Tipic masculin

Postat la 27 noiembrie 2006 102 afişări

Peste 140 de miliarde de euro cheltuie anual celibatarii europeni pentru placerile personale. La o piata atat de valoroasa si o putere de cumparare atat de ridicata, burlacii nu pot decat sa devina tinta companiilor care vand de toate, de la electronice high end pana la consultanta in design de lux. Diferenta intre casele familistilor convinsi si apartamentul de burlac o face chiar dorinta de a transforma spatiul intr-un ambient aparte. In casa burlacului, fiecare ornament sau obiect de mobilier este fie o arma de seductie, fie un instrument destinat sa-i faca viata mai usoara.Atmosfera haute coutureSpatiul in sine trebuie sa pastreze calitatea unui loc cu caracter puternic, masculin, sa reflecte personalitatea si meseria celui care-l ocupa. Apartamentul unui burlac este ca o expresie a modei haute couture: cu atmosfera, decadent, inventiv, care debordeaza de energie, dar are si intimitate. Arhitectul Adina Dinescu spune ca atmosfera poate fi fie confortabila, fie aristocratica. Desi unii ar putea crede ca un barbat se multumeste cu un simplu spatiu de locuit, burlacii sunt pretentiosi atunci cand vine vorba de casa lor. \"Ca oameni de afaceri, avem o viata foarte stresanta, iar in momentul in care ajungem acasa, ne dorim un loc care sa ne relaxeze si unde sa ne simtim bine\", povesteste Georgios Betchavas, country manager al Sephora, care spune ca a ales personal toata mobila si accesoriile din casa. In primul rand, burlacii aleg elemente de decor neobisnuite, care sa atraga ca un magnet, spun arhitectii. Sunt captivati de cele mai noi aparitii tehnologice, dar apeleaza si la elemente de decor precum iluminatul sau accesoriile pentru a-si transforma spatiul, crede arhitectul Andreea Urziceanu, director la firma de arhitectura Aximetrix. Decoratiuni pop artMihai Bancila (26 ani), director de creatie la firma de publicitate Streamline Communication, spune ca este pasionat de tot ceea ce apare nou in materie de tehnologie. \"Mi-am dorit neaparat o plasma de 106 cm cu echipament surround cu care sa recreez atmosfera de la cinematograf\", spune Bancila, care povesteste ca si-a dorit acasa o combinatie de elemente vechi si noi.Dormitorul este un punct central al casei unui burlac. Betchavas este adeptul stilului neconventional si al combinatiilor inedite de culori. \"Nu imi place foarte mult stilul conventional, prefer curentul pop art de decorare a casei. Imi plac culorile tari, verdele crud sau rosul. Iar dormitorul este decorat intr-o combinatie de negru cu verde crud\", spune el. Baia este un alt spatiu important si, conform Adinei Dinescu, burlacii nu o neglijeaza. Ea spune ca baile cu jacuzzi, dusurile cu jeturi, sauna cu infrarosu sau robinetaria de designer au devenit elemente la moda. \"Pentru baie se poarta materiale naturale, precum granitul si marmura, si chiuvete din sticla pe blat de granit si marmura. Am avut un client care a cerut in mod special ca in baia personala sa montam un dus pentru doua persoane de 1,2 metri, cu sauna, hidromasaj. Totusi, acesta a fost un caz mai special, pentru ca de obicei se prefera cada\", crede arhitectul Urziceanu. Case inteligenteUn burlac pune mare accent pe prezentare, iar mobilierul are o functie deosebit de importanta. Andreea Urziceanu povesteste ca \"in general se merge pe nume consacrate din designul interior, pe culori indraznete, socante, care se leaga oarecum de stilul barbatesc\". In plus, barbatii singuri aleg mobilier de designer realizat la comanda si care sa se potriveasca si cu tehnica moderna din casa. Adina Dinescu crede ca \"o influenta mare au avut-o si magazinele care se ocupa de design si care aduc colectii moderne, in concordanta cu cele mai noi aparitii de pe piata mondiala, precum Rovere, Class sau Innova\".Ideea pe care merg burlacii in amenajarea apartamentelor este cea de \"casa inteligenta\". Astfel, apartamentele sunt in general dotate cu o consola centrala, care se afla de obicei in dormitor si de la care sunt actionate toate comenzile, inclusiv de la distanta, a sistemelor casei. De la consola pot fi controlati toti senzorii cu care este dotata casa: senzori de temperatura si umiditate, termostate, senzori de gaz, senzori de fum, senzori de miscare, senzori de efractie usa/fereastra, camere video, comenzile luminilor, sistem de alarma conectat la un dispecer de interventie sau transmitatoare audio-video. Un alt element important este iluminatul si controlul luminilor. Adina Dinescu insista ca \"luminile creeaza atmosfera. Iluminatul decorativ permite