Opinie Laura Chiculiţă, chief marketing officer eJobs România: Răţuşca cea urâtă a HR-ului. Şi lebăda de după colţ

Postat la 16 noiembrie 2017 570 afişări  

Ştiţi povestea răţuştei celei urâte, blamate, ocolite, ostracizate doar pentru că celelalte raţe nu-i înţelegeau, de fapt, frumuseţea de lebădă? Cam la fel stau lucrurile, în viaţa reală, şi pe tărâmul infinit al HR-ului. Acolo unde astăzi nu mai este suficient să găseşti oameni buni şi să-i aduci în companie, ci este obligatoriu, dacă vrei să rezişti în piaţă, să poţi şi să-i păstrezi. Or, niciuna dintre cele trei nu mai este acum posibilă în absenţa unui brand puternic şi coerent de angajator. Această răţuşcă urâtă, despre care prea puţini înţeleg că este, de fapt, o lebădă cu pene de aur.

Opinie Laura Chiculiţă, chief marketing officer eJobs România: Răţuşca cea urâtă a HR-ului. Şi lebăda de după colţ
Opinie Laura Chiculiţă, chief marketing officer eJobs România:...

Doar 9% dintre companiile româneşti participante la cel mai recent studiu derulat de eJobs investesc în programe prin care să-şi dezvolte şi să-şi consolideze un brand atractiv de angajator, astfel încât să-şi eficientizeze procesele de recrutare şi retenţie a angajaţilor. Asta deşi reputaţia companiei şi brandul de angajator sunt printre principalele criterii care determină preferinţa candidaţilor pentru o anumită companie. Şi, mai mult decât atât, în prezent traversăm una dintre cele mai disproporţionate perioade în ceea ce priveşte oferta de locuri de muncă şi numărul de candidaţi disponibili. Iar disproporţia este în defavoarea angajatorilor, evident.

Dacă, având în vedere cele de mai sus, dezvoltarea şi consolidarea brandului de angajator ar trebui să fie principalul obiectiv de pe agenda departamentului de resurse umane, dar şi una dintre cele mai importante preocupări ale departamentului de marketing, iată că el încă se pierde printre acele puncte care ar fi bine să fie bifate, dar nu sunt încă prioritare. Nimic mai greşit, nimic mai dăunător pentru organizaţie! Cine crede că brandul de angajator este un lux sau un capriciu pe care şi-l permit doar companiile care nu mai duc grija zilnică a supravieţuirii în piaţă, se înşală. Ba mai mult! Dacă acceptăm şi promovăm ideea că oamenii sunt cea mai importantă resursă a unei companii şi motorul care o activează, trebuie să acceptăm şi faptul că lipsa oamenilor sau a celor mai buni dintre ei poate reprezenta o frână în dezvoltarea companiei.

Iar dacă vă gândiţi că este suficient să veniţi cu o ofertă financiară generoasă, vă înşelaţi din nou. Ne aflăm într-o piaţă şi într-un moment în care diferenţele salariale pentru poziţii similare din companii diferite au devenit aproape inexistente. În plus, candidaţii încep să contextualizeze orice ofertă, analizând tot mai mulţi factori precum oportunităţile de dezvoltare profesională şi personală, reputaţia companiei, cultura şi valorile sale. Sondajele eJobs relevă faptul că jumătate dintre angajaţii români nu ar schimba doar pentru bani un job care le place şi îi face fericiţi. De aceea există în piaţă exemple de companii care nu reuşesc să atragă candidaţi valoroşi nici măcar atunci când vin cu oferte financiare cu 40% mai mari decât media pieţei. Iar asta se întâmplă mai cu seamă de când pe piaţa muncii au început să intre tinerii din generaţia Millennials, cei mai exigenţi şi versatili candidaţi pe care i-au întâlnit, până acum, angajatorii.

