Jocul cu telecomanda

Postat la 25 aprilie 2006 1 afişăre

Dupa ce au facut investitii in retele de noua generatie care suporta triple play (televiziune, Internet si telefonie prin acelasi cablu), dar si televiziune digitala si interactiva, operatorii telecom din SUA - care dau tonul de obicei pe piata mondiala - se gandesc acum si la jocuri.

Dupa ce au facut investitii in retele de noua generatie care suporta triple play (televiziune, Internet si telefonie prin acelasi cablu), dar si televiziune digitala si interactiva, operatorii telecom din SUA - care dau tonul de obicei pe piata mondiala - se gandesc acum si la jocuri.

 

Unul dintre subiectele discutate la intalnirea anuala a operatorilor de cablu nord-americani, desfasurata recent in Atlanta, a fost oferirea serviciilor de online gaming prin banalul cablu TV. Interesul operatorilor este justificat, daca luam in calcul estimarile companiei de cercetare de piata Parks Associates, conform careia veniturile din jocuri online vor creste rapid, ajungand la 3,5 miliarde de dolari peste doar trei ani. Jocurile pe televizor au devenit subiect de discutie in industrie de putin timp, pentru ca, desi puteau fi implementate, teoretic, de acum cativa ani, abia de curand operatorii de cablu au inceput sa foloseasca un standard tehnologic comun.

 

Acest lucru conduce la cheltuieli mai mici pentru producatorii de continut, astfel incat pretul platit de catre utilizatorii finali poate deveni mult mai atractiv. Deocamdata, cel putin, nu este vorba de jocuri extrem de complexe, pentru ca televizorul nu poate rivaliza din punct de vedere grafic cu ecranul unui computer. Jocurile care vor fi disponibile in prima faza pe televizor vor fi dintre cele clasice, cum ar fi cele de intrebari cu mai multe variante de raspuns (trivia).

 

Aceste jocuri sunt de altfel si cel mai aproape ca gen de cele difuzate pe programele TV - "Jeopardy" sau "Vrei sa fii miliardar". Intr-un viitor nu foarte indepartat, este totusi posibil ca ecranele digitale de rezolutii superioare sa permita si rularea pe TV a unor jocuri cu grafica complexa. Intrebarea care se pune acum este cum anume vor fi platite aceste jocuri, prin sistemul pay-for-play, adica taxarea pentru fiecare accesare a jocurilor, sau integrarea lor ca servicii suplimentare in pachetele de programe TV.

 

Unii dintre jucatorii pe piata de cablu ofera deja jocuri pe televizor. De pilda, Reac TV este un operator a carui afacere se bazeaza exclusiv pe jocuri, fara a mai oferi si programe TV. Managerii companiei au gasit o modalitate originala de finantare. Clientii pot alege din cele cateva jocuri disponibile si la fiecare 7 minute sunt incurajati sa urmareasca reclame pentru a putea castiga premii.

 

Daca concursurile de cultura generala au adus la vremea lor audiente fabuloase, permitandu-le telespectatorilor sa priveasca cum se imbogatesc concurentii din studio, acum concurenti sunt chiar telespectatorii. E drept, asta a fost posibil datorita operatorilor de cablu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Jocul cu telecomanda
/business-hi-tech/jocul-cu-telecomanda-1005739
1005739
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.