Brandurile care au fost alături de Hitler fac astăzi afaceri de miliarde de euro

Autor: Razvan Muresan Postat la 30 mai 2013 23999 afişări

Servicii sau produse pe care le folosim în viaţa de zi cu zi în 2013 şi oamenii care le-au creat au fost alături de liderul Germaniei din anii 30-40 şi i-au susţinut ascensiunea la putere.

Statul german a creat în 1990 un fond în care companiile cu trecut nazist să plătească pentru a compensa modul în care au fost trataţi angajaţii lor în perioada naziştilor printre care şi ameninţarea cu lagărele de concentrare.

Lufthansa

Folosind cel mai modern avion de la acea vreme, pus la dispoziţie de şeful companiei germane Lufthansa, Hitler şi-a făcut campanie electorală în 1932 în peste 100 de oraşe ale Germaniei. Pilotul Fuhrerului spunea că Hitler avea să contribuie decisiv la popularizarea zborului cu avionul în rândul populaţiei. Pe coada avionului trona svastica în locul siglei actuale reprezentate de o pasăre.

Astăzi, compania transportă peste 100 de milioane de pasageri pe an, sub brandurile Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, bmi şi Germanwings. 1,3 milioane de pasageri au zburat în sau din România în 2012 cu aceste companii.

Thyssen

Campania electorală a naziştilor din 1932 a fost susţinută de simpatizanţii lui Hitler, printre care magnatul oţelului, Thyssen, pregătit să ajute membri de partid cu pistoale noi fabricate în propria reţea de uzine.

În 2013, ThyssenKrupp este sinonimă cu oţelul. Pentru şefii companiei germane, însă, oţelul înseamnă tot mai mult datorii, de circa 6 miliarde de euro în prezent. Producătorul de oţel începe acum un plan masiv de reorganizare cu speranţa de a deveni un lider în sectorul tehnologic.

Hugo Boss

Apropiat al lui Hitler, Hugo Boss a creat uniformele naziştilor. Hugo Boss şi-a început cariera ca simplu croitor. După cel de-al Doilea Război Mondial, când avea 33 de ani, şi-a fondat propria companie în Metzingen, Germania. Atunci aceasta era doar o mică unitate firmă cu 30 de angajaţi, la distanţă de brandul cunoscut în întreaga lume de acum.

Când compania a început să simtă impactul crizei economice din 1931, Boss a acceptat oferta de a face uniforme pentru partidul nazist. În 1931, angajaţii Hugo Boss au început să lucreze la uniformele militare pentru trupele SS şi SA, dar şi pentru Tineretul Hitlerist. În afara uniformelor, Boss producea şi haine obişnuite până în 1938 când "şi-a reorientat producţia exclusiv activitatea pe producţia de uniforme", potrivit spuselor unui specialist în istoria lui Boss la Universitatea din Munchen.

Henry Ford

Printe susţinătorii lui Adolf Hitler, se numără şi antisemitul Henry Ford, fondatorul celui mare producător de autovehicule de la acea vreme. Americanul Ford este primul cetăţean străin decorat de liderii nazişti cu ordinul “Vulturul German” pentru sprijinul puternic acordat regimului.

Daimler şi BMW

Fiii din prima căsătorie ai soţiei ministrului propagandei, Joseph Goebbels, au moştenit imperiul industrial construit de tatăl lor, Guenther Quandt, producătorul armelor de foc Mauser şi al rachetelor antiaeriene pentru maşina de război al celui de-al Treilea Reich. Printre cele mai valoroase active se numără un pachet minoritar la constructorul de maşini Daimler AG. Câţiva ani mai târziu aveau să cumpere o parte din Bayerische Motoren Werke AG (BMW). Cei doi fraţi au murit acum câteva decenii, însă moştenirea lor s-a transmis copiilor. Văduva lui Herbert, Johanna Quandt, de 86 de ani, şi copiii lor, Susanne Klatten şi Stefan Quandt, au rămas în atenţia publicului ca acţionari majoritari ai BMW.

Ford, Daimler şi BMW sunt astăzi lideri mondiali în industria auto cu vânzări de sute de milioane de unităţi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
branduri,
hitler,
germania,
sustinere,
afaceri,
produse

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/actualitate/brandurile-care-au-fost-alaturi-de-hitler-fac-astazi-afaceri-de-miliarde-de-euro-10912467
10912467
comments powered by Disqus
ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record
Misterul paturilor de ATI, lămurit de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Situaţia locurilor la Terapie Intensivă în Bucureşti şi în ţară
MonitorulApararii
A fi sau a nu fi spionat: Snowden de Danemarca A fi sau a nu fi spionat: Snowden de Danemarca
Tranziţia de la Trump la Biden: modelul argentinian
MonitorulPartidelor
Se cere reducerea vârstei de vot la 16 ani: Tinerii trebuie să fie mult mai implicaţi Se cere reducerea vârstei de vot la 16 ani: Tinerii trebuie să fie mult mai implicaţi
Apare „vaccinul împotriva risipei banilor publici”?
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.