Internetul de la televizor. Ce aşteptări au companiile de la noile tehnologii

Autor: Ioana Matei Postat la 23 octombrie 2012 146 afişări

Pentru utilizatorii care obişnuiesc să se uite la televizor şi să navigheze simultan pe internet cu laptopul în braţe, Horizon este numele tehnologiei care le aduce pe amândouă în acelaşi loc. Severina Pascu, CEO-ul UPC România, vorbeşte despre momentul în care noua tehnologie va ajunge în românia şi felul cum aceasta ar urma să ne schimbe viaţa.

"Trebuie să găseşti supapele care să elibereze presiunea acumulată atât la nivel de job, cât şi în ce priveşte familia şi timpul personal. Cele trei pot funcţiona pe principiul vaselor comunicante: presiunea acumulată într-o zonă poate fi lăsată să iasă concentrându-te pe celelalte două", spune calmă şefa UPC, stare cu care pare să se ghideze în afaceri, dar şi în viaţa personală.

Desfăşurându-şi activitatea în una din cele mai competitive pieţe din Europa, Severina Pascu este una dintre puţinele femei din telecom şi îşi face timp să râdă cu poftă, dar şi să fie sobră când e cazul, personalitatea ei integrându-se într-o industrie dominată de bărbaţi: "A fi femeie în telecom reprezintă deopotrivă avantaje şi dezavantaje. Nu mă deranjează acest lucru, dimpotrivă, mi se pare fascinant; este o industrie dinamică şi cred că mi se potriveşte".

Pe agenda Severinei Pascu stă acum planul legat de o tehnologie pe care mărturiseşte că o aştepta de ceva timp şi care a fost lansată în urmă cu două luni în Amsterdam de grupul Liberty Global, din care face parte şi UPC: platforma Horizon. Aceasta va revoluţiona obiceiurile consumatorilor, aducând conţinutul online, programele TV, filmele şi jocurile pe aproape orice dispozitiv conectat la un router wireless. Prezentă deocamdată doar în Olanda, implementarea Horizon va ajunge mai întâi în Germania, Elveţia sau Irlanda, dar este este aşteptată şi la noi, managerul mizând pe specificul publicului român: "În România există un apetit foarte mare atât pentru noi tehnologii, cât şi pentru produse noi, fie că vorbim despre noi dispozitive, cât şi despre consumul de conţinut". Pascu remarcă o curiozitate a românilor pentru inovaţiile tehnologice, un indicator în acest sens fiind "penetrarea smartphone-urilor, care a ajuns la 11-12% într-o piaţă destul de timidă la nivel de indicatori macroeconomici".

Un alt indicator pentru deschiderea mare a românilor faţă de tehnologie, a fost şi modul în care publicul s-a familiarizat cu tehnologiile 3D, HD şi cu internetul de mare viteză. Aspect care poate fi evidenţiat de performanţele date de creşterile de abonamente: "Ne aflăm într-o tendinţă crescătoare, dacă ne uităm la internet, am crescut cu 20%, dacă ne uităm la telefonie, am crescut cu 30%" - a spus Pascu referindu-se la creşterea dintr-un an, comparând luna iunie din 2012 cu aceeaşi perioadă din 2011. Iar veniturile operatorului au crescut în primele şase luni ale anului cu 2,6%, la 223 milioane de lei, de la 217 milioane de lei în al doilea semestru al anului 2011.

Publicului îi sunt deja familiare tehnologiile 3D şi HD şi un echipament precum recorderul digital DVR, iar Pascu apreciază că "nu ne aflăm departe de trendul de la nivel european, rata de adoptare a noilor tehnologii este mai mare decât în alte ţări din regiune". Când televizoarele 3D au apărut, au fost cumpărate înainte ca operatorii telecom să furnizeze astfel de conţinut. De aceea, CEO-ul UPC crede că "Horizon este aşteptată şi va fi primită bine de români peste aproximativ doi ani". Ar fi o revoluţie? Severina Pascu explică: în timp ce deocamdată majoritatea publicului alege să urmărească televizorul pentru programele de televiziune şi internetul pe laptop, calculator sau alte dispozitive, Horizon înseamnă o estompare a graniţelor dintre cele două: "Există o interdependenţă între conţinutul offline şi conţinutul online, iar noua platformă aduce o întrepătrundere a acestor lumi". Astfel, prin intermediul unei interfeţe comune, va fi posibil accesul la conţinutul preferat prin intermediul oricărui dispozitiv din casă, fie că vorbim despre un smartphone, tabletă, laptop sau televizor: "Vom putea să vedem un film la televizor, să îl oprim, iar apoi să continuăm să îl vedem pe tabletă, în bucătărie sau în grădină". Prin selectarea unui conţinut relevant, fie că vorbim despre filme, poze, Facebook sau Twitter, privitul la micul ecran va deveni o experienţă personală, iar cipul inteligent pe care se bazează tehnologia poate să înregistreze în timp real şi să facă căutări, suportă programări de la distanţă şi poate să ofere chiar şi recomandări în funcţie de preferinţele utilizatorului.

Pascu este rezervată în a face estimări legate de costurile pe care le necesită implementarea unei astfel de tehnologii, fiind vorba despre un produs integrat de TV cu online, mai dificil de realizat: "Este un proces dinamic, iar costurile nu pot fi cuantificate, depind de tipul de reţea existent şi de nivelul la care va fi lansat". În Olanda, spre exemplu, produsul a fost lansat în urmă cu două luni către o categorie mică de public - aşa-numiţii "fanatici" ai tehnologiilor, iar abia apoi a fost extins către publicul larg, clienţii ajungând să achiziţioneze pachetele Horizon în schimbul unei sume minime pentru abonament de 55 de euro pe lună, potrivit informtv.com.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
telecom,
severina pascu,
upc,
companii
/business-hi-tech/telecom/internetul-de-la-televizor-ce-asteptari-au-companiile-de-la-noile-tehnologii-10249987
10249987
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.