Recrutare, acum si pe criterii personale
Dan Berteanu, general manager al companiei de recrutare Talent Stream, spune ca pana anul trecut, piata de recrutare a fost dementa si stramba.
“Anul trecut, daca nu angajai un om intr-o zi, a doua zi era cu 100 de euro mai scump”, explica Berteanu frenezia care a caracterizat piata muncii pana la momentul in care “cuvantul cu C” a ajuns pe buzele tuturor. Mobilitatea fortei de munca inainte de criza era atat de mare, incat oamenii nu ramaneau suficient de mult timp in companie, incat aceasta sa recupereze investitiile initiale facute cu noii angajati. Situatia s-a schimbat acum, spune Berteanu, iar piata a devenit din una a angajatului, in una a angajatorului. De aceea, urmatorii doi ani vor fi dificili pentru companiile de recrutare, iar calitatea serviciilor prestate va dicta piata.
Berteanu, fostul director general United Business Development, a parasit la 1 ianuarie holdingul de consultanta in resurse umane pentru a dezvolta, impreuna cu un actionar de la UBD, un business nou: compania de recrutare Talent Stream. In parteneriat cu Human Synergistics, Talent Stream se axeaza pe recrutarea persoanelor cu minim 2 ani experienta (de la specialisti la top management), din domenii ca IT&C, vanzari si marketing, respectiv finante si contabilitate. Selectia se face printr-un instrument de evaluare a valorilor si principiilor candidatilor, dar si ale angajatorului. “Ne uitam la valorile personale ale candidatului, care trebuie sa se potriveasca cu valorile organizatiei in care intra”, spune Adrian Stanciu, fondatorul Human Synergistics.
“Exista foarte multe organizatii valoroase si oameni valorosi in Romania, care nu s-au intalnit inca”, spune si Berteanu, adaugand ca, aducand omul potrivit in organizatia potrivita, se reduce intervalul de timp in care un angajat nou devine productiv si, concomitent, scad si cheltuielile companiei cu noii angajati. Investitia initiala in lansarea Talent Stream (ianuarie 2009) a fost de 400.000 de euro si Berteanu mizeaza pe aceeasi valoare a cifrei de afaceri in 2009, cand vrea sa atinga breakeven-ul. “Am pornit pe 5 ianuarie cu zero candidati in baza de date. Acum avem peste 300 si pana la finalul anului vom avea 3.000. Am semnat si patru contracte cu companii, alte 8 fiind pe punctul de a fi semnate.” Cel mai mare contract valoreaza 90.000 de euro si presupune formarea unei echipe complete de top management pentru un jucator din FMCG.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro