Românul de 43 de ani care poate vinde orice

Autor: Mădălina Panaete Postat la 22 martie 2018 4154 afişări

Românul de 43 de ani care poate vinde orice
Românul de 43 de ani care poate vinde orice

Cornel Cărămizaru reprezintă la 43 de ani noua generaţie de manageri români pentru care ”creşterea afacerii cu orice preţ“ nu există în vocabularul de business. A crescut ca manager în multinaţionale, unde a învăţat să vândă snackuri, băuturi răcoritoare şi mai apoi brânzeturi, iar acum conduce producătorul celui mai vândut brand de lactate din românia: Napolact.

Cornel Cărămizaru este românul pe care FrieslandCampina, un gigant cu afaceri de peste 12 miliarde de euro anual din lactate, l-a desemnat să conducă businessul din România după o puternică reorganizare a operaţiunilor de pe plan local. El este astăzi unul dintre cei mai puternici executivi din lactate, o piaţă de circa un miliard de euro anual, unde până acum câţiva ani companiile străine numeau în mare parte expaţi la conducerea businessurilor locale.

Cornel Cărămizaru face parte din generaţia de tineri care a învăţat business în ceea ce mulţi numesc ”prima şcoala de afaceri din România“, adică în companii multinaţionale care şi-au dezvoltat afacerile pe plan local şi au pregătit români pentru diferite funcţii de conducere, dar nu numai.

Managerul şi-a început cariera în cadrul Star Foods EM, divizia de snackuri a PepsiCo, unul dintre cele mai mari jucători de pe piaţa de food&drink, o piaţă ce depăşeşte 12 mld. euro anual în România. În cadrul Star Foods a debutat ca distributors sales manager pe zona de est a României şi a avansat până când a preluat o funcţie regională în cadrul grupului PepsiCo. Practic, în cei zece ani în care a lucrat în PepsiCo a ”studiat“ şi arta vânzării, un domeniu în care mulţi tineri doresec să îşi construiască carierele.

Absolvent de finanţe în cadrul Universităţii Nicolae Titulescu din Bucureşti şi a unui MBA în cadrul The University of Sheffield (Marea Britanie), Cornel Cărămizaru s-a alăturat în 2011 echipei FrieslandCampina, producătorul lactatelor Napolact, şi unul dintre cei mai mari cinci jucători din piaţa lactatelor. Prima funcţie ocupată a fost cea de director de vânzări, iar ulterior a fost numit la conducerea companiei. Cu o experienţă de 15 ani în vânzări, managerul român a reuşit alături de echipa să ducă brandul Napolact pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de lactate în valoare.

”Obiectivul nostru este să transformăm Napolact într-un brand suficient de mare încât să susţină toată structura de business pe care o avem azi. Noi investim în principal în brandul Napolact şi în brandul Frico. Celelalte branduri din portofoliul companiei au rolul de a ne eficientiza activitatea. Ne dorim ca Napolact să fie unicul brand din portofoliu care să acopere toate categoriile de produse, iar Frico să completeze portofoliul cu brânzeturi“, afirmă Cornel Cărămizaru, care şi-a trasat câteva obiective clare pentru următorii ani, printre care şi creşterea sustenabilă a businessului. Afacerile FrieslandCampina România au depăşit în 2016 (ultimele date disponibile) 75 de milioane de euro. Pe piaţa lactatelor, Napolact concurează cu branduri precum Covalact, Zuzu sau Olympus.

Cornel Cărămizaru vorbeşte despre Napolact folosind argumentele pe care orice om de vânzări sau antreprenor trebuie să le aibă pentru a atrage consumatorii: ”produsul meu este ceea ce-ţi trebuie!“. De altfel, managerul spune că piaţa de lactate are un potenţial de creştere foarte mare, dar că jucătorii trebuie să fie atenţi la ceea ce îşi doreşte clientul.

”Eu cred foarte mult în potenţialul pieţei de lactate de a creşte. Dacă ne uităm la tendinţele din societatea locală, vedem că lactatele pot răspunde la cerinţe majore precum cele de a avea o viaţă sănătoasă, de a trăi mai mult, de a fi mai activ. Cred că, din acest punct de vedere, lactatele se poziţionează mult mai bine decât alte categorii din industria alimentară“, crede Cornel Cărămizaru. |n opinia sa, românii se îndreaptă tot mai multe către produse naturale, autentice şi cu o valoare adăugată mai mare. Deci şi mai scumpe. Astfel, brandul Napolact, motorul businessului FrieslandCampina pe plan local, se va concentra în continuare pe acest tip de produse aşa cum este gama ”Pur şi Simplu“, dar şi cea bio. Napolact, un brand cu o istorie de peste 100 de ani, este unul dintre primele branduri româneşti care a intrat pe piaţa produselor bio.

