Ecuatia cailor putere
Totul este deductie logicaCu tata fizician si mama de profesie matematician, Radu a fost predestinat stiintelor exacte. \"Tata s-a specializat in fizica atomica si si-a petrecut o viata la centrala de la Cernavoda, iar mama, ca matematician, s-a specializat in dezvoltarea de softuri in cadrul Ministerului Apararii. Era normal sa-mi placa matematica. Insa imi place doar pana in punctul in care este deductie logica. Cand se ajunge la memorare, nu-mi mai place\", marturiseste Cristian. Dupa trei ani de studii la Facultatea de Matematica, si-a dat seama ca postura de profesor nu il va multumi si a renuntat in favoarea Facultatii de Cibernetica din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. \"Cibernetica este cea mai matematicizata sectie a ASE-ului, asa ca nu m-am indepartat prea tare de pasiunea mea\", precizeaza el. Daca-l intrebi cum ar explica unui \"umanist\" frumusetea matematicii, Radu apeleaza din nou la deductia logica: \"cel mai important lucru, cand vrei sa ajungi din punctul A in punctul B, este sa stabilesti unde e B. Apoi iti evaluezi resursele, ca sa stii daca, in cat timp si cu ce eforturi iti poti indeplini obiectivul. Iar daca socotelile tale se dovedesc exacte, nu poti fi decat fericit. Satisfactia unei deductii logice corecte este evidenta\". In afara de asta, adauga el, inginerii - de exemplu - gasesc un strop de poezie chiar si in densitatile betoanelor, pe care trebuie sa le stie si daca-i trezesti in toiul noptii. \"Desi pare destul de pretentios, eu vad in matematica o filosofie de viata. Asta nu inseamna, insa, daca am judecat intotdeauna logic, ca n-am facut greseli\", completeaza, zambind, Cristian.O lectie de marketing aplicatIn timpul facultatii, Radu Cristian nu a fost strain de domenii care nu au nicio legatura cu stiintele exacte, lucrand la TVR ca regizor de stiri. Dupa cateva luni, Televiziunea publica a scos la concurs un post de regizor de platou. \"M-am prezentat, dar am picat. Era in perioada unor examene la facultate si n-am putut sa ma pregatesc suficient. Acum nu pot sa zic ca regret ca s-a intamplat asa\", spune el. In 1995 Cristian ocupa postul de pre-seller in cadrul companiei care imbuteliaza Coca-Cola pe piata romaneasca. \"Intr-o perioada in care aceasta marca nu avea nici pe departe notorietatea pe care o are in prezent, ma plimbam cu un Tico de la un chiosc la altul in Berceni si Titan, incercand sa-i conving pe micii retaileri sa-si ocupe rafturile cu produsul pe care-l reprezentam. A fost lectia de marketing din care am invatat cel mai mult\", povesteste el. In septembrie 1996 s-a angajat asistent la Hyundai Auto, pentru ca ? exact un an mai tarziu ? sa ajunga director al departamentului de marketing si comunicare. Odata intrat in \"business\" a continuat cu Tiriac Holdings, unde s-a angajat in 1998, pe functia de coordonator al departamentului de marketing si comunicare, pentru ca din 1999 sa se ocupe direct de activitatile de comunicare ale Automotive Division (Mercedes-Benz, Chrysler-Jeep, Ford, Hyundai si Opel) din cadrul aceluiasi grup. \"In perioada aceea am avut o tentativa de a unifica departamentele de comunicare din intregul grup, insa Romania nu era pregatita, atunci, pentru asa ceva\", spune Cristian. Din nou \"acasa\"Dupa experienta castigata in marketing si comunicare, urmatorul job al lui Radu Cristian n-a fost o alegere suprinzatoare, chiar daca nu mai era vorba tocmai de masini. Dupa ce a plecat - in februarie 2000 - de la Tiriac Holdings, el a condus, vreme de doi, ani departamentul de contabilitate al companiei media Initiative, divizie a grupului Lowe & Partners. \"La Initiative am lucrat cu multi dintre fostii parteneri de afaceri de la Tiriac Holdings (Allianz, Tiriac Automotive Division - Romcar, Auto Rom, Hyundai Auto, Peugeot, Nissan - n.r.). Pentru ca de multe ori relatia profesionala se transforma in relatie personala si asta intotdeauna conteaza\", spune Cristian. Tot o astfel de relatie a fost punctul de pornire catre o noua provocare. \"Lucrand