O nouă schimbare la Dacia: David Durand revine la conducerea designului mărcii româneşti

Autor: Bogdan Alecu Postat la 15 aprilie 2021 115 afişări

O nouă schimbare la Dacia: David Durand revine la conducerea designului mărcii româneşti

David Durand revine la conducerea designului mărcii Dacia după plecarea spaniolului Alejandro Mesonero, care părăseşte Grupul Renault la mai puţin de un an de la venirea sa în iulie 2020, potrivit Automotive News Europe.

David Durand va conduce ca interimar din funcţia de head of design la Dacia. Anterior el a mai fost head of design pentru programul Global Access al Renault unde era responsabil de maşinile accesibile ale constructorului, cele realizate pe platformele modelelor Logan şi Duster, atât sub brandul Dacia cât şi sub cel al Renault. Cele mai recente creaţii ale lui Durand sunt modelele Sandero şi Logan din cea de-a treia generaţie, lansate anul trecut, dar şi generaţia curentă a SUV-ului Duster.

Schimbarea vine la doar câteva zile de când Grupul Renault a anunţat în premieră un consiliu director pentru Dacia şi Lada din care făcea parte şi Alejandro Mesonero.

Este pentru prima dată de când Grupul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele două mărci vor creşte în următorii ani.

Decizia a fost luată în contextul în care încă din vara anului trecut Luca de Meo anunţa faptul că fiecare marcă din grup trebuie să primească mai multă „libertate“ şi s-a declarat uimit de rezultatele Dacia în ceea ce priveşte profitabilitatea.

Denis le Vot va fi numit CEO al celor două mărci, Dacia şi Lada, după ce până acum era vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault pentru Dacia şi Renault, iar Yves Caratzanis, care în perioada 2016-2018 a fost preşedintele Automobile Dacia, rămâne în funcţia de preşedinte al AvtoVaz, compania care produce maşini sub marca Lada. De partea cealaltă, Mihai Bordeanu rămâne head of country pentru Dacia în România, iar în subordinea sa rămân activităţile de vânzare din regiune – România, Bulgaria şi Republica Moldova – alături de uzina de la Mioveni.

Mihai Bordeanu a preluat luna trecută funcţia de country head Dacia pentru România, ceea ce înseamnă că el este reprezentantul legal al tuturor operaţiunilor Grupului Renault în România. El preia funcţia astfel de preşedinte şi director general al Automobile Dacia. Mai mult, Bordeanu este primul director general al Dacia de naţionalitate română din ultimii 20 de ani.

Ultimul a fost Constantin Stroe, care a condus uzina aproape trei ani şi după aceea aceasta a fost preluată de Grupul Renault în 1999.

Planul lui Luca de Meo, Renaulution este de a „uni“ Dacia şi Lada într-o singură divizie, cu aceeaşi platformă tehnică şi care să urce spre segmentul compact. Primele automobile ce urmează a fi lansate în 2025 sunt Dacia Bigster şi viitoarea Lada Niva, ambele realizate pe platforma CMF-B utilizată acum pentru noile Logan şi Sandero.  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
design,
marca,
conducere,
revenire

ALEPH STORY: Unul din doi angajaţi din România vrea să îşi schimbe locul de muncă. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.