Capitalistul săptămânii: William Shu

Autor: Andra Stroe Postat la 08 aprilie 2023 94 afişări

De un singur job a avut nevoie William Shu pentru a se convinge că rolul de angajat în corporaţie nu i se potriveşte. Şi tot în acea perioadă a găsit şi nişa pe care să îşi axeze iniţiativele antreprenoriale: industria livrărilor, insuficient acoperită la vremea lansării Deliveroo.

Născut în Statele Unite, antreprenorul a plecat, după ce a finalizat studiile la Northwestern University, în 2001, în Europa, stabilindu-se în capitala Marii Britanii, unde s-a angajat la Morgan Stanley ca analist bancar.

După câţiva ani s-a întors în Statele Unite şi s-a înscris la un MBA, urmat în cadrul Wharton Business School. În 2013, după absolvire, a pus bazele Deliveroo, alături de un bun prieten din copilărie, Greg Orlowski, care era la momentul respectiv inginer de software. Ideea afacerii îi venise încă de când lucra la Londra, unde remarcase lipsa serviciilor de livrare pe timp de noapte.

Despre decizia de a renunţa la jobul în corporaţie a povestit într-un interviu acordat celor de la startups.co.uk. „Am intrat în această lume în care lucram

100 de ore pe săptămână şi a fost destul de mizerabil. Singurul lucru cool despre acel job a fost că îţi dădeau zilnic 25 de dolari pentru cină. În fiecare seară, luam cina cu ceilalţi analişti bancari, ne cheltuiam cei 25 de dolari şi ne plângeam de şefii noştri.”

Pentru a învăţa cum să îmbunătăţească experienţa consumatorilor, Shu a lucrat el însuşi ca livrator timp de opt luni. În primii doi ani compania a funcţionat doar în Londra, făcându-şi reclamă prin recomandări. În 2015 a început expansiunea internaţională, iniţial în Paris, Berlin şi Dublin. În toamna anului 2017, când ajunsese deja la o prezenţă în 150 de oraşe din 12 ţări, businessul a obţinut o evaluare de peste 1,5 miliarde de lire sterline.

În 2016 Orlowski, care lucrase la Deliveroo ca CTO, a părăsit compania pentru a-i fi alături soţiei după ce s-a născut fiica lor.

Shu a continuat să lucreze din când în când ca şofer al Deliveroo, livrând mâncare o dată la câteva săptămâni.

În 2019 compania a reuşit să atragă şi o finanţare de 575 de milioane de dolari din partea gigantului Amazon, iar pe 31 martie 2021 s-a listat la London Stock Exchange.

În prezent, businessul e prezent în 200 de oraşe din 11 ţări, reuşind să includă în ofertă mii de restaurante, dintre care multe nu oferiseră anterior posibilitatea de livrare a mâncării.  

Carte de vizită

William Shu, cofondator, Deliveroo

1. S-a născut în Connecticut, în iarna anului 1979;

2. A absolvit Northwestern University şi un MBA la Wharton Business School;

3. Primul său job a fost la Morgan Stanley ca analist bancar;

4. În 2013 a pus bazele Deliveroo, alături de un bun prieten din copilărie, Greg Orlowski;

5. Locuieşte la Londra.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.