Florin Popa, Business to Business Director, Orange România

Postat la 12 septembrie 2022 182 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Pe scurt, transformarea digitală este un proces continuu prin care îmbunătăţim experienţa angajaţilor şi a clienţilor, optimizăm operaţiunile de zi cu zi şi economisim timp şi bani. Este important să privim acest proces într-un mod strategic, să avem alături de noi un consultant şi integrator precum Orange Business Services, care să ajute companiile şi instituţiile să clădească o infrastructură digitală care e interoperabilă şi, mai ales, scalabilă. Această definiţie este valabilă pentru noi, dar şi pentru clienţii Orange Business Services, indiferent de industrie. Desigur, dacă ne uităm la nevoile specifice unei companii dintr-un anumit domeniu, în procesul de transformare digitală pot să joace un rol mai semnificativ soluţiile IoT sau cele de contact center, spre exemplu. Ca numitor comun însă, orice transformare digitală trebuie să cuprindă mai multe elemente cheie: conectivitate, aplicaţii informatice, cloud şi securitatea cibernetică a celor enunţate anterior.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Încă de dinainte de criza sanitară, digitalizarea era o componentă de bază a activităţii noastre, iar pandemia nu a făcut altceva decât să accelereze acest proces. Am văzut acest lucru chiar la începutul pandemiei, în prima săptămână de criză, când am făcut trecerea la munca la distanţă, iar mutarea peste noapte a 85% din organizaţie în digital a fost o poveste de succes pentru noi. Mai mult, pandemia ne-a făcut să ne adaptăm rapid la noua stare de fapt şi în relaţia cu clienţii noştri şi să răspundem prompt nevoii crescute de conectivitate şi digitalizare a lor. Orange a mers înainte cu motoarele turate, iar realizările noastre confirmă: am oferit clienţilor şi partenerilor ajutor în implementarea soluţiilor de videoconferinţă, callcenter sau securitate. În mod special, ca urmare a mutării activităţii în online ne-am concentrat eforturile în zona soluţiilor de securitate  cibernetică pentru companii şi autorităţi publice. De asemenea, am susţinut şi susţinem proiecte de digitalizare a educaţiei din România, atât prin soluţii de business, cât şi prin programe de responsabilitate socială precum Digitaliada. Bineînţeles, la baza tuturor acestor servicii este infrastructura de reţea, care a rezistat cu brio cererii crescute.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

În următorii ani, companiile din industria de telecomunicaţii vor fi mai agile şi mai aproape de ceea ce au nevoie clienţii, diferenţiindu-se de alte industrii de pe piaţă. Acest lucru va fi posibil datorită unor tehnologii precum 5G, IoT, edge computing şi AI, care deschid o nouă lume de oportunităţi pentru diferite sectoare de afaceri, cum ar fi industria producătoare, mass-media, transporturile, oraşele inteligente sau sănătatea. Vom putea vorbi despre dezvoltarea de noi capacităţi pentru a conecta masiv obiecte, a colecta date şi a le analiza într-un mod din ce în ce mai relevant folosind inteligenţa artificială, ceea ce va face ca digitalizarea să fie element esenţial pentru succes. Astfel, putem considera că digitalizarea va fi acel avantaj competitiv care ajută companiile fie să ajungă mai rapid la clienţii lor, fie să le înţeleagă nevoile acestora mult mai bine, să includă tehnologia în propriile soluţii către clienţi sau să îşi eficientizeze procesele interne. De asemenea, digitalizarea e un factor important de accelerare a productivităţii şi eficienţei angajaţilor, atât în domeniul privat, cât şi în sectorul public.


Experienţă: Este Business to Business Director în cadrul Orange România din 2013, iar experienţa sa în sectorul telecom a început în 2001. Datorită eforturilor făcute de el şi de echipa sa, Orange Business Services este astăzi partener în transformarea digitală a companiilor şi administraţiilor publice din România. Şi-a început cariera la Orange în Craiova şi din anul 2004 a venit în Bucureşti, unde a ocupat mai multe poziţii manageriale în echipele de vânzări şi distribuţie.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Orange Business Services, divizia de business Orange România, oferă sprijin afacerilor şi autorităţilor să transforme industrii, să reimagineze serviciile, să creeze un impact benefic şi să descopere puterea datelor ca o resursă de încredere. Datorită echipelor coordonate de către Florin Popa, soluţiile IT&C au devenit principalul motor de creştere a veniturilor segmentului business.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

În luna noiembrie a anului trecut, divizia de business a Orange a lansat naţional benzi de până la 10 Gbps prin fibră optică, pentru a susţine mai departe nevoile de conectivitate şi de digitalizare din mediul public şi privat. În martie 2021 am lansat în premieră în România o soluţie de wi-fi 5G la punct fix, menită să ofere viteze superioare în zonele fără fibră optică. De asemenea, în 2020 am acoperit 100% Bucureşti şi Iaşi cu reţeaua dedicată IoT, LoRaWAN®, esenţială pentru dezvoltarea proiectelor de oraş inteligent, de exemplu.

Ca parte a ecosistemului 5G pe care-l construim, la începutul anului trecut am deschis Orange 5G Lab, în parteneriat cu Institutul de Cercetare „CAMPUS” din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti (UPB). Este primul laborator 5G din România, o investiţie de peste jumătate de milion de euro, ce le oferă companiilor şansa de a dezvolta tehnologiile viitorului alături de startup-uri şi de mediul academic. Orange Business Services colaborează deja în România cu clienţii săi pentru dezvoltarea de noi aplicaţii bazate pe 5G. Unul dintre exemple este în domeniul automotive, alături de companii precum Continental România ori Bosch România, cu implicaţii majore în siguranţa din trafic şi în reducerea consumului de carburant.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Dezvoltarea infrastructurii de reţea şi a unor produse şi servicii care să aducă conexiuni de mare viteză pentru companii este principala noastră prioritate. Un eveniment major pentru Orange este achiziţia pachetului majoritar de acţiuni Orange Romania Communications (fost Telekom Romania Communications), care aduce beneficii inclusiv clienţilor de business.

Orange Business Services a devenit unul dintre cei mai importanţi furnizori şi integratori de tehnologie pentru sectoarele public şi privat din România, prin alăturarea ecosistemului de parteneriate şi de soluţii Orange Romania Communications. Cu un portofoliu extins de soluţii de smart city, cloud şi securitate cibernetică, cu şase centre de date, în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov, precum şi cu experienţa duală de operator şi integrator de soluţii IT&C, OBS are o poziţie unică pe piaţă, pentru a ajuta clienţii să aibă un impact pozitiv în afacerile lor.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

România are foarte mult potenţial: reţele puternice care să susţină transformarea digitală, ingineri talentaţi care să sprijine toate eforturile cu abilităţile lor şi know-how şi companii care inovează, aducând cele mai noi tehnologii în piaţă. Este necesară o mobilizare a întregului ecosistem pentru a fructifica potenţialul digital local.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.