Cum vrea Devhd să ajungă la 15% din afaceri din CRM şi AI în 2025
Un plus de 13-15% pentru rezultatele financiare din 2025 este miza diversificării de servicii pe care a marşat Devhd, partener ServiceNow şi companie inovatoare axată pe soluţii şi servicii de transformare digitală prin AI (Artificial Intelligence). De ce este acum momentul potrivit pentru noile servicii şi care sunt planurile pe care le are compania pentru cele patru pieţe în care este prezentă?
1,3 milioane de euro este cifra de afaceri realizată de compania românească înfiinţată în 2016. Rezultatul înseamnă un avans de 25% faţă de 2023, în ciuda contextui macroeconomic dificil şi a provocărilor din industria IT, dar în linie cu estimările de la începutul anului trecut, punctează Adrian Herdan, CEO, Devhd. Avansul s-a datorat extinderii portofoliului de soluţii şi creşterii numărului de clienţi activi. „Această evoluţie confirmă nevoia din piaţă pentru soluţii digitale scalabile şi interesul crescut pentru automatizare în diverse industrii.”
Un ritm similar de creştere este vizat şi pentru anul în curs, cu focus pe consolidarea operaţiunilor companiei. „2025 aduce oportunităţi importante pentru piaţa IT internaţională, generate atât de interesul crescut al companiilor pentru automatizarea proceselor de business, cybersercurity şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor în mediul online dar şi de adoptarea noilor tehnologii AI şi GenAI.
Totuşi, contextul economic şi politic rămâne o provocare, determinând o atitudine precaută privind investiţiile şi bugetele alocate”, afirmă Adrian Herdan.
Tot el spune că pentru acest an, Devhd îşi propune să urmărească trei direcţii strategice. Unul dintre acestea este continuarea extinderii în cele patru pieţe actuale - România, Germania, Marea Britanie şi SUA. Al doilea vizează creşterea organică a echipei, în funcţie de proiectele şi produsele aflate în dezvoltare. În al treilea rând, compania plănuieşte să lanseze noi aplicaţii pe platforma ServiceNow, bazate pe IP dezvoltat în România. „Aceste aplicaţii vor răspunde nevoilor clienţilor globali şi vor fi accesibile din orice colţ al lumii, contribuind la extinderea portofoliului Devhd. Pe lângă implementarea soluţiilor ServiceNow, atât CRM cât şi altele, dezvoltarea de aplicaţii personalizate şi ready-to-use pentru ServiceNow Store devine un alt pilon strategic al creşterii. Această direcţie ne permite să colaborăm cu parteneri din UK, US şi Israel, consolidând poziţia Devhd ca unul dintre puţinii dezvoltatori din regiune cu expertiză avansată în app development pentru ServiceNow”, completează CEO-ul Devhd. La nivel de venituri, compania vizează un avans cuprins între 15% şi 25%, pe baza de expansiunii internaţionale şi lansarea noilor aplicaţii.
Până recent, piaţa CRM era dominată de soluţii enterprise consacrate, însă în ultimii ani au apărut furnizori locali care oferă soluţii potrivite nevoilor IMM-urilor, punctează Adrian Herdan. Tot mai multe companii din România caută automatizare şi eficienţă în relaţia cu clienţii, iar digitalizarea forţează o evoluţie rapidă în acest segment. Dacă până acum CRM-urile erau folosite mai ales pentru monitorizarea proceselor de vânzări, mai nou cerinţele includ: integrare cu platforme de e-commerce şi ERP; soluţii mobile şi cloud-based; automatizare pentru marketing şi vânzări; funcţionalităţi AI (scoring clienţi, recomandări etc.). „Această dinamică de piaţă confirmă oportunitatea extinderii şi poziţia Devhd ca partener strategic în implementare şi consultanţă pentru soluţiile de tip CRM ServiceNow.”
Mai mult, în perspectiva Devhd, piaţa românească este pregătită mai mult ca niciodată să adopte soluţii CRM şi CSM ServiceNow proaspete, inovatoare şi complet scalabile. Spre deosebire de soluţiile tradiţionale, acestea nu mai dau bătăi de cap departamentelor IT.
Ce face diferenţa? Pe de o parte, integrarea facilă cu sistemele existente, pentru că, argumentează Adrian Herdan, ServiceNow se conectează fără efort cu orice soluţie deja implementată la client, indiferent dacă este vorba de ERP, platforme de comunicare sau sisteme specializate. Astfel, timpul şi resursele necesare pentru implementare sunt reduse drastic.
Şi, nu în ultimul rând, o altă diferenţiere este dată de scalabilitate şi flexibilitate. „Soluţiile sunt complet scalabile, adaptându-se rapid la creşterea companiei sau la schimbările din piaţă, fără a necesita investiţii majore în infrastructură sau personal IT.”
Pe de altă parte, diferenţa dintre noile soluţii şi cele existente anterior se referă la automatizare şi optimizare a proceselor de customer service. Mai precis, CSM din ServiceNow permite automatizarea fluxurilor de lucru şi gestionarea eficientă a cererilor clienţilor, crescând viteza şi calitatea răspunsului, reducând timpul de rezolvare şi crescând satisfacţia utilizatorilor.
