Planurile de viitor pentru România ale liderului de pe piaţa locală de smartphone-uri

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 20 noiembrie 2021 194 afişări

Dacă smartphone-urile ocupau un loc fruntaş în vieţile noastre înainte de Covid-19, pandemia s-a asigurat că telefoanele inteligente îşi vor reitera vehement importanţa, de vreme ce mediul digital nu a fost niciodată mai ancorat în activităţile noastre zilnice. Cum a reuşit Samsung, liderul pieţei locale de smartphone-uri, să gestioneze problemele şi oportunităţile ultimilor doi ani şi ce estimări are compania pentru finalul anului?

Deşi a marcat începutul pandemiei de coronavirus printr-o decizie pe care nu şi-o doreşte nicio companie, Samsung fiind primul grup tech care a anulat un eveniment de lansare în România, în martie 2020, firma merge în continuare pe un drum care ţipă „schimbare”, într-un „nou normal” despre care sperăm că va lua la un moment dat o turnură favorabilă.

Ultimii doi ani au fost caracterizaţi prin evenimente majore la nivelul industriei, de vreme ce spaţiul digital a oferit în mod egal alternative şi oportunităţi, într-o perioadă în care oamenii aveau mai degrabă mai multe întrebări decât certitudini, fiind forţaţi să se adapteze rapid la condiţiile impuse de criza sanitară. 

De exemplu, în acest sens, Samsung a organizat, cu ocazia lansării seriei S21 în România, o platformă interactivă prin intermediul căreia participanţii şi-au putut alege experienţa, de la wellness şi gaming la content şi sharing.

„Depăşind zona evenimentelor, o altă provocare importantă a fost să continuăm să oferim suport relevant utilizatorilor noştri, adaptat noilor nevoi din lockdown, atunci când existau măsuri stricte de circulaţie. În această situaţie, tehnologia a fost colacul nostru de salvare, singura soluţie de a păstra lucrurile în mişcare”, spune Tiberiu Dobre, head of IM (IT&mobile communications) Division al Samsung Electronics România şi Bulgaria.


La nivelul pieţei, compania sesizează un plus de 4% în volum şi 13% în valoare faţă de 2019, iar segmentul premium înregistrează o creştere sănătoasă de la an la an, de la 36% din totalul gamei în S1/2019, la 42% în S1/2020 şi 46% în S1/2021.


În aceeaşi notă, un alt exemplu ar putea fi oferit de adaptarea activităţii de customer care la sistemul remote, prin oferirea de asistenţă la distanţă sau trimiterea prin curier a produselor defecte spre reparaţie, punându-se între timp accent pe canalele de e-commerce, asupra cărora şi-au îndreptat atenţia majoritatea companiilor care au trecut cu bine peste şocul pandemic. Deloc surprinzător, într-o perioadă plină de întrebări şi măsuri de distanţare socială, timpul petrecut pe telefon a crescut considerabil, smartphone-ul consolidându-şi poziţia de principală sursă de interacţiune cu alţi oameni, cu precădere în mediul urban. „Aceştia se orientează în special spre funcţionalitate şi către un raport calitate-preţ echilibrat, principalii factori pe care utilizatorii îi iau în considerare atunci când sunt în căutarea unui telefon”, susţine Tiberiu Dobre, adăugând că motivele variază în funcţie de buget şi nevoile de utilizare.

Totuşi, smartphone-urile din sectorul premium îşi menţin şi acum locul în topul preferinţelor utilizatorilor, datorită atât avansului tehnologic, cât şi unor modele lansate anul acesta, precum Galaxy Z Flip 3 5G şi Galaxy Z Fold 3 5G. La nivelul pieţei, compania sesizează un plus de 4% în volum şi 13% în valoare faţă de 2019, iar segmentul premium înregistrează o creştere sănătoasă de la an la an, de la 36% din totalul gamei în S1/2019, la 42% în S1/2020 şi 46% în S1/2021. În prezent, chiar dacă Samsung estimează că piaţa premium va creşte mai încet în S2/2021 prin comparaţie cu primele şase luni, apetitul românilor pentru tehnologie de ultimă generaţie rămâne ridicat, mai ales în contextul valului de cumpărături de la finele anului.

Samsung deţine 50% din piaţa telefoanelor inteligente din România, devenind între timp şi liderul pieţei locale de televizoare, care s-a dezvoltat puternic de-a lungul ultimilor ani.

Totodată, în ceea ce priveşte electrocasnicele, românii s-au orientat către frigidere, maşini de spălat şi aspiratoare, creându-se treptat o piaţă dedicată produselor smart, conectate la internet şi controlabile prin ecosistemul SmartThings. „La fel ca până acum, ne dorim în continuare să ne adaptăm şi să răspundem noilor condiţii, lucrăm îndeaproape cu partenerii comerciali din România şi avem în vedere tot mai mult activităţile digitale, dar şi diversificarea modalităţilor de distribuţie a telefoanelor mobile.” În cazul produselor, o strategie ar fi procesele de concentrare asupra seriei Galaxy A, gamă foarte bine primită de către publicul român, cât şi democratizarea accesului pentru tehnologia 5G.

De asemenea, societatea crede că potenţialul telefoanelor pliabile este unul major şi reprezintă viitorul industriei smartphone-urilor, Tiberiu Dobre afirmând că Samsung intenţionează să îmbunătăţească în mod constant produsele respective şi să le aducă astfel tot mai aproape de utilizatori, în pofida unor preţuri care depăşesc cu mult media pieţei.

„Segmentul telefoanelor pliabile se dezvoltă nu doar la nivel global, cât şi local, iar acest lucru ne bucură. Sigur că şi procesul de fabricaţie este unul foarte complex şi implică mai multe componente şi mecanisme sofisticate. Ne aşteptăm ca Z Fold şi Z Flip să devină cele mai vândute telefoane pliabile din România”, continuă reprezentantul Samsung.

 Tiberiu Dobre şi-a început cariera în vânzări în industria de asigurări, însă pasiunea pentru domeniul tech/IT l-a determinat să efectueze un necesar pas către zona de tehnologie. Ulterior, a ajuns în sfera operatorilor de telefonie mobilă, ocupând timp de peste patru ani poziţia de director – high corporate în cadrul Vodafone Enterprise.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.