Studiu de caz: Cine face bani din aplicaţiile de chemat un taxi

Autor: Ioana Matei Postat la 04 iulie 2013 2821 afişări

Aglomeraţia de taxiuri de pe străzile bucureştene ale ultimilor ani i-a împins pe cei cu afaceri în domeniu şi nu numai să găsească tactici tot mai inedite de a atrage clienţii. Nu despre maşini mai noi sau şoferi mai blânzi în trafic e însă vorba, ci despre aplicaţii pe smartphone pentru plasarea comenzilor şi posibilităţi extinse de plată, prin SMS sau, mai nou, chiar şi prin card bancar direct pe telefon.

Studiu de caz: Cine face bani din aplicaţiile de chemat un taxi

CONTEXTUL: Piaţa taxiurilor este supraaglomerată. Numai pe străzile Capitalei există în jur de 10.000 de maşini de taxi, dacă e să ne luăm după numărul de licenţe de taximetrie date în folosinţă de autorităţi, ceea ce înseamnă o maşină la fiecare câteva sute de bucureşteni. Prin comparaţie, în alte capitale europene raportul este de un taxi la cel puţin 500 de locuitori.

DECIZIA: Dincolo de lansarea în sine a aplicaţiei mobile StarTaxi, care permite posesorilor de telefoane mobile inteligente să comande un taxi fără să mai apeleze dispeceratul, putând inclusiv urmări pe hartă cum maşina se apropie de punctul de întâlnire, omul de afaceri Florin Stoian a extins sistemul în mai multe oraşe şi permite de puţin timp plata cu cardul bancar direct din aplicaţie.

EFECTELE: Aplicaţia mobilă StarTaxi a fost descărcată până în prezent de peste 135.000 de ori, peste un milion de taxiuri au fost comandate prin această metodă şi aproximativ 300 de curse au fost până acum plătite cu cardul bancar prin intermediul aplicaţiei.


STRĂZILE BUCUREŞTENE SUNT DE ANI BUNI ÎNŢESATE DE TAXIURI. Pentru şoferi, fiecare zi de lucru este o cursă contra timp şi bani pentru orice client, iar cum staţiile de taxi sunt mai mereu aglomerate, metodele de atragere a călătorilor a trebuit diversificate. Aşa au apărut aplicaţiile pentru telefoane mobile inteligente, mai întâi ale unor companii prezente pe piaţă precum Meridian, Taxi 2000 sau Speed Taxi şi, la scurt timp, aplicaţii similare independente care permit comanda de taxiuri afiliate indiferent de compania de care aparţin. Una dintre ele, StarTaxi, a fost dezvoltată în urma unei investiţii de peste 100.000 de euro de firma FDSV Online, în care este acţionar importatorul şi distribuitorul de telefoane mobile World Comm, şi a fost lansată spre finele anului trecut. Mai mult, metodele de plată pentru călătoriile cu taxiul au fost diversificate, mai întâi prin SMS şi, ceva mai recent, şi prin card bancar prin intermediul aplicaţiilor mobile.

POSIBILITATEA PLĂŢII CU CARDUL BANCAR ESTE CORELATĂ CU NIVELUL DE DEZVOLTARE A PIEŢEI. Serviciile de taxi impun, prin natura lor, această formă de plată, deşi ea nu este nici acum disponibilă prin sistemul clasic", explică Florin Stoian, directorul executiv al StarTaxi. Compania pe care o conduce a încheiat recent un parteneriat cu procesatorul de plăţi online PayU, prin care permite achitarea călătoriei cu taxiul prin intermediul cardului. Cum funcţionează? Clienţii trebuie să introducă informaţiile bancare în aplicaţie şi să le protejeze apoi cu un cod de securitate, iar atunci când plasează o comandă trebuie să selecteze cardul ca modalitate de plată. „Când ajunge la destinaţie, utilizatorului i se afişează în aplicaţie cât costă cursa, are posibilitatea dacă doreşte să rotunjească suma pentru a lăsa ceva în plus şoferului pentru serviciile bine prestate şi alege opţiunea „slide to pay„. După ce plata a fost efectuată, utilizatorul va primi o chitanţă pe e-mail", a explicat Stoian.

