2007 şi 2008 - anii la care visează vânzătorii de imprimante

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 29 iunie 2012 0 afişări

2007 şi 2008 - anii la care visează vânzătorii de imprimante

Nesfârşitele discuţii, uneori, despre ce smartphone sau tabletă sunt mai bune - Apple sau Samsung, sau despre ce aparat foto e mai performant - de la Nikon sau Canon - nu sunt doar vorbe aruncate în vânt: românii chiar cheltuie mult mai mult pe mai scumpele telefoane inteligente sau aparate foto decât pe imprimante.

"Piaţa echipamentelor de birou în 2011 a atins valoarea de 32 de milioane de euro. Acest sector înregistrează cele mai scăzute vânzări dintre toate categoriile de bunuri de folosinţă îndelungată monitorizate", spune Ciprian Hătneanu, director Retail and Technology la GfK România, una dintre companiile care analizează evoluţiile de pe piaţă. În aceeaşi perioadă piaţa de aparate foto a atins o valoare de aproape 50 de milioane de euro, în creştere cu aproape 20% iar cea de produse IT - unde laptopurile sunt produsul dominant - a urcat chiar şi mai repede, până la aproape 450 de milioane de euro, în condiţiile unui avans modic al economiei locale (2,5%).

Nu a fost o surpriză, precizează Hătneanu: "La începutul anului 2011 vorbeam despre o stare de aşteptare şi de prudenţă, în special în zona business-to-business", dar lucurile s-au schimbat spre finele anului. "În ultimul trimestru al anului 2011, piaţa de imprimante şi multifuncţionale a avut o tendinţă ascendentă. Atingând valoarea de 10 milioane euro, sectorul a marcat o creştere de 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010. În ultimul trimestru al anului 2011 s-a observat însă o dezmorţire a bugetelor pentru achiziţionarea echipamentelor de birou".

Care sunt produsele care au determinat consumatorii şi companiile să iasă la cumpărături? "Preferinţele au rămas în acelaşi segment, al produselor multifuncţionale laser. Echipamentele laser prezintă un număr de avantaje faţă de cele cu jet de cerneală. Viteza de tipărire este constantă, indiferent de complexitatea imaginii tipărite, şi, deşi investiţia iniţială în echipament este mai mare, costul consumabilelor este mai mic. Inkjet-urile sunt cele mai răspândite în rândul utilizatorilor casnici. Motivele acestei răspândiri sunt volumul necesar de imprimare nu foarte mare şi preţul de achiziţie mult mai scăzut al unei astfel de imprimante", spune Hătneanu.

Cum arată estimările pentru anul 2012, în contextul în care economia este aşteptată să avanseze cu un procent apropiat marjei de eroare din sondaje? Cei mai mari jucători din industrie mizează pe un an cu vânzări mai mari, în care clienţii vor alege uitându-se la preţ şi la promisiunea economiilor de costuri adusă de fiecare echipament.

Piaţa de imprimante destinate mediului de business va înregistra în acest an o creştere de câteva procente, iar unul dintre criteriile principale după care firmele îşi aleg soluţiile de imprimare este cel legat de posibilităţile de reducere a costurilor, declară şi Cezar Croveanu, directorul general al Sama Consul, unicul partener local al Canon pe piaţa B2B în România.

Liderul pieţei locale de imprimante, subsidiara companiei americane Hewlett Packard (HP), a avut vânzări în creştere în primul trimestru şi estimează o evoluţie similară la nivelul întregului an, spune Irinel Ilie, country manager al diviziei locale Imaging and Printing Group (IPG).

"În primul trimestru al anului 2012, vânzările HP şi-au continuat evoluţia ascendentă din anul precedent. Astfel, în ciuda unei pieţe totale de echipamente de imprimare care s-a contractat cu 13% de la an la an conform cifrelor IDC, HP a devansat nivelul mediu de creştere al pieţei, consolidându-şi astfel poziţia de lider. Conform aceloraşi cifre independente, în primele trei luni ale anului, HP a avut o cotă de 41% din piaţa totală de echipamente de imprimare. (...) Pe segmentul echipamentelor de imprimare cu cerneală, imprimantele HP reprezintă 56% din totalul echipamentelor vândute".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business hi-tech,
imprimate,
vanzatori,
jucatori