Cui se adresează serviciile din domeniul CRM şi ce impact pot avea ele în afaceri? ServiceNow, ca platformă AI pentru transformarea businessurilor, este industry-agnostic, ceea ce înseamnă că soluţiile sale se pot adapta unei game variate de industrii, afirmă reprezentantul companiei. Tot el adaugă că totuşi, CRM ServiceNow este deosebit de eficient în: retail şi e-commerce (pentru gestionarea cererilor clienţilor şi suport omnichannel), servicii financiare şi bancare (respectarea reglementărilor şi o mai bună gestionare a relaţiei cu clienţii), telecomunicaţii (eficientizarea serviciilor de suport tehnic), producţie şi industria auto (coordonarea serviciilor postvânzare), sectorul public (digitalizarea interacţiunii cu cetăţenii) şi industria farmaceutică (automatizarea proceselor şi gestionarea conformităţii).
Această diversificare vine în contextul în care ServiceNow îşi extinde capacităţile în zona gestionării relaţiilor cu clienţii. ServiceNow redefineşte CRM-ul printr-o abordare axată pe automatizare, integrare end-to-end şi optimizarea experienţei utilizatorilor, spre deosebire de sistemele CRM tradiţionale, care sunt predominant orientate spre vânzări.
Bill McDermott, CEO-ul ServiceNow, a subliniat că platforma nu concurează direct cu CRM-urile tradiţionale, ci umple golurile pe care acestea nu le acoperă, concentrându-se pe livrarea serviciilor şi integrarea datelor.
Cu ajutorul platformei ServiceNow, Devhd va utiliza capabilităţile de inteligenţă artificială pentru automatizarea proceselor, furnizarea de recomandări proactive şi îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor. De asemenea, Devhd va facilita integrarea platformei ServiceNow cu sisteme de tip ERP (Enterprise Resource Planning), conectând datele despre clienţi cu procesele operaţionale pentru o rezolvare mai rapidă şi eficientă a sarcinilor. În plus, platforma ajută companiile să îmbunătăţească colaborarea dintre echipele orientate spre clienţi şi cele operaţionale, oferind o imagine de ansamblu asupra relaţiei cu clientul. Rezultatul este atât o experienţă personalizată pentru clienţi, dar şi o creştere a eficienţei operaţionale.
„În plus, o tendinţă semnificativă este creşterea accesibilităţii CRM-urilor pentru IMM-uri, inclusiv companii cu 100-200 de angajaţi, care beneficiază acum de funcţionalităţi enterprise fără costuri sau complexitate exagerate. Într-un mediu de afaceri competitiv, experienţa excepţională oferită clienţilor poate deveni un avantaj major. CSM ServiceNow furnizează instrumentele necesare pentru creşterea eficienţei, automatizarea proceselor şi scalabilitate pe termen lung”, afirmă Adrian Herdan.
În opinia sa, firmele din România au nevoie de acces rapid la soluţii digitale eficiente şi uşor de implementat. Conform indexului Uniunii Europene, România se află printre ţările cu cel mai scăzut nivel de digitalizare, alături de Bulgaria şi Grecia. Potrivit Eurostat, 72,1% dintre companii încă au un grad redus de digitalizare, ceea ce subliniază nevoia urgentă de soluţii inovatoare. Reprezentantul companiei crede cu tărie „că viitorul relaţiilor cu clienţii se bazează pe capacitatea de a rezolva rapid şi eficient nevoile acestora. Prin parteneriatul nostru cu ServiceNow şi prin expertiza noastră locală, am adus pe piaţa din România o nouă generaţie de soluţii CRM - centrate pe automatizare, inteligenţă artificială şi integrare completă a proceselor de business.” Acestea susţin atât companiile mari, cât şi IMM-urile, ajutându-le să îşi îmbunătăţească gradul de digitalizare şi competitivitatea pe plan local şi internaţional.
Conform Zion Market Research, piaţa globală a serviciilor CRM a fost estimată la 64,86 miliarde USD în 2023. Se preconizează că această piaţă va atinge valoarea de 122,8 miliarde USD până în 2032, cu o rată anuală de creştere estimată de 7,35% pentru perioada 2024–2032. „Această evoluţie confirmă tendinţa ascendentă şi importanţa CRM-ului ca motor al transformării digitale”, conchide Adrian Herdan.
SITUAŢIA INIŢIALĂ:
Fondată în 2016, Devhd este prima companie din România care furnizează soluţii digitale personalizate pentru transformarea digitală prin platforma ServiceNow. Ca partener ServiceNow, Devhd oferă servicii de design, consultanţă, implementare, suport şi mentenanţă pentru întreaga platformă ServiceNow. Expertiza companiei acoperă domenii precum IT Service Management, IT Operations Management, CMDB, Hardware şi Software Asset Management, Strategic Portfolio Management, Customer Service Management, HR Service Delivery, hiperautomatizare, integrări şi training adaptat fiecărui client.
DECIZIA:
Devhd a extins în aprilie portofoliul de servicii în domeniul CRM (Customer Relationship Management) prin implementarea şi adaptarea soluţiilor ServiceNow pentru clienţii din România şi din regiune.
AŞTEPTĂRI:
Introducerea soluţiilor CRM şi CSM în portofoliul companiei susţine viziunea Devhd de a accelera transformarea digitală a organizaţiilor din România, Germania, Marea Britanie şi SUA. Devhd îşi propune să-şi extindă activitatea atât prin atragerea de noi clienţi, cât şi prin dezvoltarea proiectelor existente.
La nivel financiar, estimările sunt că aceste soluţii vor reprezenta 13-15% din cifra de afaceri în 2025, iar impactul complet al extinderii va fi vizibil în următorii 1-2 ani. Pe lângă CRM, direcţia de app development devine un diferenţiator strategic, permiţând dezvoltarea de aplicaţii pentru ServiceNow Store, precum AuditUP, dar şi soluţii personalizate pentru clienţi din UK, US, Israel.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro














