Românul de 43 de ani care poate vinde orice

Autor: Mădălina Panaete Postat la 22 martie 2018 4121 afişări  

Românul de 43 de ani care poate vinde orice
Românul de 43 de ani care poate vinde orice

Cornel Cărămizaru reprezintă la 43 de ani noua generaţie de manageri români pentru care ”creşterea afacerii cu orice preţ“ nu există în vocabularul de business. A crescut ca manager în multinaţionale, unde a învăţat să vândă snackuri, băuturi răcoritoare şi mai apoi brânzeturi, iar acum conduce producătorul celui mai vândut brand de lactate din românia: Napolact.

Cornel Cărămizaru este românul pe care FrieslandCampina, un gigant cu afaceri de peste 12 miliarde de euro anual din lactate, l-a desemnat să conducă businessul din România după o puternică reorganizare a operaţiunilor de pe plan local. El este astăzi unul dintre cei mai puternici executivi din lactate, o piaţă de circa un miliard de euro anual, unde până acum câţiva ani companiile străine numeau în mare parte expaţi la conducerea businessurilor locale.

Cornel Cărămizaru face parte din generaţia de tineri care a învăţat business în ceea ce mulţi numesc ”prima şcoala de afaceri din România“, adică în companii multinaţionale care şi-au dezvoltat afacerile pe plan local şi au pregătit români pentru diferite funcţii de conducere, dar nu numai.

Managerul şi-a început cariera în cadrul Star Foods EM, divizia de snackuri a PepsiCo, unul dintre cele mai mari jucători de pe piaţa de food&drink, o piaţă ce depăşeşte 12 mld. euro anual în România. În cadrul Star Foods a debutat ca distributors sales manager pe zona de est a României şi a avansat până când a preluat o funcţie regională în cadrul grupului PepsiCo. Practic, în cei zece ani în care a lucrat în PepsiCo a ”studiat“ şi arta vânzării, un domeniu în care mulţi tineri doresec să îşi construiască carierele.

Absolvent de finanţe în cadrul Universităţii Nicolae Titulescu din Bucureşti şi a unui MBA în cadrul The University of Sheffield (Marea Britanie), Cornel Cărămizaru s-a alăturat în 2011 echipei FrieslandCampina, producătorul lactatelor Napolact, şi unul dintre cei mai mari cinci jucători din piaţa lactatelor. Prima funcţie ocupată a fost cea de director de vânzări, iar ulterior a fost numit la conducerea companiei. Cu o experienţă de 15 ani în vânzări, managerul român a reuşit alături de echipa să ducă brandul Napolact pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de lactate în valoare.

”Obiectivul nostru este să transformăm Napolact într-un brand suficient de mare încât să susţină toată structura de business pe care o avem azi. Noi investim în principal în brandul Napolact şi în brandul Frico. Celelalte branduri din portofoliul companiei au rolul de a ne eficientiza activitatea. Ne dorim ca Napolact să fie unicul brand din portofoliu care să acopere toate categoriile de produse, iar Frico să completeze portofoliul cu brânzeturi“, afirmă Cornel Cărămizaru, care şi-a trasat câteva obiective clare pentru următorii ani, printre care şi creşterea sustenabilă a businessului. Afacerile FrieslandCampina România au depăşit în 2016 (ultimele date disponibile) 75 de milioane de euro. Pe piaţa lactatelor, Napolact concurează cu branduri precum Covalact, Zuzu sau Olympus.

Cornel Cărămizaru vorbeşte despre Napolact folosind argumentele pe care orice om de vânzări sau antreprenor trebuie să le aibă pentru a atrage consumatorii: ”produsul meu este ceea ce-ţi trebuie!“. De altfel, managerul spune că piaţa de lactate are un potenţial de creştere foarte mare, dar că jucătorii trebuie să fie atenţi la ceea ce îşi doreşte clientul.

”Eu cred foarte mult în potenţialul pieţei de lactate de a creşte. Dacă ne uităm la tendinţele din societatea locală, vedem că lactatele pot răspunde la cerinţe majore precum cele de a avea o viaţă sănătoasă, de a trăi mai mult, de a fi mai activ. Cred că, din acest punct de vedere, lactatele se poziţionează mult mai bine decât alte categorii din industria alimentară“, crede Cornel Cărămizaru. |n opinia sa, românii se îndreaptă tot mai multe către produse naturale, autentice şi cu o valoare adăugată mai mare. Deci şi mai scumpe. Astfel, brandul Napolact, motorul businessului FrieslandCampina pe plan local, se va concentra în continuare pe acest tip de produse aşa cum este gama ”Pur şi Simplu“, dar şi cea bio. Napolact, un brand cu o istorie de peste 100 de ani, este unul dintre primele branduri româneşti care a intrat pe piaţa produselor bio.

