Povestea unui tânăr căruia presiunea şi stresul de la muncă i-au slăbit sistemul imunitar şi l-au obligat să renunţe la jobul sigur din multinaţională. Ce a decis el să facă după

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 07 iulie 2022 36506 afişări

A terminat Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE), iar după aproximativ 17 ani în care a lucrat în diverse multinaţionale, Cristian Chiţu a ales să îşi „condimenteze” cariera şi cu o experienţă antreprenorială: o salină artificială deschisă în Bucureşti. Ce l-a împins în lumea afacerilor?

Înainte de a înfiinţa SalRegia am lucrat în domeniul IT, electronice şi, ulterior, timp de câţiva ani m-am ocupat de o reţea naţională de instalări de aer condiţionat la o mare corporaţie românească. Ideea de a dezvolta salina SalRegia din Bucureşti a venit în urma unei experienţe personale pe care am avut-o la salina Praid”, a povestit într-un interviu pentru Business Magazin Cristian Chiţu, brand manager şi fondatorul SalRegia din Bucureşti.

Presiunea şi a stresul de la muncă, care i-au slăbit sistemul imunitar, l-au determinat într-un final să lase jobul sigur din multinaţională pentru a deveni antreprenor. De altfel, aşa a şi ajuns să viziteze salina Praid, unde a descoperit beneficiile aduse de salinoterapie şi de unde a plecat cu ideea de a avea propria salină, mai aproape de casă. Astfel, în 2018 Cristian Chiţu, care recunoaşte că a fost nevoie de mult curaj să pornească acest proiect, „şi-a luat inima-n dinţi”, a renunţat la programul fix din corporaţie şi a început să îşi pună în practică ideea de business. Antreprenorul român a investit timp, idei şi aproximativ 60.000 de euro pentru a pune pe picioare SalRegia, activă pe piaţă începând cu 1 martie 2019. „Prin SalRegia am posibilitatea de a ajuta persoanele afectate de numeroasele probleme respiratorii să treacă mai uşor peste situaţiile dificile. Am gândit şi realizat un concept de business în care oferim sănătate, relaxare şi un loc de joacă pentru copii în acelaşi loc. Acesta a fost visul salinei SalRegia, un start către independenţă şi antreprenoriat, combinat cu satisfacţie şi plăcere.” Salina are o suprafaţă totală de 120 de metri pătraţi şi în interior au fost amenajate două camere distincte, o sală mare cu loc de joacă pentru copii care are o suprafaţă de 50 de metri pătraţi, un salon VIP care se întinde pe o suprafaţă de 20 de metri pătraţi, o zonă de recepţie şi dependinţele.În cadrul afacerii lucrează în prezent o echipă de până la zece persoane, iar anul acesta antreprenorul român caută să mai recruteze încă o persoană, care să ocupe scaunul de la recepţie.

Pentru că businessul şi-a început activitatea la începutul anului 2019, nu a fost ocolit de efectele contextului pandemic conturat la începutul anului 2020, în ciuda faptului că şedinţele de salinoterapie sunt cunoscute pentru puterea lor de a revigora organismul şi a reda sănătatea fizică şi psihică a „pacienţilor”, a mai povestit fostul IT-st. „Impactul pandemiei asupra activităţii noastre a fost major, ca la majoritatea businessurilor din domeniul ospitalităţii. Deşi toate studiile efectuate atestă faptul că salinele sunt medii lipsite de bacterii şi viruşi datorită caracterului dezinfectant al sării, şi chiar dacă salinele artificiale sunt de patru ori mai performante decât cele naturale, în perioada pandemiei, frica şi panica generale instalate au fost mai puternice decât orice explicaţie ştiinţifică. „De asemenea, contextul pandemic şi criza sanitară au afectat businessul şi pe partea indicatorilor de afaceri.