Această contradicţie este uriaşă, între ceea ce cere piaţa de la o companie şi ceea ce oferă (din perspectiva practicilor de HR). Companiile au nevoie să îşi creeze şi să îşi promoveze eficient imaginea de angajator, cu scopul de a atrage candidaţi valoroşi şi relevanţi, de a eficientiza procesul de recrutare şi de a construi şi reţine o echipă puternică. Întreg demersul este unul amplu şi include paşi precum auditul şi cercetarea de brand, strategia şi dezvoltarea brandului de angajator, comunicarea internă şi externă în zona de resurse umane, employee engagement sau dezvoltarea de sisteme de compensaţii şi beneficii pentru angajaţi.

Se spune că o imagine face cât 1.000 de cuvinte. Nu este o sintagmă care se aplică doar în lumea fotografiei, ci se extinde asupra oricărui tip de imagine proiectată către un public – fie că este vorba de imaginea fiecăruia dintre noi sau de imaginea unei companii. Niciodată această zicală nu a fost mai actuală şi niciodată răţuşca cea urâtă nu a ascuns în spatele ei o lebădă mai impunătoare.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Continuaţi să inovaţi! Continuaţi să inovaţi!

La a cincea ediţie a conferinţei dedicate celor mai inovatoare companii româneşti ne-am propus să aflăm de ce suntem plasaţi în categoria inovatorilor modeşti la nivelul UE, deşi România este recunoscută la nivel internaţional pentru talentele şi abilităţile oamenilor din domeniul tehnologiei. Iniţiativele private din sfera inovaţiei nu lipsesc, dovadă şi răspunsurile invitaţilor la discuţie, al căror principal mesaj este că vor continua să inoveze, la fel cum îi sfătuiesc şi pe colegii lor din businessul local.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS! Emag a EXPLODAT! Anunţul halucinant care zguduie tot retailul online din România BREAKING NEWS! Emag a EXPLODAT! Anunţul halucinant care zguduie tot retailul online din România
Avertismentul APOCALIPTIC devine realitate: Vine CRIZA în 2019. Bomba va exploda întâi în China, şi va acoperi toată lumea cu cenuşă. O întreagă generaţie deja a fost ŞTEARSĂ
ONE.ro
Cum arată fiica Prinţesei Diana de care nu a ştiut nimeni. Asemănarea este impresionantă Cum arată fiica Prinţesei Diana de care nu a ştiut nimeni. Asemănarea este impresionantă
10 locuri musai de vizitat in Cluj
“Cine-i născut în ianuarie”…Află ce spune luna în care te-ai născut despre tine!
Descopera.ro
ADEVĂRUL puţin ştiut din spatele marii statui cu DECEBAL de la Cazanele Dunării, declarată cea mai spectaculoasă din lume. ''Pe stâncile alea s-a întâmplat ceva TERIBIL'' - VIDEO ADEVĂRUL puţin ştiut din spatele marii statui cu DECEBAL de la Cazanele Dunării, declarată cea mai spectaculoasă din lume. ''Pe stâncile alea s-a întâmplat ceva TERIBIL'' - VIDEO
10 CĂRŢI pe care oricine ar trebui să le citească măcar o dată în viaţă. Voi câte dintre ele aţi citit?
VIITORUL nostru pe Pământ este şi TRECUTUL. Cum va arăta planeta noastră peste numai 10 ani. ANUNŢ teribil după o cercetare care a durat ani de zile
Go4it.ro
Nu ştii ce cadouri să cumperi de CRĂCIUN? Iată ce au cumpărat online ROMÂNII în 2018 Nu ştii ce cadouri să cumperi de CRĂCIUN? Iată ce au cumpărat online ROMÂNII în 2018
Compania care ar putea DISTRUGE impreriul APPLE! IPHONE-urile deja au fost interzise de la vânzare
Telefonul care va detrona SAMSUNG de pe primul loc în lume este foarte aproape. HUAWEI nu se opreşte aici
Csid.ro
Bradul de Crăciun: natural sau artificial? Ce avantaje şi dezavantaje are fiecare Bradul de Crăciun: natural sau artificial? Ce avantaje şi dezavantaje are fiecare
Principii ale alimentaţiei sănătoase la copii - cele mai bune surse de nutrienţi
Şorici de porc: calorii, beneficii şi contraindicaţii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.