Cele mai puternice femei din România: Irina Socol, Siveco România

Postat la 03 aprilie 2013 1342 afişări

Irina Socol punea în urmă cu mai bine de 20 de ani bazele companiei Siveco România, despre ale cărei începuturi spune că „este o poveste tipică pentru începutul anilor ‘90".

CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN ROMÂNIA - EXCLUSIV

Absolventă a Facultăţii de Automatică, specializarea Calculatoare de proces (1981), şi a Academiei de Management Niedersachsen Germania (1993),  în primii ani ai capitalismului Irina Socol şi soţul ei lucrau la Institutul de Cercetări pentru Tehnologia Informaţiei. La un moment dat, au fost solicitaţi de o firmă din Franţa care dorea să înfiinţeze un departament de asigurare şi control al calităţii într-o ţară din Europa de Est, perioadă în care dezvoltarea de software se făcea în India. Alături de colegii indieni au reuşit să pună la punct o metodologie de testare şi de control al calităţii. Au înfiinţat un departament de asigurarea şi controlul calităţii, sediul fiind chiar în locuinţa familiei Socol. Au plecat la drum la începutul lui 1992, „în doi, şi am ajuns, în prezent, la o echipă de 1.200 de specialişti„. De începutul acelei perioade se leagă, îşi aminteşte acum Irina Socol, un moment esenţial al carierei sale, când a decis ca din expert software să devină manager al companiei Siveco România. Compania a implementat de-a lungul anilor sute de proiecte de mare complexitate şi anvergură pentru organizaţii din 17 ţări. Siveco are acum peste 1.400 de clienţi, o cifră de afaceri de 68 milioane euro, 15 milioane de utilizatori ai soluţiilor la nivel naţional şi internaţional. Între acţionarii Siveco România se numără Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investiţii administrat de Enterprise Investors), şi Siveco Netherlands B.V.

1. E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider fiind femeie?

În mod fundamental, o afacere de succes se bazează pe o echipă, condusă de persoane cu calităţi de lider, într-un climat în care se promovează încrederea şi colaborarea. În lumea afacerilor, diferenţierea liderilor în femei şi bărbaţi este puţin relevantă.

2. Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?

Eu cred foarte mult în puterea exemplului, în profesionalism, seriozitate şi pasiune, curaj şi determinare. Aparţin unei generaţii care a beneficiat, pe de-o parte, de îndrumarea unor profesori excepţionali şi care a avut, totodată, posibilitatea să valorifice cunoştinţele teoretice dobândite în locul şi la momentul potrivit – după 1990, când se năştea piaţa românească de IT şi industria locală de software.

3. Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Pentru a avea succes ca manager trebuie să îţi placă extrem de mult ceea ce faci, să ai o bună intuiţie a oportunităţilor, o evaluare realistă a riscurilor, capacitatea de a fi un exemplu pentru echipă, capacitatea de a insufla celor din jur dorinţa proprie de a performa, o viziune curajoasă, încrederea în reuşită, implicarea totală. Aceste calităţi se bazează pe structura interioară a fiecăruia, dar şi pe modelele şi valorile cu care a fost educat.

4. Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

Îmi plac lucrurile clasice, pentru că valorile adevărate nu se demodează niciodată.


Cea mai bogată femeie din România

Cele mai puternice femei din România: Dorothy Constantin, High Fashion Concept (Victoria 46, Day & Night, Petit's, The Code)

Cele mai puternice femei din România: Ioana Lemnaru, Mercedes-Benz România

Cele mai puternice femei din România: Camelia Şucu, Class Living

Cele mai puternice femei din România: Irina Schrotter, Casa de modă Irina Schrotter

Cele mai puternice femei din România: Cristina Bâtlan, Musette


Business Magazin lanseaza cea de-a doua ediţie a catalogului dedicat celor mai puternice femei din mediul de afaceri romanesc. De această data, 200 cele mai puternice femei din business cuprinde 200 de nume reprezentative, din pozitii-cheie de conducere, precum CEO, CCO, directori generali, economici, antreprenori, consultanti sau Country Manageri. Au reusit sa castige, in timp, admiratia si recunoasterea propriei valori pentru ca apoi sa preia pozitii importante de conducere. Femeile de afaceri din Romania valideaza propriul succes prin cifre de afaceri ce le pozitioneaza pe primele locuri in topuri.