Cristian Chiţu nu a oferit informaţii privind cifra de afaceri a companiei pe care o conduce, însă, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, firma TMB IMPEX, care administrează activitatea SalRegia, a înregistrat afaceri de puţin peste 63.000 de lei la finalul anului 2021, în creştere cu peste 260% comparativ cu anul 2020, primul an de pandemie. „Anul 2020 a fost un an critic, pandemia ne-a prins în primul an de existenţă, când toate eforturile erau  concentrate pe awareness (traducere – conştientizare), dar am reuşit să depăşim momentul, iar prin investiţii continue am reuşit să devenim un brand cunoscut şi să încheiem fiecare an pe creştere. Practic, am fost nevoiţi să investim resurse serioase în social media, începând de la site, materiale publicitare, prezenţă la târgurile de profil. De asemenea, la finalul anului 2022 ne aşteptăm la o creştere a cifrei de afaceri de 50% faţă de anul 2021”, a spus Cristian Chiţu, adâugând că una dintre cele mai mari provocări cu care s-a confruntat de când a deschis salina din Bucureşti a fost să explice potenţialor clienţi beneficiile pe care le pot aduce şedinţele de salinoterapie, în detrimentul medicamentelor tradiţionale. „Cea mai mare provocare este să demonstrăm şi să arătăm oamenilor că există alternativă 100% naturală la medicamente, care funcţionează în cele mai multe cazuri chiar mai bine decât medicamentele pentru că aerosolii salini acţionează în profunzime, la baza problemei. Spre exemplu, pentru persoanele cu afecţiuni cronice se fac trei cure pe an a cel puţin zece şedinţe de salinoterapie, iar între acestea se mai face câte o şedinţă ocazională la una – două săptămâni pentru întreţinere. Însă, pentru majoritatea cazurilor este suficientă o cură plus întreţinere”, a mai menţionat antreprenorul.

În ceea ce priveşte costul unei şedinţe de salinoterapie în cadrul SalRegia, acesta porneşte de la 30 de lei pe persoană. „Se poate plăti la fiecare şedinţă ocazională sau clienţii pot achiziţiona unul dintre abonamentele disponibile, caz în care avantajul este de partea clientului, având practic eficienţă maximă la un cost de achiziţie mai bun decât al şedinţelor ocazionale. Plus beneficii postabonament. Costul unui bilet porneşte de la 30 de lei. La abonamente există opţiuni standard de 5, 8, 12 sau 20 de şedinţe de salinoterapie. De asemenea, avem şi pachetul «After-Hours» care permite accesul în salină 24 de ore din 24, dar şi abonamentul anual care oferă cel mai bun cost pe şedinţă şi cea mai mare flexibilitate – practic poţi veni în fiecare zi la salină.” Potrivit lui Chiţu, printre clienţii salinei din Bucureşti se numără şi turişti străini din diverse ţări, precum Anglia, Franţa, Italia, Germania sau chiar Columbia. „Dacă eram obişnuiţi ca salina să fie naturală şi să o găsim doar în zone specifice, în ultimii ani, mai ales după ce oamenii au înţeles care sunt beneficiile aduse de salină – mai ales în urma unui episod de COVID-19 – au început să se deschidă din ce în ce mai multe saline artificiale, inclusiv în Capitală.” „Principalele motive pentru care aleg oamenii să vină la salină sunt sănătatea şi relaxarea – pentru cei mari, dar şi faptul că este disponibil un loc de joacă pentru cei mici. Practic, le au pe toate la un loc, în acelaşi timp. În ultimii ani au luat naştere multe saline artificiale, semn că oamenii încep să aprecieze astfel de concepte. În prezent, în Bucureşti sunt sub zece saline, iar în ţară au început să fie deschise saline artificale inclusiv în localităţi mai mici.”

Astfel, planurile antreprenorului român vizează francizarea businessului, având ca prim obiectiv să ducă beneficiile salinoterapiei în toate oraşele mici şi mari din România. „În primul rând ne dorim să investim într-un sistem inteligent de management al programărilor, iar planul pe termen lung este să francizăm acest business atât pe plan local, cât şi la nivel naţional”, a conchis Cristian Chiţu.

Cristian Chiţu, fondator şi brand manager al SalRegia: „Vrem să investim într-un sistem inteligent de management al progra-mărilor, iar pe termen lung vrem să francizăm acest business atât pe plan local, cât şi naţional.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.