Braiconf continuă investiţiile în reţeaua proprie de magazine

Autor: Ioana Matei Postat la 30 aprilie 2017 113 afişări  

Producătorul de textile Braiconf Brăila (BRCR), controlat de Ro­ma­nian Investment Fund, plănuieşte ca în 2017 să dezvolte în continuare reţeaua proprie de magazine şi, pe termen lung, să intre cu piaţa cu Braiconf pe piaţa de retail din Europa şi Statele Unite ale Americii, potrivit lui Dan Simionescu, preşedintele consiliului de administraţie şi directorul general al companiei brăilene.

Braiconf continuă investiţiile în reţeaua proprie de magazine
Braiconf continuă investiţiile în reţeaua proprie de magazine

Potrivit informaţiilor anterioare ale ZF, producătorul de textile Brai­conf Brăila  se aşteap­tă ca în anul 2017 să aibă venituri totale de 36 milioane de lei, cheltuieli totale de 35 milioane de lei şi un profit brut de 810.000 de lei. Spre comparaţie, la nouă luni din 2016, veniturile totale ale companiei erau de 29 milioane de lei, în timp ce profitul brut ajungea la 2,8 milioane de lei. În 2015, com­pa­nia din Brăila a încheiat cu venituri de 36,5 milioane de lei la un profit brut de 2,6 milioane de lei.

În prezent, reţeaua Braiconf însumează 17 magazine în toată ţara – în 2016 compania a inaugurat showroom-ul dedicat serviciului made to measure Braiconf Exclusive Tailoring, aflat pe bulevardul Aviatorilor din Bucureşti, cât şi magazinele Braiconf ParkLake Shopping Center şi cel aflat în CityPark Mall Constanţa.

„În 2017 intenţionăm să continuăm să dezvoltăm reţeaua proprie, în funcţie de oportunităţile pe care le vom identifica”, explică Simionescu.  Potrivit lui,  pe termen mediu, compania şi-a propus să dezvolte businessul de retail al companiei la nivel national, iar pe termen lung, îşi doresc să intre cu Braiconf pe piaţa de retail din Europa şi Statele Unite ale Americii. „Calitatea produselor care ies din fabrica de la Brăila ne confirmă faptul că suntem cât se poate de competitive pentru pieţele internaţionale.” Directorul general al Braiconf nu a precizat însă când se va concretiza acest obiectiv. „Îmi este greu să spun o data concretă, însă suntem în discuţii avansate cu parteneri din Europa şi Statele Unite”, explică Simionescu.

Braiconf a raportat pentru primul semestru al anului 2016 un profit net de 2 milioane de lei, mai mare cu 29% faţă de rezultatul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2015, iar cifra de afaceri a companiei a urcat cu 10%, la 18 milioane de lei. În 2015, compania a avut afaceri de 33,6 milioane de lei.

Potrivit directorului general al Braiconf, compania a avut în 2015 un program de investiţii conform aprobărilor Adunării Generale a Acţionarilor, acestea fiind direcţionate în special către dezvoltarea reţelei de magazine şi către marketing.

Lansarea showroom-ului dedicat serviciului made-to-measure pentru cămăşi (serviu disponibil în toate magazinele Braiconf încă din 2010) este unul dintre exemplele investiţiilor de anul trecut.  În cadrul showroom-ului, clienţii pot beneficia de costume premium şi consiliere specializată. Preţurile serviciilor şi produselor din acest showroom variază în funcţie de ţesăturile folosite. Potrivit lui Simionescu, Braiconf Exclusive Tailoring găzduieşte un număr mare de ţesături, unele chiar preţioase, semnate de case celebre. Astfel, preţul mediu al unei cămăşi este de 600 lei, însă cei mai exigenţi clienţi aleg ţesături de tipul 300/2, pentru care Braiconf deţine excusivitate în România şi al căror preţ porneşte de la 1.250 lei. Preţul mediu al unui costum din lână este 3.000 lei, însă atunci când în compoziţie intră caşmirul sau mătasea naturală, un costum poate costa 5.000 lei, explică Dan Simionescu. 

