Cine este femeia care conduce unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicare

Postat la 01 ianuarie 2024 17355 afişări

Cine este femeia care conduce unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicare

100 Cei mai admiraţi CEO din România - PROFIL PREMIUM. Manuela Necula, CEO Ogilvy: Îmi place foarte mult ceea ce fac şi asta mă ajută să trec peste toate provocările unei industrii foarte dure, sub o aparenţă exterioară glamour

Manuela Necula, CEO Ogilvy, Wunderman Thompson & Hogarth România povesteşte că lucrează într-o industrie cu personalităţi puternice, creative, foarte diverse, flamboyante, imprevizibile, cu oameni pasionaţi şi determinaţi, care cred în puterea ideilor de a face lumea să se învârtă.

1. Ce înseamnă leadershipul pentru dumneavoastră şi ce calităţi credeţi că sunt esenţiale pentru un lider eficient?

Sunt privilegiată să conduc în România, de mai bine de 18 ani, unul dintre cele mai puternice branduri din industrie, fondat acum exact 75 de ani de către David Ogilvy, the original Mad Man al publicităţii mondiale. Ogilvy este astăzi cea mai creativă şi mai eficientă reţea de comunicare din lume, iar cele mai multe dintre principiile de leadership ale lui David sunt perfect valabile şi astăzi pentru că sunt ancorate în valori profund umane, care transcend generaţiile, culturile şi graniţele geografice.

Unul dintre lucrurile cele mai importante pe care le-am învăţat de la David Ogilvy este, în original, „If each of us hires people who are smaller than we are, we shall become a company of dwarfs. But if each of us hires people who are bigger than we are, we shall become a company of giants.” Este unul dintre principiile care mă ghidează.

2.  Cum abordaţi construirea şi menţinerea unei culturi pozitive şi productive  în organizaţia dumneavoastră?

Ne concentrăm eforturile pe construirea unei reale culturi colaborative (connected culture) şi creative. Unul dintre principiile de bază ale culturii noastre este „borderless creativity”, adică operăm, creăm şi inovăm pentru clienţii noştri, la intersecţia dintre oameni şi capabilităţi.

Un exemplu al acestei culturi a colaborării îl reprezintă crearea unor centre de excelenţă la nivel regional, care deservesc întreaga regiune EMEA, pe anumite discipline: Barcelona pentru date şi CRM, Londra pentru sustenabilitate şi behavioral science, iar Bucureşti pentru tehnologie şi producţie de content digital.

3. Cum vă adaptaţi stilul de conducere pentru a se potrivi diferiţilor membri ai echipei şi diverselor situaţii?

Într-o sintagmă foarte succintă, Ogilvy înseamnă creativitate pentru business. Ne dorim să generăm impact pentru branduri, pentru oameni şi pentru planetă. Şi facem acest lucru la intersecţia dintre oameni şi capabilităţi.

Ca urmare, cel mai important lucru pentru noi sunt oamenii. Valorile noastre sunt clare, simple şi profund umane, iar calităţile celor care ni se alătură sunt la fel de clare. Astfel, n-a fost niciodată nevoie să-mi adaptez stilul de conducere, ci doar  să fiu eu însămi în fiecare zi şi să le acord toată atenţia mea celor din jur.

4. Ce rol au mentoratul şi învăţarea continuă în abordarea dumneavoastră de conducere şi cum au contribuit acestea la succesul dumneavoastră?

Publicitatea este o industrie în care trebuie să înveţi permanent, să-ţi păstrezi curiozitatea, să te preocupe înţelegerea comportamentului uman şi a modului în care acesta este influenţat de schimbările tehnologice, sociale, economice.

Unul dintre lucrurile cele mai importante pe care le-am învăţat în Ogilvy este abilitatea de a fi mereu promotori ai schimbării. Suntem organizaţi să învăţăm repede, să ne adaptăm schimbării, noilor canale care generează schimbări fundamentale în comportamentul consumatorului şi care atrag transformări continue şi adoptarea de noi expertize, în agenţie.

Spre exemplu, viteza cu care am adoptat AI este surprinzătoare, fie că vorbim de modalităţi de a lucra mai eficient, de a genera insight-uri mai bune, de a crea conţinut în mod mai inteligent, de a genera idei inovatoare sau, pur şi simplu, de a învaţa mai repede şi mai mult. 

5. Cum gestionaţi conflictele sau dezacordurile în echipa dumneavoastră şi ce sfaturi aveţi pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor în mod eficient?

Lucrez într-o industrie cu personalităţi puternice, creative, foarte diverse, flamboyante, imprevizibile, o industrie de oameni pasionaţi şi determinaţi, care cred în puterea ideilor de a face lumea să se învârtă. Am înţeles, de-a lungul timpului, că pe astfel de oameni nimic nu îî uneşte mai mult decât un ideal comun. În cazul nostru, acela de a crea impact prin munca noastră. Încerc de fiecare dată să nu ne mai luăm atât de mult în serios pe noi înşine şi să pun acentul pe ceea ne uneşte, nu pe ceea ce ne dezbină.

6. Cum menţineţi rezilienţa şi starea dumneavoastră de bine mentală în calitate de lider, în special în perioadele dificile?

Meseria pe care mi-am ales-o este, totodată, o pasiune pentru mine, iar acest lucru este esenţial în a-mi păstra rezilienţa. Îmi place în continuare foarte mult ceea ce fac şi asta mă ajută să trec peste toate provocările unei industrii foarte dure, sub o aparenţă exterioară glamour.

Am norocul să provin dintr-o familie de femei puternice, iar bunica mea, la 103 ani, conducea încă întreaga familie, cu o claritate a minţii, o determinare, o eleganţă şi un simţ al umorului extraordinare.  Dacă ea a reuşit să treacă prin două războaie, să-şi crească singură cele trei fiice, după ce şi-a pierdut soţul, averea şi poziţia socială, păstrându-şi rezilienţa şi seninătatea, cred că n-o pot dezamăgi.

Manuela Necula se consideră privilegiată să conducă în România, de mai bine de 18 ani, unul dintre cele mai puternice branduri din industrie, fondat în urmă cu fix 75 de ani de către David Ogilvy şi spune că cele mai multe dintre principiile de leadership ale fondatorului sunt perfect valabile şi astăzi, pentru că sunt ancorate în valori profund umane, care transcend generaţiile, culturile şi graniţele geografice.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.