”Am reuşit să ne ţinem departe de tentaţia de a lansa multe produse. Dacă produsul tău este recunoscut ca autentic, ca un produs simplu, este foarte riscant să te joci cu această promisiune pe care o faci consumatorului. Poţi să spui <hai să vedem cât de departe pot să ajung>, dar noi am ales să ne extindem în mod controlat, iar această strategie a funcţionat. Este posibil să pierdem nişte oportunităţi în piaţă, dar încercăm să rămânem consecvenţi principiilor care stau la baza brandurilor“.
FrieslandCampina are trei fabrici pe plan local, la Baciu, Târgu Mureş şi Ţaga (jud. Cluj), unde produce brânzeturi în colaborare cu fabrica de Brânzeturi Transilvania. Compania are în portofoliu şi mărci private, dar nu este o categorie a cărei creştere să intre între obiectivele producătorului.

CARTE DE VIZITĂ CORNEL CĂRĂMIZARU

2001
A debutat ca distributors sales manager East Romania în cadrul producătorului de snackuri Star Food EM, parte a grupului PepsiCo

2002
Apreluat funcţia de national key accounts manager and export manager în cadrul grupului PepsiCo

2007
A devenit traditional trade and export sales manager pentru PepsiCo

2009
A fost numit business development manager east balkans (România, Bulgaria, Moldova)

2010
A terminat un MBA în cadrul The University of Sheffield

2011
Pleacă din PepsiCo şi începe să lucreze pentru FrieslandCampina România ca director de vânzări

2016
Este numit director general al FrieslandCampina România

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Cine sunt tinerii care preiau conducerea unora dintre cele mai importante afaceri din România Cine sunt tinerii care preiau conducerea unora dintre cele mai importante afaceri din România

Businessul românesc de familie trece la a doua generaţie, iar numărul tinerilor care au preluat frâiele afacerilor de la părinţii lor este în creştere.

vezi continuarea
ZF.ro
Mutare fulger: Un miliardar român construieşte cel mai nou mall din Capitală, în unul dintre cele mai ”de lux” cartiere Mutare fulger: Un miliardar român construieşte cel mai nou mall din Capitală, în unul dintre cele mai ”de lux” cartiere
Oraşul din România care se transformă radical: Are străzi iluminate cu wifi şi bănci cu încărcare USB. A luat faţa celor mai mari oraşe europene precum Londra, Paris sau Amsterdam
ProMotor.ro
Maşini second hand aduse din GERMANIA, care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani Maşini second hand aduse din GERMANIA, care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani
PRIMA ŢARĂ unde toate taxiurile vor fi electrice, iar încărcarea lor se va face WIRELESS, din mers
RAR a lansat aplicaţia gratuită „ISTORIC VEHICUL”. Află tot despre maşina ta sau despre cea pe care vrei s-o cumperi!
Descopera.ro
O descoperire ŞOCANTĂ arată că dezastrul de la Cernobîl are urmări extrem de GRAVE şi astăzi. „Nu spun ca să nu creeze PANICĂ, dar...” O descoperire ŞOCANTĂ arată că dezastrul de la Cernobîl are urmări extrem de GRAVE şi astăzi. „Nu spun ca să nu creeze PANICĂ, dar...”
Savant de talie mondială: EXTRATEREŞTRII sunt REALI! Soarta ŞOCANTĂ pe care o poate avea OMENIREA
Numărul de ORGASME pe care unele femei le au i-a SURPRINS pe experţi. ''E CEVA în ele care....''
Go4it.ro
Aplicaţia care te lasă să plăteşti la orice supermaket cu telefonul mobil. Aplicaţia care te lasă să plăteşti la orice supermaket cu telefonul mobil.
O persoană importantă din conducerea HUAWEI foloseşte numai produse APPLE
Cele mai ieftine TELEFOANE mobile performante disponibile în România
Csid.ro
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse
Sfaturi pentru alimentaţie în post şi slăbire eficientă la orice vârstă de la medicul Mihaela Bilic VIDEO BY CSID

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.