Cum vor arata masinile anti-criza
Orientarea catre masini mai economice, fie hibride (propulsia se realizeaza atat prin consum de carburant, cat si prin consum de energie electrica) sau electrice este acum o prioritate pentru aproape toti producatorii de masini confruntati cu o scadere dramatica a vanzarilor pe pietele dezvolate pe fondul crizei financiare internationale.
Practic, prima masura pe care au luat-o pana acum principalii jucatori din industria auto a fost extinderea gamei prin introducerea unor masini tot mai mici, dotate cu motoare cu o capacitate si implicit un consum redus.
“In urmatorii ani peste 60% dintre mainile noi vandute vor face parte din clasele mici, segmentul mediu si superior urmand sa reprezinte doar 25% si, respectiv 15% din piata”, spunea Alan Mulally, seful producatorului american Ford, care tocmai a prezentat noua generatie a celui mai mic model din gama Ford, denumit Ka.
Si grupul francez Renault mizeaza pe masinile din clasele mici, Carlos Ghosn, presedintele Renault anuntand planuri importante pentru noua generatie a modelului Renault Megane.
O alta premiera importanta a fost lansarea de catre Mercedes a primei sale masini de serie echipata cu motorizare hibrida, dupa cum explica seful grupului german, Dieter Zetsche. Nu a fost insa vorba de un model din clasa mica sau medie, ci despre limuzina S-Klasse, motivatia oferita fiind aceea ca economia este cuvantul de ordine si pentru clientii unei masini al carei pret sare de 100.000 de euro.
Intr-advevar, nu doar Mercedes avea expus la salon o varianta cu propulsie hibrida de limuzina de lux, ci si concurentii directi, precum BMW sau Lexus.
Si Dacia a mizat pe variante tot mai economice, pe langa varianta restilizata a break-ului din gama Logan producatorul roman fiind prezent la Paris si cu conceptul Eco2 , un Logan a carui motorizare diesel a asigurat un volum al emisiilor de dioxid de carbon foarte redus.
Chiar si cu atatea modele tot mai mici si mai economice ramane o intrebare. Vor reusi sa isi pastreze cumparatorii de masini apetitul din ultimii doi-trei ani chiar si in conditiile actualei crize financiare? Rezultate de vanzari din ultimele luni – scaderi de aproximativ 30% in SUA, Spania sau Italia - arata contrariul. Executivii marilor companii spun cu jumatate de gura ca e doar o situatie temporara. De cat de repede va fi depasita aceasta perioada depinde chiar si jobul lor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