”Am reuşit să ne ţinem departe de tentaţia de a lansa multe produse. Dacă produsul tău este recunoscut ca autentic, ca un produs simplu, este foarte riscant să te joci cu această promisiune pe care o faci consumatorului. Poţi să spui <hai să vedem cât de departe pot să ajung>, dar noi am ales să ne extindem în mod controlat, iar această strategie a funcţionat. Este posibil să pierdem nişte oportunităţi în piaţă, dar încercăm să rămânem consecvenţi principiilor care stau la baza brandurilor“.
FrieslandCampina are trei fabrici pe plan local, la Baciu, Târgu Mureş şi Ţaga (jud. Cluj), unde produce brânzeturi în colaborare cu fabrica de Brânzeturi Transilvania. Compania are în portofoliu şi mărci private, dar nu este o categorie a cărei creştere să intre între obiectivele producătorului.

CARTE DE VIZITĂ CORNEL CĂRĂMIZARU

2001
A debutat ca distributors sales manager East Romania în cadrul producătorului de snackuri Star Food EM, parte a grupului PepsiCo

2002
Apreluat funcţia de national key accounts manager and export manager în cadrul grupului PepsiCo

2007
A devenit traditional trade and export sales manager pentru PepsiCo

2009
A fost numit business development manager east balkans (România, Bulgaria, Moldova)

2010
A terminat un MBA în cadrul The University of Sheffield

2011
Pleacă din PepsiCo şi începe să lucreze pentru FrieslandCampina România ca director de vânzări

2016
Este numit director general al FrieslandCampina România

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe Ciobanii.ro

Definiţia expatului Definiţia expatului

Să aduci cunoştinţe noi din alte ţări, să oferi o altă perspectivă asupra pieţei în care activezi şi să nu te transformi în „localnic” sunt câteva dintre responsabilităţile unui executiv expat, potrivit cehului Ondřej Šafář. Care sunt obiectivele sale la a doua venire În România, de data aceasta în rolul de country manager al grupului CEZ?

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS! Anunţ ŞOC de la Olguţa Vasilescu: Ce se întâmplă cu ALOCAŢIILE  copiilor unor categorii de români BREAKING NEWS! Anunţ ŞOC de la Olguţa Vasilescu: Ce se întâmplă cu ALOCAŢIILE copiilor unor categorii de români
PREMIERĂ în România. Motivul ŞOC pentru care Protecţia Consumatorului închide cel mai mare lanţ de supermarketuri
ONE.ro
Amalia Enache, confesiuni dureroase: "M-a bântuit gândul că aş putea să-mi las copilul singur pe lume" Amalia Enache, confesiuni dureroase: "M-a bântuit gândul că aş putea să-mi las copilul singur pe lume"
Meghan Markle, primele fotografii cu burtica de gravidă. Ce mesaj emoţionant a transmis prin rochia aleasă
Fabuloasa viaţă a unei miliardare de 28 de ani. Preferă avionul privat şi mesele cu 18 feluri de mâncare
Descopera.ro
MAFIOTUL de o brutalitate cumplită care a ÎNGROZIT America. Enervat că primarul din Chicago nu i-a ascultat ordinul, l-a AZVĂRLIT  pe scările primăriei. În scurt timp a urmat ceva ÎNGROZITOR MAFIOTUL de o brutalitate cumplită care a ÎNGROZIT America. Enervat că primarul din Chicago nu i-a ascultat ordinul, l-a AZVĂRLIT pe scările primăriei. În scurt timp a urmat ceva ÎNGROZITOR
O DESCOPERIRE uriaşă dovedeşte că pe Pământ există o singură fiinţă NEMURITOARE. ''Este de când lumea''
GENERALUL român aprig la mânie care i-a bătut măr pe TURCI. Peste ani, SULTANUL şi-a trimis cel mai de încredere om să îi aducă ceva în semn de RESPECT
Go4it.ro
Cât costă MATE 20 PRO, telefonul HUAWEI care întrece iPhone din toate punctele de vedere Cât costă MATE 20 PRO, telefonul HUAWEI care întrece iPhone din toate punctele de vedere
În curând vom putea face ABONAMENT pentru cursele cu taxiul
HUAWEI a lansat telefoanul care pune IPHONE-ul la respect. Este cel mai performant de până acum
Csid.ro
Chimicalele din dulceţurile pe care le consumi zilnic Chimicalele din dulceţurile pe care le consumi zilnic
Boli contagioase: de unde poţi lua uşor virusuri şi bacterii
Soluţie bombă care te scapă de răceală

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.