cu Peugeot, am primit, la un moment dat, invitatia de a ma intoarce \'acasa\'. Adica de a lucra din nou in domeniul auto\", spune Radu. Timp de un an a fost director de marketing si comunicare la Eurial Invest, importatorul Peugeot in Romania, companie controlata de omul de afaceri Gheorghe Dolofan, iar in 2003 a trecut pe pozitia de director al operatiunilor comerciale la Trust Motors, divizie care a preluat, in cadrul Eurial, operatiunile de import. Cea mai importanta realizare a sa de pe aceasta pozitie, potrivit lui Radu Cristian, a fost obtinuta in decembrie 2004, cand Peugeot s-a situat pe pozitia a doua in topul marcilor de import (ca volum de livrari), cu 8.317 unitati vandute si o cota de piata de 12,38%. Curba cererii si a oferteiPasiunea pentru masini si talentul creativ l-au determinat pe Cristian sa se implice direct in activitatea departamentului de comunicare. \"Noi, cei care facem comunicare in industria auto, avem din start un avantaj. Pentru ca pe piata romaneasca automobilul inca mai figureaza pe primele locuri ale listei de lucruri considerate esentiale de catre consumatori. Se spune ca, daca vrei sa atragi atentia, e suficient sa pui intr-o reclama un copil sau un pui de animal. Insa avantajul nostru, la Peugeot, este ca masina in sine se poate transforma in personaj\", explica el. Personal, s-a ocupat integral de doua campanii de promovare: la modelul Peugeot 407 (cu sloganul \"Joaca se va termina curand\" - ca riposta la o campanie lansata de competitorii de la Volkswagen) si la modelul Peugeot 107 (cu sloganul \"Marimea nu conteaza, atitudinea da\"). Particularitea ambelor campanii a fost teasing-ul, un artificiu folosit mai rar in promovarea masinilor. \"Nu e inventia mea personala... teasing-ul e folosit destul de mult in publicitate. Pur si simplu mi s-a parut ca ideea se potriveste\", marturiseste Radu. El precizeaza ca, desi si-a propus ca anul acesta sa vanda 12.500 de masini, in acest moment estimarile indica depasirea pragului de 13.000 de unitati vandute - cele mai mari vanzari inregistrate de Peugeot in Romania. Fiind specialist in cibernetica, Radu Cristian stie, insa, ca piata este guvernata de curba cererii si a ofertei. \"Vanzarile oricarei marci au o evolutie sinusoidala. Peugeot a fost pe o panta ascendenta in ultimii ani. Asa ca este normal sa ne asteptam la o scadere a cererii\", recunoaste el cu sinceritate, adaugand ca adevarata provocare de-abia acum incepe. Pentru ca - judecand logic - defensiva e mai complicata decat ofensiva. Oricat de multi cai-putere ai pune la bataie. O stralucire evidentaRadu Cristian s-a casatorit in august, dupa o relatie de cinci ani. \"Prietenii imi spun ca oricine isi da seama ca sunt proaspat casatorit, pentru ca imi sclipeste prea tare verigheta\", remarca el amuzat. Sotia sa lucreaza tot in cadrul grupului Eurial, insa in cadrul brokerului de asigurari al grupului. \"Si eu sunt impotriva relatiilor intre colegii de serviciu. E greu sa stai 24 de ore alaturi de acelasi om. Cred ca, pe langa faptul ca iti pierzi din eficienta, la un moment dat nici nu ai mai avea ce discuta\", spune Radu Cristian. Ca un cap de familie responsabil, el a investit recent intr-o proprietate imobiliara, un teren in partea de vest a Bucurestiului, urmand sa-si construiasca si o casa. Colina Montmartre Sedintele de lucru il obliga pe Radu Cristian sa ajunga cel putin o data pe luna la Paris. \"Desi toata lumea vorbeste de Turnul Eiffel, Luvru sau Champs-Elys?es, mie imi place colina Montmartre de langa catedrala Sacre-Coeur. Cat despre restaurante sau cafenele, la Paris ai in proportie de 80-90% sansa sa te simti bine oriunde\", spune el. Pentru vacante prefera Europa si destinatiile care sa nu-l chinuie cu o calatorie mai lunga de patru ore. Compania i-a oferit pana acum concedii in Insulele Mauritius, Brazilia si Africa de Sud. \"Surprinzator, in Africa mi-a placut cel mai mult. Ma gandesc serios sa ma intorc acolo\", marturiseste el.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













