Optimistul 13%

Postat la 07 octombrie 2007 1 afişăre

In doar doua saptamani de la startul campaniei de vanzari, administratorii de pensii obligatorii au incheiat peste 450.000 de acte de adeziune. Raportata la intreaga piata potentiala, cifra echivaleaza cu mai bine de 13% - un start in forta, s-ar putea spune fara teama de a gresi prea mult. Un start in forta, e adevarat, dar numai pentru o parte din administratori.

Cifrele prezentate la sfarsitul saptamanii trecute de catre Comisia de Pensii cu privire la numarul de contracte de pensii obligatorii raportate de fiecare dintre administratori dupa primele doua saptamani de campanie sunt uimitoare din mai multe puncte de vedere. In primul rand, cel dintai „clasat“ (ING) detine mai bine de jumatate din toate cele 457.415 acte de aderare semnate si trimise spre validare catre Casa Nationala de Pensii si Asigurari Sociale (CNPAS). Cu un sfert din numarul de contracte raportate de ING, Aviva este pe locul secund, in timp ce administratoul de pe locul trei, Generali, a strans in portofoliu in jur de 31.000 de contracte. Toti ceilalti 11 administratori care au mai raportat informatii la 1 octombrie (patru netrimitand primele date) se plaseaza sub pragul de 30.000 de contracte semnate la nivel individual. Al doilea lucru care merita notat cu privire la statisticile CNPAS (institutia spre care se face raportarea oficiala a contractelor semnate si care le valideaza, temporar petru moment) este volumul mare de adeziuni semnate in primele zece zile de campanie. Din 17 septembrie, cand administratorii au inceput in mod oficial contactarea clientilor si pana pe 1 octombrie, cand a avut loc prima raportare catre CNPAS, 14 administratori au reusit sa convinga mai bine de 13% din intreaga piata potentiala. Iar procentul este, foarte probabil, considerabil mai mare dat fiind ca la CNPAS nu au ajuns inca toate contractele semnate de catre administratori, din cauza procedurii destul de stufoase de raportare. Odata ce un client a semnat contractul cu un agent, acesta din urma raporteaza electronic administratorului actul, il trimite mai apoi in forma fizica la sediul central, unde este introdus in sistemul informatic si apoi scanat. Doar contractele care parcurg acest proces sunt trimise la CNPAS, la date de raportare stabilite din doua in doua saptamani. Multi dintre administratori au anuntat deja ca, din cauza ca nu au reusit sa parcurga in timp util aceasta intreaga procedura, nu au ajuns sa trimita spre CNPAS toate contractele semnate. Diferentele sunt, in unele cazuri, considerabile: cu titlu de exemplu, slovenii de la Prima Pensie au in statisticile oficiale sub 800 de contracte semnate, dar spun ca in realitate numarul acestora se apropie deja de 5.000. In mod similar, BT Aegon a raportat catre CNPAS doar putin peste 2.033 de contracte, desi agentii sai au reusit deja sa incheie peste 40.000 de adeziuni, potrivit informatiilor furnizate de oficialii companiei, citati de ZF. Cat de bine s-au „miscat“ cu adevarat toti cei 17 administratori autorizati se va vedea cel mai bine, probabil, abia la urmatoarea raportare, pe 15 octombrie.

Cu nuanta de mai sus in minte, mai poate fi totusi notata o evidenta din datele publicate de CSSPP: cele cinci societati de administrare „surori“ cu o banca au reusit sa stranga, cumulat, doar putin peste 31.000 de contracte, aproape cat a raportat, singur, Generali - singura companie ce are in administrare un fond cu grad de risc ridicat. Numarul mic (de ordinul miilor) de agenti autorizati cu care bancherii au luat startul - in principal angajati in sucursalele din acelasi grup - nu a tinut „piept“ zecilor de vanzatori trimisi in piata de asiguratori. La fel de adevarat, la CSSPP mai sunt inca liste cu agenti care asteapta autorizarea - astfel ca, in timp, balanta s-ar mai putea echilibra (cat de cat).

Asa arata, imediat dupa momentul de start, piata pensiilor private obligatorii; cat este insa de relevanta imaginea din acest moment e greu de spus. Cu atat mai mult cu cat o validare finala a contractelor se va face doar in ianuarie anul viitor, dupa incheierea campaniei. In timp numarul contractelor semnate deja de administratori s-ar mai putea diminua, pe masura ce vor aparea si contributorii ce au semnat cu mai multe companii - ce au toate sansele sa ajunga, in final, la „loterie“. Contributori care, in acest caz, vor incepe sa se scada din statistici, nu doar sa se adune.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
pensii obligatorii,
campanii,
vanzari
/opinii/optimistul-13-948160
948160
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.