Lucian Ungureanu, Cloud Business Group Lead, Microsoft România

Postat la 12 septembrie 2022 70 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Astăzi, ne bazăm pe tehnologie şi conectivitate pentru a ne putea desfăşura activitatea de zi cu zi, iar ultimii doi ani au adus transformări digitale fără precedent. Din punctul nostru de vedere, este foarte important să privim tehnologia nu ca pe un scop în sine, ci drept un instrument de amplificare a talentului, a creativităţii şi a cunoştinţelor pe care le deţine fiecare dintre noi.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Adaptarea modului de lucru la noua realitate, impusă de pandemie, a reprezentat, poate, cea mai mare provocare din ultima perioadă, iar tehnologia oferă constant soluţii şi alternative cu ajutorul cărora organizaţiile pot menţine nivelul de productivitate al angajaţilor, chiar şi în condiţiile în care aceştia au fost nevoiţi să lucreze de la distanţă sau pe modelul hibrid. Pentru noi, angajaţii sunt cea mai importantă resursă pe care o avem, iar atunci când ei găsesc permanent un cadru potrivit, care le permite şi îi ajută să evolueze – atât din punct de vedere personal, cât şi profesional – acest lucru se va reflecta şi în calitatea muncii lor. Utilizarea instrumentelor digitale potrivite are o contribuţie importantă pentru conturarea acestui cadru, iar platformele Microsoft Teams şi Microsoft365, dezvoltate de Microsoft, sunt utilizate astăzi de milioane de angajaţi din întreaga lume, care colaborează prin intermediul lor cu alte echipe şi colegi de pretutindeni. În plus, din nevoia de a face mai mult pentru a menţine gradul de implicare al angajaţilor şi a le oferi acestora sentimentul de apartenenţă,  Microsoft a lansat la începutul anului trecut platforma Microsoft Viva, prima platformă de tip employee experience care integrează instrumente şi capacităţi de productivitate şi colaborare (disponibile în Microsoft 365 şi Microsoft Teams) menite să crească gradul de bunăstare şi de implicare al angajaţilor, încurajând procesul de învăţare continuă şi de dezvoltare a cunoştinţelor. Toate aceste instrumente sunt implementate şi de clienţii şi partenerii noştri de pretutindeni şi vom dezvolta în continuare soluţii, servicii şi produse inovative, care să ne ajute pe fiecare dintre noi să lucrăm într-un mod mai eficient şi să ne valorificăm pe deplin potenţialul, indiferent de locul de unde ne desfăşurăm activitatea.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Tehnologia, în sine, este un factor de diferenţiere şi un avantaj competitiv în orice industrie, nu doar în sectorul IT&C. Aşa cum am mai afirmat şi cu alte ocazii (atât eu, cât şi colegii mei), digitalizarea este un vector generator de progres, din punct de vedere economic şi social, şi atrage numeroase oportunităţi care odată valorificate vor asigura o dezvoltare sustenabilă a unei anumite afaceri sau a unui anumit sector, fie că vorbim de mediul privat sau public. Exemplele în acest sens sunt numeroase şi vorbesc de la sine: de la state care au implementat procese digitale şi şi-au îmbunătăţit astfel relaţia cu cetăţenii şi nivelul de transparenţă, până la start-up-uri care au reuşit să se extindă pe pieţele internaţionale (şi sunt evaluate astăzi la milioane de dolari). Astfel de rezultate nu pot exista, însă, în lipsa unei abordări corecte, integrate, în absenţa unor strategii care să aibă în centru digitalizarea, iar acest lucru este, de asemenea, foarte important.


Experienţă: Lucian Ungureanu are mai bine de 20 de ani de experienţă în industria IT şi de peste 4 ani ocupă poziţia de Cloud Business Group Lead în cadrul Microsoft România – de unde lucrează împreună cu organizaţiile şi companiile din România pentru a accelera procesele de transformare digitală. Pasionat de tehnologie şi în special de tot ceea ce ţine de cloud, Lucian Ungureanu crede în oportunităţile generate de îmbinarea dintre ideile creative şi tehnologiile inovative.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: tehnologie/cloud


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Compania Microsoft alocă anual bugete importante pentru procesul de cercetare şi dezvoltare, cu scopul de a dezvolta constant inovaţii care să răspundă trendurilor tehnologice globale, adresând unele dintre cele mai mari provocări de la nivel global. Misiunea Microsoft este aceea de a sprijini fiecare persoană şi organizaţie din lume să realizeze mai mult cu ajutorul tehnologiei, iar Microsoft România a derulat, derulează şi va continua să deruleze proiecte alături de diferiţi parteneri prin care s-a implicat de-a lungul timpului în numeroase iniţiative menite să impulsioneze digitalizarea mediului public şi privat. Observăm că partenerii şi clienţii noştri acordă o atenţie din ce în ce mai mare componentei digitale, fiind pregătiţi să investească nu doar resurse importante, ci şi timp, procesul de digitalizare fiind unul continuu, care evoluează permanent.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

România este unul dintre statele europene cu cele mai multe avantaje competitive în susţinerea unei digitalizări accelerate – economia României este a doua cea mai mare din Europa Centrală şi de Est, iar ţara are a doua cea mai mare populaţie de dezvoltatori din regiune. În acelaşi timp, avem un număr foarte mare de absolvenţi STEM (ştiinţe, tehnologie, inginerie şi matematică) şi un ecosistem format din peste 30.000 de start-up-uri şi companii IT care impulsionează transformarea digitală. România are aşadar tot ce îi trebuie pentru a deveni un hub digital, un centru de inovaţie şi digitalizare regional şi, de ce nu, chiar global, dar trebuie să valorificăm tot acest potenţial. Microsoft România a sprijinit, de-a lungul timpului, acest proces prin implicarea în proiecte şi derularea de programe în sectoare-cheie: educaţie, sectorul start-up-urilor, colaborarea cu instituţiile publice şi nu doar. Ne dorim ca această potenţială poziţie a României să devină o realitate şi vrem să contribuim la atingerea acestui obiectiv, să avansăm Romania ca Digital Hotspot, să exportăm inovaţie şi tinerii şi specialiştii în IT să rămână şi să se dezvolte aici.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Atunci când vine vorba despre transformare digitală şi despre provocările pe care le vedem în acest sens, nu putem să pierdem din vedere faptul că România se situează pe ultimul loc în ediţia din 2021 a Indicelui Economiei şi Societăţii Digitale (DESI) – care urmăreşte progresele înregistrate în statele membre UE în ceea ce priveşte competitivitatea digitală. Din păcate, România nu a urcat în acest clasament faţă de anii anteriori, deşi are un potenţial enorm în acest sens – aceasta ar fi una dintre cele mai mari provocări pe care le vedem aici. Aşa cum precizam anterior, la fel ca în cazul economiei, digitalizarea este un factor cheie şi în ceea ce priveşte evoluţia sustenabilă a societăţii, însă aceasta nu poate exista în lipsa resursei umane calificate care să genereze constant inovaţie.

*potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.