Povestea omului care la 50 de ani a decis să-şi creeze propriul brand, cu care a şi dat lovitura, devenind unul dintre cei mai puternici oameni din domeniul său de activitate
La vârsta de cincizeci de ani, Richard Mille a decis să-şi creeze propriul brand, cu ideea de a împinge orologeria dincolo de orice exista la acel moment, adoptând o abordare contemporană asupra acesteia. Plănuia să dezvolte un singur produs: ceasul visurilor sale, o abordare care implica operarea fără a ţine cont prea mult de costurile de producţie, care erau excesive.
Richard Mille, născut pe 13 februarie 1951 în Draguignan, Franţa, şi-a început cariera în 1974 la compania locală de ceasuri Finhor. După ce Finhor a fost achiziţionată de Matra în 1981, Mille a preluat conducerea diviziei de orologerie, gestionând mărci precum Yema şi Cupillard Rième. În 1992, a părăsit Matra pentru a dezvolta segmentul de ceasuri al casei de bijuterii Mauboussin. Experienţa acumulată l-a determinat ca, la vârsta de 50 de ani, să îşi creeze propriul brand, având ca obiectiv depăşirea limitelor orologeriei tradiţionale şi adoptarea unei abordări contemporane. În 1998, Richard Mille şi Dominique Guenat, proprietarul Montres Valgine, au pus bazele unui parteneriat strategic.
Cei doi s-au cunoscut în 1988 şi au descoperit o pasiune comună pentru mecanică, automobile şi aviaţie. Împreună, au fondat Horométrie SA în 1999, compania care avea să gestioneze operaţiunile brandului Richard Mille.
Audemars Piguet, renumita manufactură elveţiană, s-a alăturat proiectului ca partener strategic, contribuind la dezvoltarea şi producţia primelor modele. După trei ani de cercetare şi dezvoltare, Richard Mille a prezentat în 2001 modelul RM 001 Tourbillon la expoziţia Baselworld din Elveţia. Acest ceas manual evidenţia mecanismul tourbillon, un indicator de rezervă de mers şi un indicator de cuplu, toate integrate într-o carcasă transparentă care permitea observarea componentelor interne.
Designul său ergonomic, inspirat de forma tonneau, şi utilizarea materialelor avansate au stabilit noi standarde în industria orologeră. Brandul Richard Mille s-a remarcat prin utilizarea materialelor high-tech, precum titanul şi fibra de carbon, pentru a crea ceasuri extrem de uşoare şi durabile. Colaborarea cu North Thin Ply Technology (NTPT) a dus la dezvoltarea materialelor Carbon TPT şi Quartz TPT, care oferă rezistenţă superioară şi estetică distinctivă. Aceste inovaţii au permis crearea unor modele precum RM 11-03 şi RM 74-02, care îmbină performanţa tehnică cu un design revoluţionar. De la lansare, Richard Mille a cunoscut o creştere constantă, devenind un simbol al luxului şi performanţei. În 2018, compania a vândut aproximativ 4.600 de ceasuri, cu un preţ mediu de 180.000 de euro pe unitate, generând o cifră de afaceri de 300 de milioane de franci elveţieni. În 2021, veniturile au atins 1,130 miliarde de franci elveţieni, consolidând poziţia brandului în segmentul de lux. Richard Mille a realizat parteneriate cu personalităţi şi evenimente de prestigiu, inclusiv cu Scuderia Ferrari. În colaborare cu Ferrari, brandul a lansat modele exclusive, precum RM 43-01 Tourbillon Split-Second Chronograph, disponibil în ediţie limitată şi cu preţuri care depăşesc un milion de dolari.
Aceste colaborări subliniază angajamentul brandului faţă de excelenţă şi inovaţie. În ciuda succesului, Richard Mille a fost subiectul unor critici legate de preţurile ridicate şi designul neconvenţional al ceasurilor sale. Unele voci din industrie consideră că aceste ceasuri sunt „exagerate” şi “inutil de extravagante”. Cu toate acestea, susţinătorii brandului apreciază abordarea inovatoare şi calitatea excepţională a produselor. Richard Mille a redefinit standardele în orologerie, combinând tradiţia elveţiană cu inovaţia tehnologică. Prin utilizarea materialelor avansate şi designul revoluţionar, brandul continuă să fie un lider în industria ceasurilor de lux, atrăgând colecţionari şi pasionaţi din întreaga lume. Brandul Richard Mille a înregistrat o evoluţie constant ascendentă a veniturilor în perioada recentă, confirmându-şi poziţia de lider în segmentul ultraluxos al orologeriei. În 2024, compania a raportat un venit de 1,55 miliarde de franci elveţieni, depăşind uşor cifra de afaceri din 2023, de 1,54 miliarde franci elveţieni. Această creştere a fost susţinută de vânzarea a 5.700 de ceasuri, faţă de 5.600 de unităţi vândute cu un an în urmă. Conform raportului realizat de Morgan Stanley şi LuxeConsult privind primele 50 de mărci elveţiene de ceasuri pentru anul 2024, Richard Mille ocupă poziţia a şasea.
Traducere şi adaptare: Ioana Matei
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro