Diablo 3: a meritat 12 ani de aşteptare ?

Autor: Andrei Gîrbea Postat la 30 mai 2012 89 afişări

Unul dintre cele mai anticipate jocuri ale ultimilor ani şi-a făcut în sfârşit apariţia. Vorbim, desigur, de Diablo 3, RPG-ul hack-and-slash ce are de purtat pe umeri o mantie apăsătoare, moştenită de la versiunile precedente. După 12 ani, nerăbdarea fanilor seriei Diablo a atins cote greu de descris, iar întrebarea de pe buzele tuturor este una singură: este Diablo 3 jocul mult aşteptat?

Pe scurt, după câteva lungi zile şi nopţi petrecute în universul Diablo, răspunsul este "da". Pe larg, în continuare. Jocurile de tip hack-and-slash trebuie să te atragă, să te ţină în mijlocul acţiunii de multe ori repetitive, ce implică decimarea hoardelor de monştri ce te atacă din toate părţile, colectarea de obiecte care să te ajute în rezolvarea de misiuni şi înaintarea spre scopul final; în acest caz, spre înfrângerea lui Diablo. Detalii precum grafica, sunetul, modul în care personajul ales de tine interacţionează cu mediul din joc şi evoluează pe măsură ce câştigă experienţă şi creşte în nivel, acestea sunt doar câteva dintre elementele menite să te ţină strâns lipit de mouse şi monitor ore la rând.

Că tot veni vorba de personaje, în Diablo 3 poţi să alegi dintre cinci tipuri complet diferite de eroi, cu abilităţi şi abordări de joc aparte. Fiecare personaj va fi echipat cu diverse obiecte, ca în orice RPG. În plus, fiecare personaj are o serie de skill-uri pe care le va folosi pe parcursul poveştii, iar aici fanii seriei vor vedea că întregul sistem de aptitudini a fost modificat în Diablo 3. Pe scurt, a fost simplificat, nemaiexistând înlănţuirea de abilităţi cu care ne obişnuise precedentul Diablo, ce necesita o planificare grijulie în prealabil şi care era inflexibilă. În Diablo 3 aptitudinile se câştigă liniar, pe măsură ce creşti în nivel, şi pot fi schimbate în funcţie de necesităţile situaţiei în care te afli. Poţi, de exemplu, să te concentrezi pe vrăji sau abilităţi care afectează grupuri de monştri dintr-o anumită arie sau pe abilităţi care afectează doar unul singur, fapt util atunci când vei avea de-a face cu inamicii mai puternici, Boşii, cum sunt cunoscuţi în lumea RPG-urilor.

Odată ales un tip de personaj, vei intra în universul Diablo şi în povestea presărată cu tot felul de misiuni şi personaje care de care mai interesante. E drept, povestea este liniară şi uneori puţin plictisitoare, dar asta nu ar trebui să îţi afecteze experienţa jocului, ce impune desigur măcelărirea monştrilor de tot felul. Pe nivelul de dificultate Normal, acest lucru nu va crea mari probleme, chiar dacă unii Boşi îţi vor cam da de furcă. Cei de la Blizzard au efectuat modificări asupra sistemului de viaţă al eroului şi modului în care acesta poate folosi poţiunile din dotare, dar în general, atunci când mori, nu vei mai reveni în oraş în fundul gol, cum se întâmpla la Diablo 2, ci vei fi plasat pe hartă într-un anumit punct prin care ai trecut în prealabil, echipat şi gata de luptă. Odată ce avansezi în dificultate, inamicii tăi vor avansa şi ei, vor căpăta abilităţi noi şi vor fi din ce în ce mai greu de înfrânt. Iar aici intervine noutatea adusă de Diablo 3: componenta online.

De fapt, Diablo 3 se poate juca exclusiv online, conexiunea la internet şi automat la contul de Battle.net fiind necesare în orice moment. Această abordare aduce avantaje şi dezavatanje. Nu vei mai putea juca Diablo atunci când nu ai acces la internet şi vei fi tot timpul depedent de calitatea conexiunii şi de performanţele serverelor celor de la Blizzard, care mai ales în zilele lansării au dat reale semne de slăbiciune, mulţi dintre cei ce au achiziţionat jocul în primele zile având reale probleme în a se conecta şi beneficia de noul lor joc.

Pe partea cealaltă, faptul că eşti tot timpul conectat la internet duce la îmbinarea modurilor Single şi Multi Player. Ca jucător, poţi oricând să îţi faci propriul joc public şi să îţi inviţi prietenii să ţi se alăture în realizarea misiunilor. La rândul tău te poţi alătura jocurilor altora. Împreună veţi câştiga diverse achievement-uri şi sistemul Battle.net 2.0 îţi permite să îţi creezi liste de prieteni, să comunici cu aceştia şi să le urmăreşti acţiunile în joc.

Cu alte cuvinte, Diablo 3 a împrumutat din experienţa MMORPG oferită de World of Warcraft, factorul de socializare şi interacţiune cu alte persoane din întreaga lume fiind un element ce te va ţine şi mai mult conectat în cadrul universului jocului. Pe viitor, cei de la Blizzard vor adăuga şi alte elemente părţii Multiplayer, precum o arenă în care jucătorii se vor putea lua la trântă între ei (aşa-numitul mod PvP) şi un fel de bazar unde se vor comercializa obiecte din joc, care va implica folosirea de bani reali, ce se va alătura sistemului ce foloseşte monedele virtuale din joc, existent în prezent.

Astfel, jucătorii de Diablo 3 vor putea vinde obiectele pe care le-au descoperit în periplul lor prin universul Diablo 3 pe bani reali, fapt ce va duce probabil la apariţia unei noi meserii: "jucător profesionist de Diablo 3", ce s-ar putea să fie destul de bănoasă, aviz amatorilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Diablo 3,
RPG,
joc
/business-hi-tech/it/diablo-3-a-meritat-12-ani-de-asteptare-9680732
9680732
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.