El spune că vânzările magazinelor variază foarte mult în funcţie de oraş, astfel că Braiconf a creat game şi colecţii adaptate fiecărei pieţe. De exemplu, colecţia Braiconf Royal, regăsită în magazinele din Marriott si de pe Calea Victoriei, preţurile cămăşilor sunt de 400-600 lei, iar al al costumelor intre 2.500 şi 3.000 lei. Pentru magazinele cu colecţii Basic, preţul mediu al camasilor este 250 lei iar pretul costumelor porneşte de la 1.250 lei.

În ceea ce priveşte preferinţele clienţilor români, de-a lungul istoriei companiei, Dan Simionescu a observat că ei au devenit din ce în ce mai atenţi la calitatea produselor. „Ne bucurăm să vedem că popularitatea Braiconf creşte chiar şi în rândul tinerelor generaţii. Consumatorul român are acces la tot mai multe branduri.  În consecinţă, este din ce în ce mai exigent, selectiv şi apreciază tot mai mult produsele custom made, mai ales dacă plăteşte pentru ele un preţ corect”, explică directorul general al Braiconf.

El spune şi că lipsa personalului calificat reprezintă principalul obstacol cu care se confruntă compania brăileană. În prezent, circa 1.000 de angajaţi lucrează la Braiconf. „Forţa de muncă este o problemă din ce în ce mai mare pe piaţa din România, inclusiv în industria textilă. Suntem în permanent căutare de personal calificat şi de tineri dornici să se califice la locul de muncă.” Spune că în Brăila, locul de muncă la fabrica Brainconf se transmite din tată în fiu, astfel că au ajuns la a treia generaţie de angajaţi din aceeaşi familie.

Anual, peste 1 milion de produse pleacă de pe poarta fabricii din Brăila.

Unul dintre obiectivele din ultimii ani ai Braiconf este susţinerea produselor făcute în România – un exemplu în acest sens este asocierea cu Atelierele Pegas, producătoarea bicicletelor Pegas. Anul trecut, Braiconf şi Atelierele Pegas au lansat o colecţie de cămăşi funcţionale pentru biciclişti; în fabrica din Brăila a fost creată o serie limitată de 300 de cămăşi, iar în 2017 colecţia va fi transformată într-una de serie, aşteptările celor două companii fiind să vândă peste 10.000 astfel de cămăşi, cu preţuri cuprinse între 297 de lei şi 327 de lei.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

vezi continuarea
ZF.ro
(P) Cum mai stai cu matematica? (P) Cum mai stai cu matematica?
Cum să le dai aşa ceva? O problemă de clasa a 3a i-a băgat în ceaţă pe 90% dintre adulţii care citesc întrebarea. Tu ce înţelegi din asta
ONE.ro
Jurnalista Paula Rusu trăieşte doar cu un plămân. A aflat înainte de nuntă că are TBC Jurnalista Paula Rusu trăieşte doar cu un plămân. A aflat înainte de nuntă că are TBC
De ce şi-a retras Andreea Berecleanu copiii din şcolile de stat?
Cum a ajuns Smiley să facă atâţia bani: "Mi-am luat, în rate,...
Descopera.ro
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Povestea INCREDIBILĂ a adevăratului ''Tarzan'', fiul unei prinţese din Rusia, care s-a retras în sălbăticie în urmă cu 60 de ani
Întorsătură STRANIE la Observatorul Astronomic luat cu ASALT de agenţii FBI pe motiv de EXTRATEREŞTRI. ''Este un risc prea mare''
Go4it.ro
APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID
A vost vândut primul bilet turistic pentru o călătorie în SPAŢIU. Acesta va garanta un tur în jurul LUNII
Dacă ai un telefon cu ANDROID, s-ar putea ca Google să îţi fi umblat în setări fără să ştii
Csid.ro
Dislipidemie: cauze şi tratament Dislipidemie: cauze şi tratament
Reguli pentru o slăbire corectă şi definitivă
Geanina Ilieş: alimentele de care nu se atinge

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.