Altex, nivelul urmator

Postat la 06 iunie 2006 2 afişări

Teoretic, rebrandingul inseamna prospetime: o alta infatisare, o noua carte de vizita, un alt set de valori. Practic insa, nimeni nu face rebranding de dragul rebrandingului. Intotdeauna este o intentie de business la mijloc. E si cazul retailerului Altex.

Teoretic, rebrandingul inseamna prospetime: o alta infatisare, o noua carte de vizita, un alt set de valori. Practic insa, nimeni nu face rebranding de dragul rebrandingului. Intotdeauna este o intentie de business la mijloc. E si cazul retailerului Altex.

 

Cam in urma cu un an, circula un zvon conform caruia Altex s-ar pregati de  rebranding. Si ca, pentru acest lucru, ar lucra cu Landor - companie de consultanta de brand din cadrul grupului international de comunicare WPP. La vremea respectiva, atat agentia (Leo Burnett & Target), cat si clientul sau, Altex, aveau buzele pecetluite in legatura cu acest aspect.

 

Tot cam in primavara lui 2005, si concurentul Altex, Domo, planuia un rebranding, "ca un raspuns la nevoia companiei de a se dezvolta", dupa cum aveau sa spuna oficialii Domo, o data cu anuntul noii platforme de brand. Prin dezvoltare, Domo intelegea nu numai extinderea retelei sale nationale de retail, "ci si largirea portofoliului de produse, mai ales in categoria IT&C". Zis si facut. In toamna lui 2005, Domo a trecut la treaba si s-a relansat cu o carte de vizita noua: o identitate vizuala intinerita si un nou concept de magazin, avandu-i drept consultanti pe Brandient si Enterprise IG (aceasta din urma facand parte din acelasi grup de publicitate ca si Landor, WPP). La Altex, tacere in continuare. Retailerul nr. 1 de electrocasnice nu dadea nici un semn cum ca zvonurile din primavara ar avea vreo baza: compania lui Dan Ostahie continua sa investeasca masiv in comunicarea aceluiasi brand - fiind unul dintre cei mai agresivi advertiseri ai anului trecut, dupa unele estimari din industria de publicitate.

 

Fie ca nu a vrut sa se suprapuna rebrandingului concurentului sau, fie ca a vrut sa-si sedimenteze mai bine afacerea, Altex a asteptat vara lui 2006 pentru a-si comunica si implementa noul brand - saptamana aceasta compania facand oficial rebrandingul companiei.

 

Este vorba despre o noua identitate vizuala combinand aceleasi culori, dar care este mai orientata catre tehnologie in comparatie cu vechiul logo, despre care oficialii Altex spun ca ducea cu gandul la produsele albe (electrocasnice). De asemenea, daca in ultima perioada Altex jongla cu mai multe mesaje in jurul aceleiasi idei - accesibilitatea - de acum un singur slogan va fi asociat marcii: "Cel mai mic pret din Romania". Va disparea din vocabularul publicitar, de pilda, sloganul "Mult confort, putin efort", creat acum 13 ani, spun oficiali ai Altex (idee care mai degraba se regaseste in campaniile marcilor de electrocasnice decat ale retailerilor). De ce a durat atat trecerea la noua abordare a marcii, desi a trecut mai mult de un an de cand se vehicula in piata intentia lui Dan Ostahie?

 

"Am preferat sa implementam mai intai filosofia de brand, abia apoi sa o comunicam", spune Ruxandra Voda, director de marketing. Adica Altex sa ofere intr-adevar cel mai mic pret din Romania, dupa care sa-si centreze comunicarea in jurul acestei pozitionari. "Nu este un simplu exercitiu de grafica", comenteaza marketerul de la Altex, subliniind ca acest rebranding mai implica si oameni bine instruiti in relatia cu clientii, dar mai ales o verificare permanenta a ofertelor din piata, astfel incat promisiunea brandului - aceea de a oferi cel mai mic pret - sa fie reala.

 

Ceea ce face Altex acum este sa sublinieze de fapt mesajul-cheie al campaniilor din ultimul an: "Ai innebunit cautand cel mai mic pret din Romania?". Motiv pentru care tranzitia la noul brand va fi probabil una usoara. Asa cum de altfel este si indicat in industria de retail, spune Ruxandra Voda. De ce nu a facut Altex rebranding mai devreme - fiind, din acest punct de vedere, in urma competitorilor sai de pe locurile doi (Domo) si trei (Flanco)? "Nu avea sens cand piata crestea", admite reprezentantul Altex.

 

Prin aceasta observatie, Voda arata inspre realitatea de business care a impins Altex - dar si Domo - sa recurga la rebranding: scaderea vanzarilor de electronice si electrocasnice, care obliga companiile din domeniu sa inoveze si sa-si diversifice gama de produse distribuite (IT&C, multimedia). Dar sa si ofere preturi cat mai bune. Situatie in care imaginea trebuie reinventata in consecinta.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Altex,
nivelul urmator
/actualitate/altex-nivelul-urmator-1006093
1006093
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.