Facebook, 
la 10 ani: 
Reţeaua de socializare care a schimbat viitorul a ajuns să aibă un trecut

Postat la 11 februarie 2014 247 afişări

„La început, speram să atragem 400-500 de oameni. Acum, suntem la 100.000. Cine ştie unde vom ajunge“, comenta Mark Zuckerberg într-un interviu acordat CNBC în anul 2004, pe când avea 19 ani, la scurt timp după lansarea „thefacebook.com“ în campusul Universităţii Harvard. După 10 ani, Facebook se laudă cu peste 1,2 miliarde de utilizatori la nivel global.

Facebook, 
la 10 ani: 
Reţeaua de socializare care a schimbat viitorul a ajuns să aibă un trecut

Start-up-ul despre care mulŢi se întrebau În urmă cu numai trei ani dacă poate genera veni-turi şi profit în mod sustenabil a ajuns o afacere de 
8 miliarde de dolari pe an, cu peste 6.000 de angajaŢi, o capitalizare de piaţă de 160 miliarde de dolari şi un profit de 2,2 miliarde de dolari în 2013, afacere care a generat averi uriaşe pentru echipa de la vârf şi pentru investitorii care au pariat devreme pe succesul reţelei.

La 29 de ani, Mark Zuckerberg, cofondator şi CEO al Facebook, are o avere estimată la circa 28 miliarde de dolari, ocupând locul 21 în topul bogaţilor lumii. De la revoluţia mobilă până la disputele privind intimitatea pe internet şi obiceiul guvernelor de a trage cu ochiul, ascensiunea tumultuoasă a Facebook coincide cu tranziţia lumii către era informaţiei.

Un ecosistem.  Ajunsă la maturitate, Facebook este utilizată zilnic de peste 750 de milioane de oameni: a devenit platforma care încheagă comunităţi, conectează prieteni şi familii la sute şi mii de kilometri distanţă, fiind totodată unul dintre cele mai rapid dezvoltate canale de marketing - cea mai mare parte din veniturile de 7,8 miliarde de dolari înregistrate anul trecut de companie au provenit din publicitate. Odată cu maturizarea a venit şi diversificarea: Instagram, Facebook Messenger sau noua Facebook Paper sunt cele mai vizibile semne ale evoluţiei de la o platformă all-in-one la un ecosistem integrat de aplicaţii şi servicii menite să atragă tot mai mulţi utilizatori, să acapareze din ce în ce mai mult din atenţia şi timpul acestora şi să extindă canalele de distribuţie, de sharing, din-colo de limitele interfeţei de bază a reţelei de socializare.

„A fost o călătorie incredibilă până acum şi sunt foarte recunoscător că fac parte din ea. Este ex-traordinar să văd cum oamenii au folosit Facebook pentru a construi adevărate comunităţi şi a se ajuta în atât de multe feluri. În următorul deceniu, avem oportunitatea şi responsabilitatea să îi conectăm pe toţi şi să continuăm să servim comunitatea cât mai bine“, a declarat Mark Zuckerberg cu ocazia aniversării a 10 ani de Facebook.

The wall. Facebook a fost lansată în februarie 2004 de Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, An-drew McCollum, Chris Hughes şi Dustin Moskovitz, studenţi la Harvard, ca reţea de socializare pentru campusul universităţii. În luna septembrie a aceluiaşi an, Facebook a introdus wall-ul ca principal element de interfaţă, care a integrat profilul utilizatorului cu fluxul de informaţii de la priet-eni. Reţeaua a fost mai târziu pusă la dispoziţia campusurilor din marile universităţi din SUA şi Canada, iar în septembrie 2006 toate restricţiile au fost ridicate, oricine din lume cu vârsta peste 13 ani având posibilitatea să devină utilizator.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/facebook-la-10-ani-reteaua-de-socializare-care-a-schimbat-viitorul-a-ajuns-sa-aiba-un-trecut-12063666
12063666
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.