Cine este femeia care conduce o companie de 1 miliard de euro, cu mii de angajaţi în România şi care este cel mai important lucru învăţat de ea în perioada pandemiei

Postat la 21 aprilie 2021 67141 afişări

Cine este femeia care conduce o companie de 1 miliard de euro, cu mii de angajaţi în România şi care este cel mai important lucru învăţat de ea în perioada pandemiei

Liudmila Climoc - CEO Orange România


Cifră de afaceri (2020): >1 mld. euro Număr de angajaţi: 3.600


—   Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o în pandemie:

Am deprins nu o singură lecţie importantă din criza sanitară, ci mai multe: că în perioadele de criză este nevoie de «caring leaders» care să fie flexibili, adaptabili, open-minded, gata să se schimbe, dar să şi rămână aproape de oameni, având grijă de moralul lor şi păstrând echipa motivată; că empatia, transparenţa, flexibilitatea, dar şi asumarea responsabilităţii sunt foarte importante atât la nivel personal, cât şi la nivel de echipă; şi că în vremurile de criză este mai important ca niciodată să fim aproape de oameni şi să le demonstrăm că, prin angajamentele luate faţă de ei, orice provocare poate fi depăşită.

—   Cea mai importantă decizie pe care am luat-o în ultimul an:

La nivel de business, decizia de a achiziţiona pachetul majoritar de acţiuni ale Telekom Romania Communications SA reprezintă, cu siguranţă highlightul decizional al ultimului an. Pe de altă parte, cea mai importantă decizie la nivel personal a fost să-mi protejez echipa, trecând foarte repede la munca remote şi evitând şomajul tehnic.

—   Work from home sau de la birou?

Am trecut încă de la începutul pandemiei în modul de lucru remote, iar azi în continuare 85% din angajaţii Orange lucrează cu succes de acasă. Modul remote s-a dovedit eficient, asigură flexibilitate şi răspunde nevoilor majorităţii colegilor. Dar, pentru că sunt multe componente din viaţa profesională care în online s-au dovedit greu încercate, soluţia de viitor va fi un hibrid între remote work şi office work. Cuvintele cheie vor fi, în acest caz, calibrare, agilitate şi flexibilitate, căci vom testa acest mod de lucru şi îl vom adapta permanent.

—   Cum mi-am menţinut colegii motivaţi în ultimul an:

Am motivat colegii folosindu-ne de comunicare, cu ajutorul căreia am descoperit noi oportunităţi de spaţii de lucru online, de colaborare, inovare, de socializare şi de menţinere a sentimentului de apartenenţă la un grup de oameni ce împărtăşesc valori comune şi găsesc scop în munca lor. Am dialogat mereu deschis cu oamenii din echipă, le-am asigurat un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, program flexibil, muncă la distanţă sau în format hibrid, şi i-am învestit cu autonomie, respect şi încredere în acţiunile şi deciziile de business pe care le iau.

—   Locul din care îmi iau energia necesară depăşirii unei crize:

Fără niciun dubiu, familia este locul în care reuşesc să mă încarc cu energie. Şi aş extinde noţiunea de „acasă”, incluzând în ea nu doar familia şi spaţiul fizic, construit, care le înconjoară. Ci şi prietenii, planurile pe care ni le facem împreună, lucrurile dragi cu valoare sentimentală, amintirile duioase care ne aduc speranţă şi optimism.

—   Persoana care m-a inspirat cel mai mult în această perioadă:

Familia mea este sursa mea constantă de inspiraţie şi «motorul» cu ajutorul căruia am reuşit să ţin  drumul drept. Descopăr mereu în oamenii mei dragi lucruri pozitive şi mă inspiră profund exemplele pe care mi le oferă, voluntar sau nu, în fiecare zi. Unul dintre aceşti oameni dragi este sora mea, de la care am învăţat să lupt cu optimism până la capăt, oricât de mari ar fi încercările.

—   Putere vs. feminitate:

Cred că femeile sunt puternice by default! Au resurse neobosite de creativitate, afecţiune, energie, curaj, iar, pentru mine, toate acestea sunt sinonime cu puterea. E suficient să mă uit în jurul meu şi văd atâtea exemple de putere feminină, adevărate surse de motivaţie pentru oricine. Aşadar, cele două concepte nu se exclud deloc, ci se completează în mod minunat.

Profilul Liudmilei Climoc a apărut în anuarul 100 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS. 

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.