Reguli pentru afaceri de un miliard

Autor: Iuliana Roibu Postat la 11 septembrie 2011 110 afişări

Luca D’Agnese conduce de la 1 martie 2011 afacerile Enel în România, companie care ar putea atinge (şi depăşi) pragul de un miliard de euro în acest an. Treaba lui D’Agnese nu este nicidecum să culeagă laurii, ci să deruleze cele mai mari programe de investiţii pe care le-au început italienii în România. Chiar şi pe cele mai grele dintre ele, care nu depind doar de calităţile lui de lider.

"An după an ţara scade în toate clasamentele privind dezvoltarea economică, ritmul de angajare a tinerilor, educaţia şi cercetarea sau drepturile consumatorilor. În acelaşi timp, creşte în toate clasamentele privind evaziunea fiscală, corupţia, construcţiile ilegale şi ineficienţa justiţiei." Vă sună cunoscute aceste idei? Credeţi desigur că este vorba despre România. Dar nu este. Luca D'Agnese, CEO al Enel România, şi Roger Abravanelo, un fost coleg de-al său din compania de consultanţă McKinsey, vorbesc în introducerea cărţii lor "Regole" despre Italia, ţara unde nu se respectă regulile şi unde totul se poate "rezolva cumva atâta timp cât se trece peste obstacole (legi)". "Multe reguli sunt dispreţuite în Italia, piaţa neagră este foarte mare, nu se plătesc taxele, nu avem creşterea economică pe care ar trebui să o avem. În România toată lumea se plânge de aceleaşi lucruri, dar în Italia e mult mai grav", povestea săptămâna trecută Luca D'Agnese, invitatul ediţiei cu numărul 14 a MEET THE CEO, evenimentul organizat lunar de BUSINESS Magazin.

Întâlnirea cu Luca D'Agnese a fost o surpriză din mai multe puncte de vedere. În primul rând, a fost surpriza vederii unui expat care nu critică (atât de mult) România; iar când o face, criticile sunt ţintite direct, şi nu în general, împotriva sistemului. În al doilea rând, a fost surpriza discursului, construit tehnic şi conform cu strategia de comunicare a grupului, pe teme precum preţul energiei şi liberalizarea acestuia sau a îmbunătăţirii relaţiilor cu clienţii şi a scurtării întreruperilor. În al treilea rând, a surprins când a vorbit despre sine ca fiind "lider al Enel România" în loc de CEO al companiei: "Spun lider pentru că eu cred în faptul că trebuie să poţi să fii un catalizator al propriei companii, al echipei, că trebuie să te vadă şi ei ca imagine a grupului. Managerii se schimbă, de aceea este importantă calitatea liderului de a crea o echipă, o moştenire", a explicat D'Agnese formularea.

Deşi a venit la Bucureşti de doar nouă luni, D'Agnese se simte deja ca acasă. Nu e neapărat un compliment pentru ţările din care a plecat sau în care a ajuns, ci doar o concluzie nepripită a unei personalităţi analitice şi a unui manager cu convingeri foarte clare. Ştie să salute şi să spună câteva cuvinte în română, iar dacă îi vorbeşti rar şi clar, înţelege limba celor alături de care lucrează din martie. S-a mutat la Bucureşti cu puţin timp înainte de începerea mandatului la Enel, lăsându-şi în Italia familia (soţia şi cele două fiice), la care merge în weekend-uri şi care îl vizitează în vacanţe, dar şi acum, în perioada Festivalului Enescu, pe care Enel în sponsorizează şi de care D'Agnese este pasionat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
enel,
meet the ceo,
lider,
viziune,
business
/cover-story/reguli-pentru-afaceri-de-un-miliard-8720029
8720029
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.