A doua casa a romanilor, sau de ce au plecat cosmeticele la mall

Autor: Rosca Cristina Postat la 03 noiembrie 2010 174 afişări

Romania a devenit tara centrelor comerciale, iar mallul, o a doua casa a romanilor. In aceste conditii, cremele si parfumurile au plecat dupa consumatori, care mai au de cheltuit cam 50 de euro lunar pentru produse de infrumusetare.

A doua casa a romanilor, sau de ce au plecat cosmeticele la mall deschide galeria

In toamna lui 2005, compania care detine franciza pentru brandul britanic The Body Shop pe piata romaneasca, Gingko & Sarantis Romania, inchidea cel mai mare magazin al sau, situat pe bulevardul Magheru. Dana Tudorache, directorul executiv al The Body Shop in Romania, motiva atunci ca a decis sa renunte la spatiul din centrul Capitalei din cauza chiriei: "Magazinul a fost inchis la expirarea celor 5 ani de contract de inchiriere, deoarece proprietarul a pretins o chirie marita cu aproape 100% (pana atunci, The Body Shop platea pe Magheru o chirie lunara de 8.000 de euro - n.r.), conditii in care magazinul ar fi operat in pierdere".

Daca putina lume isi mai aminteste de Body Shop de pe Magheru, cu siguranta o alta schimbare pe aceasta piata a atras atentia oricui se plimba prin centrul Capitalei: magazinul Ina Center de la parterul Unirea Shopping Center a fost inchis dupa noua ani de functionare. Desi era parte a unui centru comercial, Ina Center de la Unirii era vazut ca un magazin stradal si nu s-a mai pliat pe strategia Unirea, care prevede acordarea de suprafete mari unor retaileri de volum. Asadar, pe fostul spatiu al Ina s-a deschis un magazin Bershka, iar alt spatiu mare din Unirea se pregateste de venirea H&M.

Magazinele de parfumuri nu sunt privite ca ancore pentru dezvoltarea unui centru comercial, dar centrele comerciale sunt cele in care isi pun acestea toate sperantele, dat fiind ca magazinele stradale nu au adus prea multi clienti retailerilor din domeniu. Inchiderea magazinului Ina Center nu a avut, asadar, de-a face atat de mult cu performantele anterioare ale magazinului, ci cu strategia proprietarului Unirea Shopping Center, dar si cu faptul ca lantul de parfumerii Ina se afla in mijlocul unei preluari. In iulie 2009, Ina International si Privilège International, detinut de compania franceza Marionnaud Parfumeries (51%) si de omul de afaceri elen George Georgandas (49%), au fost preluate de AS Watson, prin intermediul Marionnaud Germania. AS Watson face parte din grupul Hutchison Whampoa, cu sediul central in Hong Kong. Tranzactia, a carei valoare nu a fost facuta publica, a cuprins magazinele din Romania, Ungaria, Cehia, Ungaria si Polonia.

Magazinele Ina Center si Privilège reprezinta laolalta cea mai extinsa retea de magazine de cosmetice, cu 24 de magazine Ina si 29 de magazine Privilège la nivel national, care au avut anul trecut o cifra de afaceri cumulata de 12,3 milioane de euro si pierderi de circa 2 milioane de euro, dupa cum arata datele publicate de Ziarul Financiar. Principala strategie de extindere a Marionnaud Parfumeries a fost extinderea in malluri si in galeriile comerciale ale Carrefour si Selgros.

Cu alte cuvinte, o strategie care urmareste clientul, dupa cum spun cei mai multi retaileri de cosmetice, care au remarcat ca romanii au tendinta de a merge in locuri de unde pot cumpara cat mai multe produse din diverse magazine.

Lantul de magazine Sephora numara in prezent 20 de puncte de vanzare, iar "majoritatea magazinelor nostre se afla in centre comerciale si malluri", dupa cum spune Roxana Rasu, director general al Sephora. Roxana Rasu spune ca in spatele acestei politici sta faptul ca "suprafata de vanzare necesara unui magazin Sephora este destul de mare, iar spatiile stradale care sa satisfaca toate exigentele sunt relativ putine". Compania detine un singur magazin stradal, in capitala.

La fel, The Body Shop detine in total sapte magazine, cinci in Bucuresti si cate unul in Timisoara si Constanta, iar "majoritatea functioneaza in malluri". Acestea din urma sunt si cele mai performante magazine ale grupului, conform datelor prezentate de Dana Tudorache: "Aplicam aceeasi politica in toate magazinele - fie ca vorbim de nomenclator de produse, de suprafata, numar de angajati, preturi sau oferte. In aceste conditii putem afirma ca cele mai performante magazine ale noastre sunt amplasate in acele malluri care investesc real in atragerea clientilor, care au un management eficient si nu ofera doar o cladire spre inchiriere".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/a-doua-casa-a-romanilor-sau-de-ce-au-plecat-cosmeticele-la-mall-7616774
7616774
comments powered by Disqus
Pariul de 2 miliarde de euro Pariul de 2 miliarde de euro

După ce şi-au securizat poziţii cheie în economiile dezvoltate ale lumii, cele considerate a avea risc mai redus şi deci câştig aproape garantat, a venit şi rândul economiilor periferice, cum este şi cazul României.

vezi continuarea
CUM VEDEȚI ZIARUL FINANCIAR PESTE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi BANI! Milioane de români au rămas ŞOCAŢI la aflarea veştii BOMBĂ BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi BANI! Milioane de români au rămas ŞOCAŢI la aflarea veştii BOMBĂ
S-a TERMINAT. Putin şi Erdogan sunt la un pas să arunce lumea în haos. Criză fără precedent
ProMotor.ro
Anunțul care bate orice SAMSAR! Un român a avut o idee GENIALĂ pentru a vinde un VW Golf diesel Anunțul care bate orice SAMSAR! Un român a avut o idee GENIALĂ pentru a vinde un VW Golf diesel
Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit
Macron a rămas cu „pantalonii în vine” în fața președintelui Poloniei. Mașina PREZIDENȚIALĂ l-a făcut de râsul lumii
Descopera.ro
Încearcă să ne contacteze EXTRATEREŞTRII? Oamenii de ştiinţă de la NASA au înregistrat aceste MESAJE ciudate venite din spaţiu Încearcă să ne contacteze EXTRATEREŞTRII? Oamenii de ştiinţă de la NASA au înregistrat aceste MESAJE ciudate venite din spaţiu
''De VINĂ au fost românii!''. Zeci de ani am fost ÎNVINUIŢI pentru eşecul lui Hitler. De ce a pierdut în realitate Germania Bătălia de la Stalingrad - VIDEO
O DESCOPERIRE uriaşă făcută în Egipt îi CONTRARIAZĂ pe istorici. „De ce sunt în POZIŢIA asta?”
Go4it.ro
Google Maps: aplicaţie actualizată pentru mobil şi logo nou la 15 ani de la lansarea serviciului Google Maps: aplicaţie actualizată pentru mobil şi logo nou la 15 ani de la lansarea serviciului
De ce a încetat WhatsApp să mai funcţioneze pe milioane de telefoane de la 1 februarie 2020?
Google Maps poate fi păcălit pentru a afişa ambuteiaje false. Nu ai nevoie decât de un căruţ şi câteva telefoane
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.