Dilemele lui 2011 - Vor vizita mai multi straini Romania? Unde-si vor face cetatenii concediile?

Postat la 13 ianuarie 2011 36 afişări

Cea mai importanta intrebare este acum, la inceputul anului, daca economia romaneasca isi va relua cresterea. pe langa aceasta, va propunem o serie de teme de gandire legate de ce ne asteapta in anul cel nou, ca economie si ca societate.

VA SCADEA IN CONTINUARE NUMARUL ROMANILOR CARE ISI PETREC CONCEDIILE IN STRAINATATE?

Operatorii din turism nu sunt foarte optimisti in ceea ce priveste numarul romanilor care vor pleca in vacanta in strainatate in 2011, estimarile mergand catre o stagnare la cifrele din 2010 sau chiar o usoara scadere valorica a bugetelor cheltuite de cei care aleg un concediu in afara tarii. "In conditiile in care biletele de avion se vor mai scumpi pe fondul scumpirii carburantului si pe fondul incertitudinilor in ce priveste veniturile viitoare care ii macina pe cei mai multi clienti, este posibil ca si mai putini turisti sa aleaga sa plece din tara in vacanta", estimeaza Dan Goicea, proprietarul agentiei Cocktail Holiday. Plecarile vizitatorilor romani in strainatate, inregistrate la punctele de frontiera, au fost de 8.506.600, in scadere cu 7,8% fata de perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2009. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate de vizitatorii romani pentru plecarile in strainatate, reprezentand 75,5% din numarul total de plecari. Dintre cei 8,5 milioane de turisti, 20.000 au ales vacante de lux (de peste 2.500 de euro) si au cheltuit anul trecut 50 de milioane de euro pentru acestea, destinatiile preferate fiind Spania, Italia, Turcia, Grecia sau Cehia.


VA ATRAGE ROMANIA MAI MULTI TURISTI STRAINI?

Lansarea cu surle si trambite a logoului brandului de tara al Romaniei, deja celebra frunza, si a sloganului "Explore the Carpathian Garden" nu a avut succesul scontat in 2010. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a investit cateva sute de mii de euro in controversatul proiect intr-un an in care datele Institutului National de Statistica arata ca au sosit in Romania 1,24 milioane de turisti straini, cu 1,9% mai mult in comparatie cu 2009. In ce priveste media sejurului petrecut in gradina din Carpati, aceasta a scazut de la sase-sapte nopti, asa cum era in anii trecuti, la cinci nopti, potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. In lipsa unui program coerent de instruire a operatorilor de turism si a implementarii unui sistem de infrastructura la nivel european, turismul va ramane in cel mai bun caz la acelasi nivel cu cel din 2010. Cresterea de anul trecut are ca explicatie faptul ca numarul total al turistilor straini din statiunile de la Marea Neagra a urcat cu 30%. Unul dintre motivele principale ale cresterii este introducerea pe litoral a unei curse a companiei Air Berlin, care a redeschis litoralul ca destinatie turistica pe piata germana. La Constanta au zburat pe durata verii si operatori precum Ryanair (de la Pisa si Bologna), Blue Air (de la Bruxelles), Air Niki (de la Viena) si XI Airways France (de la Paris/Strasbourg). Aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta este singurul din apropierea litoralului, iar in lipsa unor zboruri directe, transportul turistilor de la Bucuresti poate dura mai bine de patru ore, daca alegem transportul rutier, si peste cinci ore pe calea ferata.


PE FONDUL DEZVOLTARII SERVICIILOR DE REZERVARI ONLINE, CARE VA FI IN 2011 ATUUL AGENTIILOR PENTRU A MAI ATRAGE CLIENTI?

"Cu ce ma mai pot diferentia eu ca agent de turism cand clientul isi rezerva singur biletul low-cost si cumpara cazarea de pe booking.com, gasind tot timpul oferte promotionale mai bune decat pretul pe care il ofera agentia?", se plangea anul trecut un agent de turism al unuia dintre cei mai puternici operatori de pe piata. Intr-adevar, sistemele online au atras mii de clienti de la agentii, oamenii preferand sa isi organizeze singuri vacanta. In aceste conditii, agentia poate face diferenta pentru cateva categorii de clienti carora le poate oferi ceva in plus, crede Roxana Balcescu, director executiv al CMB Travel: "Cred ca in special clientii cu bugete mici si cei cu bugete foarte mari vor ramane in continuare clientii agentiilor. Prima categorie pentru ca pachetele cu chartere in Turcia, Egipt sau Spania vor fi net avantajoase oricarei alte variante de calatorie, iar a doua categorie din lipsa de timp, dar si deoarece intotdeauna cauta ceva special, nou, complicat de rezervat, pentru care agentia este pregatita din timp". Dupa cum spune Roxana Balcescu, principala categorie de clienti care s-a imputinat in balanta agentiilor este clientul mediu, care cheltuie pe o vacanta in jur de 1.000 de euro de persoana si care reprezinta marea masa a turistilor care isi petrec vacantele in strainatate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dileme,
special,
cover story,
turism,
calatori,
/cover-story/dilemele-lui-2011-vor-vizita-mai-multi-straini-romania-unde-si-vor-face-cetatenii-concediile-7871804
7871804
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.