, companie fondată în 2002 de Delia şi Silviu Dragomir. În prezent, Eucom colaborează cu peste 200 de companii şi a sprijinit mai mult de 180.000 de adulţi prin programe de training lingvistic şi evaluare. În perioada ianuarie–august 2025, peste 20.000 de români au urmat cursurile sale, dintre care aproape jumătate au ales limba engleză.
„Competenţele lingvistice nu mai sunt doar un atu, ci cheia prin care deschidem drumul spre performanţă şi încredere. Când le împletim cu grija pentru wellbeing, formăm echipe reziliente, motivate şi pregătite să transforme provocările viitorului în oportunităţi”, spune Delia Dragomir, cofondatoare Eucom.
Compania a dezvoltat o metodologie proprie, prin care personalizează programele în funcţie de profilul şi nevoile cursanţilor. Flexibilitatea este un alt avantaj: cursurile se livrează online, hibrid sau la sediul companiilor, iar reţeaua naţională de traineri permite acoperirea rapidă, inclusiv pentru angajaţi remote.
Fondată acum 23 de ani, compania derulează afaceri anuale de circa 1,5 milioane de euro şi colaborează cu o reţea de peste 200 de traineri şi evaluatori specializaţi în limbi străine. Portofoliul include clienţi din industrii diverse – de la banking şi retail până la IT, pharma şi energie –, confirmând rolul limbilor străine ca un pilon de competitivitate pe piaţa muncii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













