Transparenţa: un clişeu în business sau angajament autentic?

Postat la 26 noiembrie 2012 21 afişări

Să fim sinceri, industria farmaceutică a fost departe de a fi perfectă până de curând. Transparenţa devine, aşadar, nu doar un comportament corect, ci singura modalitate de supravieţuire a industriei.

Transparenţa: un clişeu în business sau angajament autentic?

PASCAL PRIGENT (DIRECTOR GENERAL AL GLAXOSMITHKLINE ROMÂNIA)

Trăim în era vitezei, caracterizată de o sete continuă de informaţii şi alimentată de un acces nelimitat, diseminare incredibil de rapidă şi o creştere exponenţială a datelor disponibile. De exemplu, astăzi Google cuprinde un număr năucitor de 4 miliarde de pagini ce conţin cuvântul "sănătate", faţă de "doar" 108 milioane de pagini în urmă cu trei ani. Ca urmare, atenţia acordată industriei se situează la un nivel fără precedent. Bloggeri, social media şi diferite grupuri de interes s-au alăturat analiştilor tradiţionali pentru a urmări şi analiza diferitele mişcări ale companiilor.

Creşterea numărului de observatori are însă şi un cost. Nu toţi sunt la fel de calificaţi să obţină şi să înţeleagă anumite informaţii; o parte dintre ei prezintă lucrurile într-o manieră exactă, în timp ce alţii speculează şi interpretează, iar graniţa dintre fapte şi opinii a devenit din ce în ce mai subţire. Consecinţa: informaţia este adesea, cu sau fără voie, reinterpretată şi denaturată de diferiţi actori. Mai mult decât atât, dacă anumite informaţii nu sunt disponibile, ele se inventează sau chiar apar speculaţii nefondate despre motivul pentru care acestea nu sunt disponibile.

Multe companii se luptă între a fi transparente, aşa cum o cer noile reguli de comunicare, şi tradiţia unei oarecare secretomanii care de multe ori porneşte de la falsa presupunere că cei din afara industriei lor nu apreciază corect specificitatea acesteia sau că opacitatea este o metodă esenţială de a păstra un avantaj competitiv. Cu toate acestea, cred cu tărie că organizaţiile au mult de câştigat din faptul că se află în atenţia publicului deoarece astfel vor deveni mai responsabile şi mai implicate în comunităţile în care activează.

Într-adevăr, pentru că suntem responsabili de atingerea celor mai înalte standarde în fiecare aspect al operaţiunilor noastre, devenim o companie mai bună, şi, în acelaşi timp, suntem "forţaţi" să ne îmbunătăţim continuu. Nicăieri acest trend nu este mai vizibil ca în industria farmaceutică. Industria s-a aflat în bătaia focului pentru numeroase aspecte, de la practicile de marketing discutabile până la manipularea şi ascunderea informaţiilor privind studiile clinice sau chiar comercializarea produselor la preţuri exagerate. De aceea, în ciuda faptului că produce medicamente care îmbunătăţesc şi chiar salvează vieţi omeneşti, are o imagine proastă şi nu mai beneficiază de încrederea multora, de la guverne la pacienţii din toate colţurile lumii.

Încrederea este licenţa noastră de a funcţiona, fără de care nu putem să existăm. Singura metodă de a recâştiga încrederea este să schimbăm drastic modul în care operăm şi să renunţăm la practicile din trecut. În orice caz, încrederea nu poate fi recăpătată doar prin faptul că ne declarăm dorinţa de a ne schimba, ci doar dovedind tuturor că luăm acest lucru foarte în serios.
În acest moment intervine transparenţa; trebuie să dovedim că ne-am schimbat. Acest lucru presupune luarea unor măsuri publice pentru a demonstra angajamentul faţă de noile practici de operare şi, în acelaşi timp, să permitem oamenilor să ne monitorizeze iniţiativele care fac parte din schimbarea noastră pentru ca astfel să putem continua drumul început.

Noi, alături de alţii, vrem să ducem prin puterea exemplului industria din care facem parte către o nouă eră. În companie am luat o serie de măsuri îndrăzneţe în această direcţie. Am fost primii care au făcut publică întreaga proprietate intelectuală în arii despre care noi credem că presupun o "unitate internaţională". De asemenea, am fost receptivi la critici şi am schimbat în totalitate modul în care comunicăm studiile clinice. Toate protocoalele sunt publice pe website-ul companiei, chiar înainte de începerea studiului. De asemenea, facem publice toate rezultate studiilor clinice, indiferent dacă acestea sunt pozitive sau negative. Am mers chiar mai departe şi am decis să publicăm datele brute ale acestora şi nu doar rezumatul lor. În acelaşi timp, am făcut o separare clară între activităţile noastre ştiinţifice şi cele promoţionale.

Pe lângă acţiunile curajoase, precum sunt cele foarte vizibile la nivel internaţional, este crucial, de asemenea, să raportăm. Raportarea este modalitatea prin care putem arăta publicului direct interesat unde ne aflăm ca firmă şi ce angajamente ne-am asumat în toate aspectele activităţii noastre. Am lansat anul acesta primul raport de sustenabilitate al GSK România în care publicăm informaţii privind fiecare aspect al operaţiunilor noastre, precum şi obiectivele companiei, permiţând astfel tuturor celor interesaţi să ne tragă la răspundere dacă este cazul. Aceasta este încercarea noastră chiar de a pune în practică ceea ce spunem, iar transparenţa să nu fie doar un cuvânt la modă, ci o abordare diferită de a conduce un business.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
clişeu,
business,
angajament

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

/opinii/transparenta-un-cliseu-in-business-sau-angajament-autentic-10349879
10349879
comments powered by Disqus
François Coste, Groupama Asigurări: „Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de produse de asigurare şi suntem de părere că tendinţa va fi de aliniere treptată la structura pieţei europe François Coste, Groupama Asigurări: „Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de produse de asigurare şi suntem de părere că tendinţa va fi de aliniere treptată la structura pieţei europe

La 10 ani de la intrarea pe piaţa locală, asigurătorul de origine franceză Groupama trece într-o nouă etapă, marcată de revoluţia tehnologică. Cum se vede riscul în prezent, povesteşte François Coste, care conduce compania încă din 2012.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri
O resursă EXTREM de valoroasă, pe care românii o au din plin. A devenit al doilea ”aur negru” al planetei. Este una dintre cele mai CĂUTATE substanţe din lume
ProMotor.ro
Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO
Poliţia are un RADAR care nu ratează nicio maşină. Cum se pot proteja şoferii - VIDEO
GESTUL care a intrigat INTERNETUL. De ce ating POLIŢIŞTII farurile maşinii atunci când te trag pe dreapta
Descopera.ro
Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta'' Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta''
Descoperire INCREDIBILĂ într-un cufăr. Maestrul ILLUMINATI a...
Povestea care i-a UMILIT pe toţi soldaţii ruşii. Ce le-au făcut FEMEILE din "Batalionul Morţii", în frunte cu MARIA
Go4it.ro
IPHONE 11 este cel mai puternic telefon? Cum se compară cu SAMUSNG şi HUAWEI IPHONE 11 este cel mai puternic telefon? Cum se compară cu SAMUSNG şi HUAWEI
HUAWEI cedează presiunilor! Este dispusă să renunţe la tehnologia 5G pentru a putea face afaceri cu SUA
Cum răspunde HUAWEI la noua lansare IPHONE 11. Compania chineză pregăteşte un anunţ exploziv pentru săptămâna viitoare
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.