Cum să-ţi planifici online toate ieşirile offline

Autor: Ioana Niţă Postat la 11 mai 2024 34 afişări

Ai un grup de prieteni cu care te întâlneşti constant în oraş în diferite localuri sau la evenimente şi organizarea durează prea mult? Intri în mai multe aplicaţii pentru a stabili toate detaliile, pentru a rezerva locuri sau cumpăra bilete? Cum ar fi să faci totul dintr-o singură aplicaţie, inclusiv să pui la punct toate detaliile cu prietenii?

Un start-up local s-a gândit să facă „ordine” în multitudinea de aplicaţii necesare pentru planificarea ieşirilor în oraş şi a dezvoltat o platformă, numită Nightz, pe care utilizatorii o pot folosi pentru toate ieşirile în oraş. Investiţia iniţială în partea tehnică şi operaţională a businessului Nightz se ridică la circa 150.000 de euro până acum, iar pentru 2025, start-up-ul analizează atragerea unei finanţări în condiţiile în care vrea să se extindă în afara României, prima piaţă vizată fiind Marea Britanie. „Am luat fiecare element esenţial la unei ieşiri - de la planificare, la căutare de activităţi până la achiziţie de bilete sau rezervări.

Acum utilizatorii văd reclame, de exemplu pe Instagram sau pe Google despre diverse evenimente, intră pe un website extern ca să-şi facă şi acolo un cont şi să-şi cumpere un bilet, iar apoi creează, poate, pe WhatsApp un grup cu prietenii ca să se poate coordona, să vadă pe la ce oră se întâlnesc ş.a.m.d. Apoi fac plăţi pe Revolut dacă cineva cumpără toate biletele pentru restul, iar la final trec şi pe aplicaţia de mail ca să descarce biletele şi să mai dea forward altor persoane. Deci sunt foarte multe aplicaţii doar pentru a fi în acea seară la o ieşire. Şi mi-am dat seama că pentru om nu prea contează prin ce aplicaţii trece pentru că nu e vorba despre proces, despre călătorie, ci este vorba despre destinaţie. Nightz este aplicaţia care te duce cu gândul de la ieşirea efectivă în oraş în cel mai scurt timp, fără gălăgia de fundal“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Darius Filip, fondator al Nightz. În aplicaţia Nightz sunt listate o serie de activităţi pentru petrecerea timpului liber – de la evenimente şi piese de teatru, până la activităţi sportive, iar utilizatorii pot face de asemenea rezervări la restaurante şi baruri.

„Am încadrat paleta de activităţi în două mari direcţii. Deci am început cu «nightz» şi am inclus şi partea de «dayz». Dacă «nightz» este despre ieşiri de seară, unde poate nu-i când poţi ieşi la o cină, un cocktail sau la un teatru, pe timp de zi sunt activităţi puţin mai dinamice, adică activităţi sportive sau evenimente de business.”

Odată alese evenimentele sau activităţile dorite şi cumpărate biletele sau făcute rezervările, utilizatorii pot discuta cu prietenii direct în aplicaţie pentru a stabili toate detaliile, acesta fiind principalul diferenţiator al Nightz faţă de alte aplicaţii similare de pe piaţă.

Totodată, aplicaţia Nightz le oferă o serie de instrumente de digitalizare şi atragere de clienţi şi organizatorilor de evenimente şi proprietarilor de localuri. „Şi pentru ei am oferit cumva cealaltă parte a poveştii şi anume un <<tool>> pentru management. Adică dacă până acum un proprietar de restaurant sau o companie care face evenimente trebuia să intre pe Instagram, Facebook, TikTok, să îşi facă un cont, să caute followeri, să înceapă să pună reclame acolo, reclame care intră în conflict cu alte companii, începând de la telefonie, beauty, practic orice industrii care operează în social media, aici ei au un loc mai selectiv unde oamenii ştiu că aplicaţia aceasta este dedicată doar pentru a ieşi în oraş. Deci automat filtrăm prin acest mod audienţa la care te adresezi ca şi proprietar. Iar apoi tot ce înseamnă vânzare de bilete, gestiune de rezervări, toate sunt într-un dashboard în platforma web şi în  aplicaţia mobilă pentru parteneri, ca să nu fi nevoit să apelezi la multiple servicii pentru că e foarte greu să ai un ecosistem în care ai şi e-mail marketing şi ads în diverse platforme ş.a.m.d. Am zis că trebuie să fie cât mai simplu, ca să îşi facă partea lor pe care o fac foarte bine, adică să aibă un restaurant sau un eveniment şi partea birocratică şi de gestiune să fie cât mai automatizată, cât mai simplă şi într-o singură platformă”, menţionat fondatorul Nightz.

Aplicaţia a fost lansată recent pe piaţa locală, iar start-up-ul şi-a propus să atragă anul acesta 50.000 de utilizatori ai aplicaţiei sale şi 200 de parteneri – organizatori de evenimente, cinematografe, teatre şi diferite localuri – restaurante, baruri ş.a.m.d. În prezent, aplicaţia Nightz este disponibilă pentru utilizatorii din Bucureşti şi Cluj-Napoca, unde colaborează cu 50 de parteneri, iar treptat va fi lansată şi în alte oraşe mari din ţară.

