Deloitte România: Chatboţi juridici

Postat la 04 ianuarie 2021 117 afişări

Asistenţii virtuali dezvoltaţi de echipa Reff & Asociaţii  Deloitte Legal în parteneriat cu Druid se adresează departamentelor juridice, dar pot fi replicaţi şi în cadrul altor departamente, precum cele financiare şi de resurse umane.

Descrierea inovaţiei:

Chatboţii juridici sunt asistenţi virtuali care răspund la întrebări frecvente de natură juridică prin algoritmi de procesare a limbajului natural, oferă consiliere pentru probleme recurente de natură juridică şi ajută la generarea şi semnarea documentelor juridice. Creaţi de echipa Reff & Asociaţii Î Deloitte Legal, care oferă soluţii tehnologice inovatoare şi excelenţă operaţională în departamentele juridice pentru organizaţii din întreaga Europa Centrală şi de Est, în parteneriat cu Druid, chatboţii se adresează companiilor publice şi private. Printre funcţionalităţile chatboţilor juridici se numără: răspunsul la întrebări, faptul că oferă consiliere juridică de rutină în baza unor reguli predefinite; generează documente juridice cu un nivel redus de complexitate (contracte, declaraţii, acorduri de confidenţialitate etc.); ajută la semnarea documentelor folosind semnătura electronică; oferă consiliere cu privire la procesele de contractare; redirecţionează utilizatorul către echipa juridică în cazul în care chatbotul nu poate oferi consilierea necesară. Iniţiatoarea acestui proiect este Simina Mut, partener în cadrul Reff & Asociaţii Î Deloitte Legal, care  coordonează pentru Europa Centrală echipele de consultanţă în management juridic şi de Legal Managed Services, al căror rol este să sprijine departamentele juridice în demersul de transformare digitală, de îmbunătăţire a eficienţei prin utilizarea soluţiilor tehnologice şi prin optimizarea proceselor. Ea conduce şi Centrul Global de Excelenţă Deloitte Legal, o echipă globală aflată la Bucureşti care oferă soluţii atât pentru clienţii, cât şi pentru profesioniştii Deloitte din toată lumea. Alături de ea în dezvoltarea proiectului se află şi Lorena Roşia, managing associate în cadrul Reff & Asociaţii Î Deloitte Legal, avocat definitiv care coordonează proiecte de inovaţie şi transformare operaţională pentru departamente juridice, lucrând îndeaproape cu departamente juridice din companii în proiecte de adoptare de noi tehnologii şi bune practici în excelenţa operaţională.

Elementul de noutate:

Potrivit reprezentanţilor Deloitte România, chatboţii juridici se evidenţiază prin faptul că: nu necesită scrierea de cod pentru întreţinere şi actualizare; folosesc algoritmi de procesare a limbajului natural (Natural Language Processing) pentru mai multe limbi cu ajutorul cărora înţeleg solicitările venite din partea utilizatorului; sunt uşor de implementat şi accesibili prin numeroase canale de comunicare, cum ar fi MS Teams, Skype, WhatsApp, Facebook Messenger, Slack sau pagini web ale corporaţiilor; se conectează cu alte sisteme (SQL/Oracle, ERP-uri, CRM-uri, RPA etc.), astfel încât să poată colecta sau transmite date legale către acele sisteme (cum ar fi introducerea unui contract nou în sistemul ERP).

Efectele inovaţiei:

Consultanţă juridică disponibilă 24/7 prin mijloace mobile de comunicare; reducerea costurilor alocate de către organizaţii muncii de rutină; optimizarea costurilor de întreţinere şi actualizare prin permanenta învăţare a chatboţilor chiar cu ajutorul echipelor juridice, care pot actualiza soluţia cu noi răspunsuri juridice, pe măsură ce apar modificări legislative; optimizarea timpului petrecut de experţii din departamentele juridice pentru desfăşurarea unor sarcini de rutină, astfel încât aceştia să aibă timp la dispoziţie pentru a se dedica unor proiecte complexe, care aduc mai multă valoare organizaţiei, şi pentru a lucra mai îndeaproape cu organizaţia; posibilitatea utilizării tehnologiei şi în alte departamente, precum cele financiare şi de resurse umane.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.