De la an la an, numarul lor este tot mai mare, iar notorietatea si aprecierea de care se bucura nu sunt altceva decat recunoasterea valorii la purtator, un simbol pe care Business Magazin il sustine si il sprijina permanent.

Pentru ca au demonstrat perseverenta, profesionalism, curaj si maxima implicare, femeile antreprenor au reusit consolidarea unei cariere bazata pe dinamism, actiune si permanenta dedicare. Câteva dintre numele pe care cititorii Business Magazin le pot regăsi în paginile catalogului sunt: Irina Schrotter, Camelia Sucu, Aneta Bogdan, Carmen Adamescu, Maria Grapini, Rucsandra Hurezeanu, Violeta Ciurel, Amalia Nastase, Cristina Batlan , Irina Socol, Monica Iavorschi, Adina Pascu, Andreea Mihai, Georgeta Serban, dar şi multe altele.

Catalogul este disponibil de pe data de 11 martie în reţelele de distibuţie a presei Inmedio şi Relay la preţul de 35 lei.

Pentru a vedea unde sunt toate locaţiile Inmedio şi Relay click aici

Comandă online catalogul AICI.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/lideri/cele-mai-puternice-femei-din-romania-irina-socol-siveco-romania-10709326
10709326
comments powered by Disqus
Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare? Valoarea finanţărilor în start-up-uri IT din România se îndreaptă spre 100 de milioane euro. Cât de mult mai poate urca această valoare?

Dacă în trecut anunţurile de investiţii în tehnologie erau rara avis, acum s-a ajuns la o piaţă care a evoluat dincolo de investiţiile în start-up-uri de tip „pre-seed” sau „seed”, de câteva sute de mii de euro, până la cele de tip „follow-up”, în care sumele totale alocate pot creşte până la câteva milioane de euro. Valoarea finanţărilor din ecosistemul start-up-urilor tech se îndreaptă astfel spre pragul de 100 de milioane de euro.

vezi continuarea
ZF.ro
ANUNŢ fulger de la cea mai nouă multinaţională intrată pe piaţa din România, în plină pandemie ANUNŢ fulger de la cea mai nouă multinaţională intrată pe piaţa din România, în plină pandemie
Un business care explodează în România. Nimeni nu credea că se va schimba atât de mult, dar acum este o adevărată mină de aur
Mediafax
Măsuri anti COVID-19 în România: Purtarea măştii devine obligatorie în spaţiile publice din Cluj. E prima zi de restricţii în Bucureşti, unde şcolile au intrat în scenariul roşu Măsuri anti COVID-19 în România: Purtarea măştii devine obligatorie în spaţiile publice din Cluj. E prima zi de restricţii în Bucureşti, unde şcolile au intrat în scenariul roşu
SADS-CoV: Un nou coronavirus, transmis de la porc la om
MonitorulApararii
MI6: Moştenirea lui Younger MI6: Moştenirea lui Younger
Raportul anual UE pentru extindere – oglinda procesului de integrare al Balcanilor de Vest
MonitorulPartidelor
Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa Revenire spectaculoasă în politică: Elena Băsescu va candida la Constanţa
Clotilde Armand, validată în funcţia de primar al Sectorului 1. Armand: Touche
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Hai, noroc COMENTARIU Valeriu Şuhan Hai, noroc
Caz îngrijorător Teste Covid furate, făcute acasă şi falsificate de o infirmieră şi partenerul ei

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.