A doua casa a romanilor, sau de ce au plecat cosmeticele la mall

Autor: Rosca Cristina Postat la 03 noiembrie 2010 184 afişări

Romania a devenit tara centrelor comerciale, iar mallul, o a doua casa a romanilor. In aceste conditii, cremele si parfumurile au plecat dupa consumatori, care mai au de cheltuit cam 50 de euro lunar pentru produse de infrumusetare.

In toamna lui 2005, compania care detine franciza pentru brandul britanic The Body Shop pe piata romaneasca, Gingko & Sarantis Romania, inchidea cel mai mare magazin al sau, situat pe bulevardul Magheru. Dana Tudorache, directorul executiv al The Body Shop in Romania, motiva atunci ca a decis sa renunte la spatiul din centrul Capitalei din cauza chiriei: "Magazinul a fost inchis la expirarea celor 5 ani de contract de inchiriere, deoarece proprietarul a pretins o chirie marita cu aproape 100% (pana atunci, The Body Shop platea pe Magheru o chirie lunara de 8.000 de euro - n.r.), conditii in care magazinul ar fi operat in pierdere".

Daca putina lume isi mai aminteste de Body Shop de pe Magheru, cu siguranta o alta schimbare pe aceasta piata a atras atentia oricui se plimba prin centrul Capitalei: magazinul Ina Center de la parterul Unirea Shopping Center a fost inchis dupa noua ani de functionare. Desi era parte a unui centru comercial, Ina Center de la Unirii era vazut ca un magazin stradal si nu s-a mai pliat pe strategia Unirea, care prevede acordarea de suprafete mari unor retaileri de volum. Asadar, pe fostul spatiu al Ina s-a deschis un magazin Bershka, iar alt spatiu mare din Unirea se pregateste de venirea H&M.

Magazinele de parfumuri nu sunt privite ca ancore pentru dezvoltarea unui centru comercial, dar centrele comerciale sunt cele in care isi pun acestea toate sperantele, dat fiind ca magazinele stradale nu au adus prea multi clienti retailerilor din domeniu. Inchiderea magazinului Ina Center nu a avut, asadar, de-a face atat de mult cu performantele anterioare ale magazinului, ci cu strategia proprietarului Unirea Shopping Center, dar si cu faptul ca lantul de parfumerii Ina se afla in mijlocul unei preluari. In iulie 2009, Ina International si Privilège International, detinut de compania franceza Marionnaud Parfumeries (51%) si de omul de afaceri elen George Georgandas (49%), au fost preluate de AS Watson, prin intermediul Marionnaud Germania. AS Watson face parte din grupul Hutchison Whampoa, cu sediul central in Hong Kong. Tranzactia, a carei valoare nu a fost facuta publica, a cuprins magazinele din Romania, Ungaria, Cehia, Ungaria si Polonia.

Magazinele Ina Center si Privilège reprezinta laolalta cea mai extinsa retea de magazine de cosmetice, cu 24 de magazine Ina si 29 de magazine Privilège la nivel national, care au avut anul trecut o cifra de afaceri cumulata de 12,3 milioane de euro si pierderi de circa 2 milioane de euro, dupa cum arata datele publicate de Ziarul Financiar. Principala strategie de extindere a Marionnaud Parfumeries a fost extinderea in malluri si in galeriile comerciale ale Carrefour si Selgros.

Cu alte cuvinte, o strategie care urmareste clientul, dupa cum spun cei mai multi retaileri de cosmetice, care au remarcat ca romanii au tendinta de a merge in locuri de unde pot cumpara cat mai multe produse din diverse magazine.

Lantul de magazine Sephora numara in prezent 20 de puncte de vanzare, iar "majoritatea magazinelor nostre se afla in centre comerciale si malluri", dupa cum spune Roxana Rasu, director general al Sephora. Roxana Rasu spune ca in spatele acestei politici sta faptul ca "suprafata de vanzare necesara unui magazin Sephora este destul de mare, iar spatiile stradale care sa satisfaca toate exigentele sunt relativ putine". Compania detine un singur magazin stradal, in capitala.

La fel, The Body Shop detine in total sapte magazine, cinci in Bucuresti si cate unul in Timisoara si Constanta, iar "majoritatea functioneaza in malluri". Acestea din urma sunt si cele mai performante magazine ale grupului, conform datelor prezentate de Dana Tudorache: "Aplicam aceeasi politica in toate magazinele - fie ca vorbim de nomenclator de produse, de suprafata, numar de angajati, preturi sau oferte. In aceste conditii putem afirma ca cele mai performante magazine ale noastre sunt amplasate in acele malluri care investesc real in atragerea clientilor, care au un management eficient si nu ofera doar o cladire spre inchiriere".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/a-doua-casa-a-romanilor-sau-de-ce-au-plecat-cosmeticele-la-mall-7616774
7616774
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.