Opinie Ioana Matei: Luxul de a citi mai mult de un paragraf

Autor: Matei Postat la 29 septembrie 2012 147 afişări

Într-o lume a digitalului, viitorul presei scrise este pus (de unii) sub semnul întrebării. Textele de un paragraf aduc cele mai multe vizualizări, iar feedbackul de la cititor ajunge la jurnalist într-o fracţiune de secundă. Timp de opt ani BUSINESS Magazin a demonstrat că se poate altfel.

Mass-media au devenit universuri volatile a căror apreciere a fost redusă la un like. Sau la lipsa lui. Cu cât se deplasează mai rapid, cu atât mai puţin timp îşi acordă oamenii pentru informare, divertisment, educaţie - valori pe care le pot cultiva citind un articol. Jurnaliştii trebuie să afle ştirea aproape înainte ca aceasta să se întâmple. Iar acest lucru duce de cele mai multe ori la dezinformare, non-ştiri, subiecte tratate cu superficialitate, o competiţie neloială între diversele produse media şi un jurnalist transformat din formator de opinie într-un simplu angajat al unei întreprinderi care furnizează produse mediatice pe bandă.

Timpul a devenit chiar mai valoros decât banii, iar minutele destinate citirii unei reviste de calitate a devenit un lux. Sunt cel mai nou redactor al BUSINESS Magazin deoarece cred în existenţa unui public care îşi oferă luxul de a citi mai mult de un paragraf. Poate chiar câteva pagini dintr-un articol de copertă. Un cititor care, deşi are tabletă, vrea să simtă textura materialului tipărit şi mirosul de cerneală pe măsură ce citeşte poveşti despre succes şi putere sau despre oamenii de excepţie din spatele unor branduri cu renume.

De la 1 august 2012 am scris doar câteva pagini. Pentru fiecare în parte am vorbit cu cel puţin cinci oameni mai mult sau mai puţin bucuroşi să îmi împărătăşească din experienţa domeniului în care activează, am trimis zeci de e-mail-uri şi am dat numeroase telefoane. Mă întreb care sunt cifrele care au dus la rezultatul paginilor apărute în opt ani de BUSINESS Magazin. Dacă ar fi să considerăm că în fiecare din cele 400 de numere apărute până acum s-au publicat 15 articole, pentru care echipa BM s-ar fi consultat cu trei surse - cifra magică a documentării - am ajunge la un număr de mai bine de 20.000 de surse. Dar cu siguranţă numărul real este mult mai mare. Paradoxal, este imposibil să cuantifici eforturile din spatele unei publicaţii ca BUSINESS Magazin. Pentru că în spatele luxului celor cinci minute pe care cititorul şi le rezervă răsfoirii revistei stă luxul orelor pe care şi-l rezervă echipa - de a face jurnalism de calitate, într-o epocă a produselor de masă, axată mai ales pe consumerism.


Ioana Matei este redactor al revistei BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

/opinii/opinie-ioana-matei-luxul-de-a-citi-mai-mult-de-un-paragraf-10135721
10135721
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.