„Acum ţintim oraşele Braşov, Constanţa, Timişoara, Baia Mare şi Iaşi. Am început să avem câţiva parteneri în aceste oraşe şi scopul este să scalăm cât mai mult, prima dată în Bucureşti, iar apoi în restul ţării. Vrem ca anul acesta să ajungem la 50.000 de utilizatori în România şi din punctul de vedere al partenerilor la 200 de furnizori care să aibă recurent activităţi, pentru că în acel punct chiar o să fie un ecosistem în care atât utilizatorii, cât şi furnizorii vor fi mulţumiţi că ambele elemente ale acestui marketplace sunt stabile. Dacă îndepărtăm fiecare strat al acestui ecosistem, la bază este de fapt un loc în care cererea se întâlneşte cu oferta. Deci este foarte important ca tot timpul când scalăm să ne asigurăm că oraşele în care intrăm au şi furnizori şi utilizatori“, a precizat Filip. Modelul de monetizare al Nightz constă în perceperea unui comision din valoarea vânzărilor realizate de parteneri prin intermediul aplicaţiei.  



Rubrica „Start-up Pitch”

Invitat: Darius Filip, fondator al Nightz

Ce face? A dezvoltat o platformă prin care utilizatorii îşi pot planifica toate ieşirile în oraş

dintr-un singur loc.


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Bogdan Nicoară, cofondator şi CEO al Bright Spaces – soluţii de digitalizare pentru sectorul imobiliar

Ce e nou? Start-up-ul local se află în prezent în plin proces de a finaliza o rundă de finanţare de tip bridge în valoare totală de

2,2 milioane de euro care va ajuta echipa să îşi îndeplinească obiectivele pentru a putea ridica în 2025 o rundă de serie A.

„Suntem la finalul celei de-a treia runde, mai avem nevoie de 10% din suma totală. Ne-am lăsat libertatea să ne concentrăm foarte mult pe business şi să nu facem runda constrânşi de timp, dat fiind şi mediul în care ne aflăm acum, adică s-au ridicat mult mai greu bani în 2023, iar noi am decis să mergem pe aceeaşi reţetă pe care am mers şi în primele două runde şi anume rundă mixtă în care avem şi investori instituţionali şi business angels şi angel groups şi family office şi corporate VCs - pentru prima dată a intrat în acţionariatul nostru un corporate VC.“

2. Invitat: Ionuţ Botorogeanu, fondator şi CEO al iDava Solutions – soluţii software pentru clinicile de stomatologie

Ce e nou? Compania locală se află în proces de extindere în afara României, urmând să deschidă în curând primul său birou din străinătate la Chişinău, în Republica Moldova. Compania a implementat deja soluţia sa principală - iStoma – în cadrul Centrului Medical Universitar şi în cadrul unui institut public de stomatologie din Republica Moldova, iar obiectivul pentru anul acesta este să atragă circa 200 de clienţi de pe piaţa vecină. În total, compania are în portofoliul de clienţi peste 1.000 de clinici şi cabinete stomatologice care folosesc soluţiile sale software.

„În ultimii doi ani ne-am consolidat prezenţa în Republica Moldova şi în Irlanda şi avem deja un lanţ de clinici din Marea Britanie care vrea să folosească aplicaţia noastră. E un lanţ de trei clinici şi suntem deja într-un proiect pilot la clinica nouă, înfiinţată în Birmingham, unde s-a instalat deja iStoma, trainingul a decurs OK şi urmează ca uşor-uşor să se implementeze şi la celelalte două clinici iStoma. În Irlanda, de exemplu, sunt 13 clinici care folosesc iStoma în momentul de faţă şi mai avem clienţi şi în Italia, Spania, şi Ungaria. Pentru anul acesta planurile noastre de extindere vizează prezenţa oficială în Republica Moldova.“

3. Invitat: Mihai Drăgan, cofondator şi CEO Oveit – soluţii digitale pentru evenimente offlne şi online

Ce e nou? Start-up-ul şi-a propus să ajungă la finalul acestui an la venituri recurente anuale de 1,5 milioane de dolari şi să demareze şi runda de finanţare de serie A. În prezent, start-up-ul are în derulare o rundă de finanţare de tip bridge în valoare totală de 400.000 de euro. Runda brigde este condusă de investitori locali – How to Web şi Growceanu, iar o parte din sumă este strânsă prin intermediul unei campanii de crowdfunding pe platforma SeedBlink.

„Acum avem deschisă o rundă bridge, este de fapt ultima runda înainte de seria A şi am încercat să strângem cât mai puţin posibil, având în vedere că Oveit este o companie ce trece pe break-even, estimăm chiar luna viitoare, şi atunci ne-am dat seama că este de ajuns să strângem minimul, astfel încât să putem să arătăm o creştere sănătoasă şi organică în decursul anului 2024.”



Rubrica „Investor Watch”

Invitat: Liviu Munteanu, partener în cadrul fondului de investiţii Founders Bridge

Planuri de exit şi oportunităţi pentru investiţii noi

„În 2023 noi am făcut doar investiţii de tip follow-on. Nu am investit în nimic nou. Eu personal în schimb am investit într-un start-up nou pentru mine. Este un start-up foarte fierbinte, dacă mi-e permis cuvântul ăsta. Ei au câştigat cohorta de proiecte din cadrul acceleratorului InnovX-BCR de la începutul lui 2021.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.