Dieta Dukan, soluţie împotriva pieţei negre a băuturilor alcoolice

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 27 august 2013 4029 afişări

Cum piaţa neagră a băuturilor alcoolice afectează afacerile companiilor de profil, iar creşterile sunt aproape imposibil de realizat, diversificarea portofoliului pare soluţia câştigătoare. Lerida International, unul dintre cei mai mari importatori de vinuri şi băuturi alcoolice, a introdus recent produsele din dieta Dukan în portofoliul său.

Dieta Dukan, soluţie împotriva pieţei negre a băuturilor alcoolice

CONTEXTUL: Importatorul de vinuri şi băuturi spirtoase Lerida estima pentru anul trecut o cifră de afaceri de circa 6 milioane de euro, în creştere faţă de rezultatele din 2011 (4,6 milioane de euro). Piaţa băuturilor însă se află de ani buni în scădere.

DECIZIA: Reprezentanţii companiei au hotărât anul acesta să diversifice afacerile. Varianta aleasă a fost completarea portofoliului de băuturi cu alimente din cadrul dietei Dukan. „Ideea ne-a venit anul trecut, prin prisma faptului că din ce în ce mai mulţi oameni sunt interesaţi să aibă o viaţă sănătoasă şi o educaţie alimentară corectă„, declară Bogdan Ciocoveanu, business director al Lerida International.

EFECTELE: Estimările Lerida International pentru segmentul de produse alimentare, în care sunt cuprinse 25 de produse din dieta Dukan, se referă la vânzări de 200.000 de euro în acest an şi 300.000 de euro în 2014.



DECIZIA INTRĂRII PE SEGMENTUL ALIMENTAR ESTE UNA DINTRE CELE MAI IMPORTANTE DECIZII DE BUSINESS LUATE ÎN ACEST AN„, declară Bogdan Ciocoveanu, business director al Lerida International. El spune că „ideea ne-a venit anul trecut„, pentru că din ce în ce mai mulţi oameni sunt interesaţi să aibă o viaţă sănătoasă şi o educaţie alimentară corectă. „Pe piaţă există o abundenţă de produse care conduc la îngrăşarea populaţiei şi am decis să venim cu alternativa sănătoasă, care să aibă la bază o dietă. Am hotărât să importăm produse dietetice Dukan.„

Inventată de medicul francez Pierre Dukan, dieta se bazează în principal pe consumul de proteine şi a câştigat notorietate mai cu seamă în ultima perioadă. Prin urmare, au fost inventate şi produse care respectă acest regim. „De la stadiul de idee până la punerea ideii în aplicare au trecut circa cinci luni„, spune Ciocoveanu.

În acest moment, se regăsesc în portofoliul Lerida 25 de produse alimentare cu preţuri începând de la 10 lei care „se vând deja în mai multe magazine online„, cu precădere pe site-ul magazinelor de desfacere (Wine & Company) şi în reţelele moderne de comerţ, ca Metro şi Carrefour. Între cele 25 de produse din cadrul dietei Dukan se regăsesc de pildă Gustare cu fructe de pădure şi tărâţe (27 de lei), Clătite organice (25 de lei), Baton de tărâţe de ovăz (20 de lei) sau Biscuiţi din tărâţe de ovăz cu cocos (23 de lei).

Portofoliul companiei, care are acoperire naţională şi lucrează cu 36 de distribuitori la nivel naţional, cuprinde circa 400 de produse, dintre care circa trei sferturi sunt vinuri, care se adresează clienţilor educaţi, cu venituri peste medie. Cea mai ieftină sticlă de vin este 15 lei, iar cea mai scumpă este 6.000 de lei - Petrus, nume recunoscut la nivel mondial.

AFACERILE LERIDA INTERNATIONAL „SE AFLĂ ÎN TRENDUL BUGETAT PENTRU ANUL ÎN CURS„, afirmă Ciocoveanu, care nu dă şi alte detalii. El punctează însă că piaţa alcoolului este în scădere, înre-gistrând un minus de 20%, potrivit ultimelor statistici din domeniu. „Lerida a reuşit să menţină valoarea vânzărilor la un nivel similar cu cel înregistrat în intervalul corespondent din anul trecut, iar profitabilitatea s-a încadrat în bugetul estimat pentru primele şase luni.„ Ciocoveanu estima pentru anul trecut afaceri de 6 mili-oane de euro, în creştere faţă de rezultatele din 2011 (4,6 milioane de euro).

De fapt, managerul s-a obişnuit să crească afacerile firmei cu procente de două cifre anual, de la preluarea conducerii. Firma, fondată în 1993 de familia Ion Matei, a cunoscut o perioadă critică, în urmă cu trei ani, când din portofoliul importatorului s-a „evaporat„ cel mai important furnizor (Bacardi-Martini). Vânzările Bacardi-Martini reprezentau aproape trei sferturi (70%) din cifra de afaceri a companiei. În doi ani de plină criză însă, Lerida a recuperat aproape integral cifra de afaceri, având în ofertă vinuri precum JP Chenney, Chablis Bovier, Bordeaux Monsieur Louis, Chateau Laroque, Brunello di Montalcino (Castello Banfi) sau Mateus (Sogrape).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/dieta-dukan-solutie-impotriva-pietei-negre-a-bauturilor-alcoolice-11274283
11274283
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.