Yellow.Menu: Lansarea Virtual (Food) Brands şi transformarea modelului de business pentru a susţine scalarea naţională

Postat la 18 ianuarie 2022 84 afişări

Yellow.Menu: Lansarea Virtual (Food) Brands şi transformarea modelului de business pentru a susţine scalarea naţională

Pentru a putea susţine extinderea naţională, dintr-un jucător pe o nişă (prânz corporate în zonele de birouri din Bucuresti), Yellow.Menu a migrat, transformându-se într-un jucator FoodTech, cu un model de business scalabil, flexibil şi agil. Soluţia a fost lansarea Virtual Brands. Până acum, compania a lansat cinci branduri virtuale, cel mai recent fiind Yellow Office, un concept de livrare de mâncare către companii, în perioadele foarte aglomerate, precum Black Friday sau sezonul de Crăciun.

Descrierea inovaţiei:

Modelul bazat pe „virtual brands”, propus de Yellow.Menu, presupune utilizarea unei bucătării centrale de producţie pentru a pregăti diverse tipuri de alimente. Acestea sunt puse în piaţă ca mărci distincte (virtual brands), prin intermediul aplicaţiilor FoodTech, şi sunt disponibile numai pentru livrare. Abordarea bazată pe „virtual brands” permite Yellow.Menu să accelereze creşterea şi să-şi extindă rapid operaţiunile la nivel regional şi naţional, valorificând principalele sale avantaje competitive, respectiv capacitatea de producţie, know-how operaţional (cu peste 3.000 de reţete testate), platforma IT şi flux 100% digital (gestiune stoc, expediere comenzi, interfaţă clienţi). Acestea sunt amplificate de explozia jucătorilor q-commerce (cum ar fi Glovo, Food Panda, Tazz), iar accesul la preparate gourmet, gătite cu ingrediente proaspete, devine rapid şi relativ ieftin.

„Frumuseţea acestui concept de virtual brands este că ne permite să lucrăm project-based, astfel încât să dispunem de cea mai bună experiză, în funcţie de nevoile fiecărui proiect (adică parteneriate project based, inclusiv cu bucătari, restaurante pop-up, shop-in-shop, evenimente) – permiţând practic Yellow Menu să aducă expertiza sa în gătit către noi orizonturi şi adaptându-se permanent schimbărilor de pe piaţă”, susţin reprezentanţii businessului.

Elementul de noutate:

Lansarea brandurilor virtuale de nişă – cum ar fi Fresh by Yellow (opţiuni pentru prânz uşor şi gustări – salate, wrapuri, quiche, produse vegetariene, sucuri proaspete), Yellow Lebanese (cu specific libanez) şi Yellow Office (servicii de catering corporate pentru companiile care au nevoie de un volum mare de porţii, în perioadele aglomerate – cum ar fi Black Friday – peste 32.000 de porţii livrate în 10 zile).

Efectele inovaţiei:

Impactul major al schimbării modelului de business a fost tranziţia de la integrarea verticală către „orizontalizare”. Integrarea verticală (aplicaţie pentru comanda şi managementul clienţilor, producţia de alimente şi logistica aferentă) a fost diferenţiatorul cheie la lansarea afacerii şi a fost principalul motor de creştere a businessului până acum. Brandurile virtuale permit Yellow.Menu să se adreseze segmentelor de piaţă care nu erau vizate înainte (prin oferirea de soluţii eficiente care acoperă nevoi variate – abonamente, mese complete, alegerea intervalului orar, volume mari pe termen scurt etc.). Impactul la nivel de cifre este pozitiv, cu o creştere de 40% a vânzărilor, în condiţii de optimizare a structurii de costuri fixe.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.