Când istoria se scrie în direct

Autor: Razvan Muresan Postat la 25 iulie 2012 30 afişări

1,2 milioane de minute video - echivalentul a 833 de zile sau mai mult de doi ani - se vor transmite pe internet în fiecare secundă în 2016. La ce se uită oamenii pe internet şi cine produce clipurile cu cel mai mare succes?

Pe 11 martie 2011 un seism cu intensitatea de nouă grade pe scara Richter lovea coasta de nord-est a Japoniei, ducând la crearea unui val tsunami care a ucis 18.000 de oameni şi a creat pagube de 180 de milioane de dolari. Media de pe întreg mapamondul au transmis dezastrul şi urmările sale, dar milioane de oameni s-au informat de pe internet despre eveniment, mulţi alegând varianta video de pe platforma YouTube. În cele şapte zile care au urmat dezastrului, cele mai vizualizate 20 de videoclipuri de pe YouTube aveau legătură cu incidentele din Japonia - în total, au fost văzute de 96 de milioane de ori. Ce vedeau toţi aceşti oameni e o nouă formă de jurnalism, unul vizual. Cele mai multe din înregistrări erau făcute de oameni simpli, cetăţeni sau turişti surprinşi în mijlocul catastrofei. Filmuleţele au fost preluate şi de televiziuni de pe toate continentele, iar conţinutul generat de utilizatori a fost principalul furnizor al instituţiilor de presă. Cea mai vizualizată a fost înregistrarea unei camere fixe din aeroporul Sendai. Dezastrul din Japonia nu a fost însă un caz unic. La nivel mondial, YouTube devine o platformă tot mai importantă pentru a vedea ştiri. În 2011 şi primele luni ale lui 2012 cel mai căutat termen al fiecărei luni se corela de un eveniment cu caracter informativ în cinci din cincisprezece luni, potrivit datelor interne ale companiei.

Potrivit prognozei Visual Network Index, realizată de Cisco, traficul IP global anual urmează să ajungă la 1,3 zetabiţi în 2016 - un zetabit este echivalentul unui sextilion de biţi sau al unui trilion de gigabiţi. Americanii de la Cisco preconizează o creştere a traficului IP global de peste 330 exabiţi doar între 2015 şi 2016, adică un volum aproape egal cu cel al traficului IP global generat în 2011. Creşterea semnificativă a traficului şi a gradului de acoperire a serviciilor este încurajată de o serie de factori principali, printre care explozia vânzărilor de tablete, telefoane mobile şi a altor dispozitive inteligente, precum şi a conexiunilor aparat-la-aparat care stimulează cererea de conectivitate. Până în 2016 vor exista aproape 18,9 miliarde de conexiuni în reţea - aproape 2,5 conexiuni pentru fiecare persoană de pe Pământ, faţă de 10,3 miliarde în 2011. La nivel global vor exista 1,5 miliarde utilizatori de video pe internet până în 2016, în creştere de la 792 milioane utilizatori de video pe internet în 2011.

Cele mai populare ştiri video surprind dezastre naturale sau revolte politice - de regulă secvenţe cu un puternic impact vizual. Studiul Pew Research Center indică faptul că 70% din traficul YouTube vine din afara Statelor Unite ale Americii, iar cele mai populare trei căutări la nivel mondial se leagă de evenimente din afara SUA: cutremurul şi valul tsunami din arhipelagul nipon, alegerile din Rusia şi tensiunile din Orientul Mijlociu.

E clar faptul că filmuleţele legate de eveniment sunt efemere faţă de cele obişnuite, însă în orice moment o ştire poate depăşi ca număr de vizualizări chiar şi cel mai amuzant videoclip. În 2011 evenimentele cu caracter de ştire au fost cel mai căutat subiect în patru din cele 12 luni, conform datelor interne ale YouTube: cutremurul japonez, uciderea lui Osama bin Laden, un accident de motocicletă fatal şi povestea unui om al străzii cu o voce considerată divină.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
youtube,
video,
cisco,
vni,
internet,
informare,
jurnalism

Citeşte pe comedymall.ro

/business-hi-tech/cand-istoria-se-scrie-in-direct-9893261
9893261
comments powered by Disqus
Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
S-A AFLAT: Cât costă vaccinul anti-COVID? Cine face preţurile S-A AFLAT: Cât costă vaccinul anti-COVID? Cine face preţurile
ULTIMĂ ORĂ: Vin chinezii! Banii lor încep să se împrăştie în România. Proiectul gigant pe care au pus mâna
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Replica PNL: Aleşii locali ai PSD fug ca dracul de tămâie Replica PNL: Aleşii locali ai PSD fug ca dracul de tămâie
Acuzaţii la adresa liberalilor: Interlopi politici cu mentalitate mafiotă
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.