Cu cat e mai scump, cu atat e mai bun

Postat la 17 ianuarie 2008 1 afişăre

Placerea de a bea un vin bun creste odata cu pretul acestuia, arata un studiu recent. Autorii studiului au descoperit ca atunci cand unui grup de subiecti li s-a dat sa bea acelasi tip de vin, dar declarat la preturi diferite, acestia au declarat ca le-a placut mai mult vinul mai scump.

Rezultatele studiului ar putea oferi o explicatie cu privire la motivul pentru care cei cu dare de mana sunt dispusi sa plateasca un pret mai mare, venind in sprijinul ipotezei ca aspecte care nu tin de calitatile intrinsece ale unui produs pot fi astfel manipulate incat sa-l faca mai atragator pentru cumparatori.

Studiile de acest gen arata un interes in crestere pentru o noua disciplina, neuroeconomia, care are ca scop, prin altele, explicarea atractiei subconstiente exercitate de produsele de lux si „de firma”, cu un pret mai mare decat cele obisnuite, desi nu se diferentiaza foarte mult din punct de vedere calitativ de acestea din urma. Acelasi studiu a aratat ca la nivel fiziologic se produc modificari in cortexul medial orbito-frontal care are un rol definitoriu in resimtirea a diverse tipuri de placere.

Activitatea din aceasta zona a fost, la subiectii testului, mai intensa in cazul consumarii unui vin perceput drept scump decat in cazul unuia mai ieftin. Asemenea reactii sunt binecunoscute in industria vinului, desi adevaratii cunoscatori cu greu ar putea fi pacaliti de pret.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tendinte,
lifestyle,
panorama
/arta-si-societate/panorama/cu-cat-e-mai-scump-cu-atat-e-mai-bun-2338697
2338697
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.