Aproape două milioane de români care folosesc cardurile şi serviciile Revolut au cheltuit peste 0,5 mld. euro în perioada 1 mai – 25 august, în destinaţii turistice din Regatul Unit, Republica Moldova, Polonia , Italia şi Bulgaria
Aproape două milioane de români care folosesc cardurile şi serviciile Revolut au cheltuit peste 0,5 mld. euro în perioada 1 mai – 25 august, în destinaţii turistice din Regatul Unit, Republica Moldova, Polonia , Italia şi Bulgaria, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii băncii.
Confom unui studiu Revolut, înainte de perioada de concedii, românii chestionaţi spuneau că merg în vacanţă în locuri recomandate de prieteni şi familie, respective 46% dintre cei chestionaţi, în destinaţii care sunt accesibile în privinţa costurilor cu cazarea şi transportul sau în locuri pe care le cunosc foarte bine.
Unul din patru respondenţi a indicat că a consultat în alegerea destinaţiei de vacanţă bloguri sau influenceri de specialitate, precum şi ghiduri turistice recunoscute ca Trip Advisor sau Lonely Planet. 13% dintre participanţii la studiul Revolut au declarat că au ales vacanţa la recomandările de pe social media sau ale influencerilor, iar 11% au consultat platforme AI înainte de a decide unde merg în concediu.
Chiar dacă 56% dintre respondenţi au spus că în vacanţă doar se relaxează şi nu fac nimic, în concediul de vară din 2025, cei mai mulţi turişti români au ales să cheltuiască cu Revolut în locurile vizitate.
Astfel, cele mai mari cheltuieli de vacanţă au fost făcute de români în Grecia, care s-a plasat pe prima poziţie cu aproape 68 de milioane de euro cheltuiţi. Pe poziţia a doua s-a situat Italia, cu aproape 64 de milioane de euro, urmată de Germania cu 60 milioane de euro. În total, turiştii români au cheltuit în vacanţa de vară peste 500 de milioane de euro în 204 destinaţii, mai mult cu 8% decât în 2024, şi au efectuat peste 29 milioane de tranzacţii cu cardurile Revolut.
Marii câştigători ai sezonului au fost vecinii de la sud, bulgarii, cu o creştere cu 29% a sumelor totale cheltuite (41 de milioane de euro) faţă de sezonul trecut. De asemenea, destinaţii exotice sau îndepărtate ca Japonia, Argentina, Maroc, China au figurat în top 5 locaţii de vacanţă după creşterea medie a sumelor cheltuite de turiştii români în vara acestui an.
Datele Revolut arată că majoritatea categoriilor de cheltuieli efectuate au fost în creştere, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, cu excepţia cheltuielilor pentru servicii turistice care au fost în uşoară scădere.
Cel mai mare buget a fost alocat meselor şi serviciilor de restauraţie, care au progresat faţă de anul trecut cu 8% (până la 113 milioane de euro). Achiziţiile din supermarketuri şi magazine de produse alimentare şi de uz casnic au crescut cu 12% (până la 110 milioane de euro). Cumpărăturile de produse nealimentare au crescut şi ele cu 9%. Cea mai mare creştere faţă de anul trecut a fost înregistrată pentru categoria de achiziţii asociate sănătăţii şi igienei (Ă19%). Suma totală cheltuită de utilizatorii români în vacanţa de vară petrecută în străinătate pentru servicii de transport a ajuns la 69 de milioane de euro (Ă3% vs 2024).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