valorificarea interiorului in mai multe moduri, se pot realiza diverse intensitati de lumina, repartizate pe zone de interes\". In plus, se folosesc senzori de miscare (lumina se aprinde atunci cand se detecteaza miscare), senzori crepusculari (lumina se aprinde cand se intuneca si se stinge cand se lumineaza afara) sau comenzi vocale. Astfel se pot realiza asa-numitele scenarii de lumini, dintr-o simpla apasare de buton: cina romantica, petrecere, garden party noaptea. Un alt element important este simularea prezentei cand nu este nimeni acasa - se aprind si se sting luminile (aleator, dar in cadrul unui anumit scenariu), ca si cand casa ar fi locuita. Arta de importBurlacii sunt si mari amatori de arta, iar tablourile sunt alese in functie de stilul in care este decorat apartamentul. Andreea Urziceanu povesteste ca \"unul dintre clientii burlaci avea o nisa in care isi dorea o statuie care sa reprezinte un trup de femeie. Din pacate, nu am gasit asa ceva in magazinele din Romania, asa ca a ramas ca o va achizitiona din strainatate\".Mihai Bancila, el insusi absolvent de facultate de arta, isi expune pe peretii apartamentului chiar si propriile creatii. \"Imi place foarte mult sa calatoresc si nu sunt genul care isi cumpara o groaza de suveniruri. In schimb, prefer fotografiile. Iar in casa am trei tablouri inspirate de niste excursii in Delta si la Peles.\" Un alt element important de care trebuie sa se tina seama in decorarea apartamentului unui burlac este firea sa. Arhitectul Urziceanu isi aminteste ca a avut \"un beneficiar care era pasionat de arme si avea o colectie pe care dorea sa o puna in valoare, asa ca am amenajat un spatiu special in care isi putea prezenta exponatele\". Viata unui burlac se desfasoara in viteza, nu are timp pentru gatit sau pentru curatenie. Tehnica moderna nu este folosita neaparat pentru gatit cat pentru pregatirea rapida a unei gustari. \"Bucataria nu are aragaz, in general foloseste sisteme rapide, espressor pentru cafea, frigiderul trebuie sa fie cat mai mare si mai incapator, tipul inteligent cu functii suplimentare: frapiera, gheata, apa rece. Nu exista dining, pentru ca nu mananca acasa. La moda este ideea de bar, in care sunt expuse bauturile\", crede Andreea Urziceanu. Adina Dinescu spune ca bucataria unui burlac trebuie sa functioneze ca un ceas. De altfel, Bancila spune ca nu intra in bucatarie decat pentru a-si reimprospata cana de cafea. \"Unul dintre clienti si-a dorit un loc pentru citit care a fost amenajat in zona unui fost balcon, cu doua fotolii, masuta, spoturi si lumini. Panorama era impresionanta si in acelasi timp relaxanta, pentru ca din acel fost balcon se vedea intreg Splaiul Unirii, pana la Casa Poporului\", isi aminteste Urziceanu. Country managerul de la Sephora pune la randul lui mare accent pe panorama. \"Am un apartament de doua camere la etajul 6. Pentru mine este extrem de importanta panorama pe care o pot admira din casa\", spune Betchavas, care in fiecare dimineata se trezeste privind la parcul Carol. Totusi, cat de des isi reamenajeaza sau isi redecoreaza un burlac casa? Andreea Urziceanu spune ca \"nu isi redecoreaza complet casa, mai degraba completeaza ceea ce au, pentru ca in doi-trei ani nu poate fi vorba de o redecorare completa. Perioada maxima acceptata pentru mentinerea decorului este de pana la zece ani\". Perioada in care probabil se insoara si va fi vorba de o redecorare diferita.Cei mai cheltuitori burlaciUn raport al companiei de cercetare Datamonitor arata ca peste 30% dintre europeni traiesc singuri si au o putere de cumparare de 140 de miliarde de euro pe an, ceea ce ii transforma intr-o piata majora. Se pare ca Suedia, Olanda si Marea Britanie vor fi pietele cu cele mai mari cresteri, mai ales ca suedezii singuri deja cheltuiesc 4.483 de euro per persoana in fiecare an pe produse specifice lor, in timp ce olandezii aproape jumatate, cu 2.403 euro, iar britanicii necasatoriti 3.542 de euro.Piata singlePe piata au aparut tot mai multe firme care vaneaza veniturile oamenilor singuri. Operatori de croaziera precum Single Cruises organizeaza vacante pentru celibatari, bucatarii profesionisti (Joyce Goldstein) scriu carti dedicate lor, iar retailerii inventeaza magazine de livrari (MaxDelivery) la domiciliu de unde se poate cumpara orice, de la casete video, mancare pana la medicamente, totul pentru oamenii singuri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tipic,
masculin
/arta-si-societate/lifestyle/tipic-masculin-4073414
4073414
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.