IN MOD EVIDENT, EXISTĂ O SERIE DE CONDIŢII, anume că taxiul trebuie să fi fost comandat din aplicaţia pentru telefonul mobil şi tot prin aplicaţie se face efectiv şi plata. Avantajul este că, nefiind asociată unei firme de taxi, aplicaţia permite comanda oricărei maşini afiliate sistemului, ceea ce elimină implicit limitarea potenţială pentru clienţi de a merge doar cu maşinile unei anume companii. Asta se întâmplă pentru că StarTaxi acceptă orice taxi licenţiat în sistem şi oferă şoferului un smartphone în valoare de aproximativ 300 de euro pe care să-l folosească pentru a răspunde comenzilor şi pentru a trimite mesaje clienţilor. De altfel, de aici vin şi încasările StarTaxi, întrucât compania percepe un tarif de un euro pe zi taximetriştilor care vor să folosească acest serviciu şi să aibă acces la sistem, în prezent în număr de peste 1.500, potrivit datelor companiei.

DISPONIBILĂ GRATUIT, aplicaţia Star Taxi permite unui utilizator să îşi comande un taxi licenţiat, să vadă poziţia lui pe hartă în timp real sau să aleagă dacă vrea să răspundă la comanda sa un anumit şofer, pe baza comentariilor şi a notei primite de acesta de la clienţi anteriori. Pe parcursul călătoriei cu taxiul, clientul beneficiază în plus de acces gratuit la internet wireless WiFi.

DE LA LANSAREA DE ANUL TRECUT, APLICAŢIA STARTAXI A FOST DESCĂRCATĂ DE PESTE 135.000 DE ORI, CEEA CE ÎNSEAMNĂ PRACTIC O BAZĂ DE TOT ATÂŢIA POSIBILI CĂLĂTORI, chiar dacă există posibilitatea ca o persoană să fi descărcat aplicaţia pe smartphone din magazinele AppStore al Apple sau Play Store al Google doar pentru a vedea cum funcţionează sau acceaşi persoană o foloseşte pe mai mult de un terminal. În numai câteva luni, StarTaxi s-a extins în mai multe oraşe din ţară, între care Braşov, Timişoara, Iaşi, Cluj şi Constanţa, iar „planurile viitoare vizează extinderea în toată ţara„, spune Stoian.

IN TOTAL, PESTE UN MILION DE COMENZI AU FOST PLASATE PRIN STARTAXI PÂNĂ ACUM, IAR APROXIMATIV 20% DINTRE ELE AU PRIMIT ŞI COMENTARII, fie ele pozitive sau negative, din partea călătorilor aşa încât viitorii clienţi să poată citi despre maşina sau şoferul care ar putea să le preia comanda şi să decidă dacă acceptă sau nu să ia respectivul taxi. Deocamdată însă, numai 300 de călătorii au fost plătite cu cardul bancar de când a fost lansată această opţiune, la finele lunii aprilie, spune Andreia Stavarache, sales & marketing manager al PayU. Numărul cardurilor înregistrate în aplicaţie, în perspectiva unei potenţiale plăţii viitoare pentru drumul cu taxiul, este puţin mai mare, dar nu considerabil, mai exact 450, arată datele procesatorului de plăţi online. Plata cu cardul va deveni o metodă frecvent folosită pentru călătoria cu taxiul, se aşteaptă oficialii celor două companii. Până acolo însă, pare să fie cale lungă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
taxi,
aplicatii,
bani,
caz,
studiu,
refuz,
clienti,
card,
plati,
taxiuri,
aplicatie

Citeşte pe comedymall.ro

/business-hi-tech/studiu-de-caz-cine-face-bani-din-aplicatiile-de-chemat-un-taxi-11083696
11083696
comments powered by Disqus
Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români
ULTIMĂ ORĂ. Schimbare fulger de la ţara în care trăiesc 500.000 de români. Toate regulile au fost schimbate
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Acuzaţii la adresa liberalilor: Interlopi politici cu mentalitate mafiotă Acuzaţii la adresa liberalilor: Interlopi politici cu mentalitate mafiotă
Tomac anunţă că Băsescu va candida la PMB: Că va pierde Nicuşor este meritul USR, nu al PMP
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.