Cronică de film: Un candidat serios la Oscar

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 09 decembrie 2017 216 afişări

Atunci când poliţia nu reuşeşte să afle nimic despre bărbatul care i-a ucis fiica, o femeie decide să reacţioneze şi să îi tragă la răspundere pe cei responsabili.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri e un film puternic care combină elemente de umor şi violenţă pentru a demonstra că oamenii fac lucruri neaşteptate atunci când sunt împinşi dincolo de limite.

Mildred (Frances McDormand), exasperată de faptul că poliţia nu are nicio pistă legată de ucigaşul fiicei sale, decide să închirieze trei panouri la ieşirea din oraş pentru a-l determina pe şeriful Willoughby (Woody Harrelson) să redeschidă cazul. Acesta este însă un soi de erou local, iar localnicii nu privesc cu ochi buni acţiunile femeii. Începe astfel un joc de-a şoarecele şi pisica care duce la o tensiune greu de imaginat, având în vedere premisele oarecum banale ale poveştii. Adăugând contribuţia lui Sam Rockwell, ce interpretează un ajutor de şerif care aşteaptă să ia locul lui Willoughby, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri devine un exemplu perfect de film transformat în capodoperă de actori şi regizor. Fără îndoială, vorbim de unul dintre cei mai solizi candidaţi la Oscar de anul acesta.

Regizorul Martin Donagh creează o premisă solidă, plasând numeroase personaje într-o poveste cu accente melancolice. Profitând la maximum de posibilităţile rolului şi demonstrând încă o dată calităţile excepţionale, Frances McDormand îşi croieşte drum spre premiul Oscar prin acest rol. Fermecătoare şi dornică parcă să îmbrăţişeze partea întunecată a condiţiei umane, actriţa reuşeşte să aibă cel mai bun rol al său de la Fargo încoace.

Bazându-se pe puterea actorilor din distribuţie pentru a atenua trecerea de la batjocură la un sentiment profund de doliu, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri stă ca o nouă dovadă a faptului că filmele lui Martin Donagh sunt uşor de recunoscut. Înclinarea şi refacerea valorilor familiei şi declanşarea conflictului, dar în cele din urmă reconectarea unei comunităţi prin tragedie reprezintă elementele care formează un mesaj important despre puterea umană şi, mai ales, limitele pe care oamenii şi le impun.

În peisajul de astăzi de la Hollywood, astfel de filme sunt ca o gură de aer proaspăt. Este greu să mai aduci publicului o poveste bazată pe cele mai simple sentimente umane şi să ai o reacţie pozitivă. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri reuşeşte acest lucru, aşa cum Hell or High Water a făcut-o anul trecut. Ambele aveau aceleaşi componente - excepţie făcând elementele ocazionale de umor pe care Donagh le propune. Aş spune însă că interpretările semnate de McDormand şi Harrelson trec Three Billboards Outside Ebbing, Missouri pe o poziţie mai bună la startul cursei pentru sezonul premiilor.

Nota: 8,5/10

Cum poţi să-ţi creşti semnificativ banii pe care îi câştigi dintr-o singură mişcare. ”Este un pas esenţial”, dar mulţi nu fac asta Cum poţi să-ţi creşti semnificativ banii pe care îi câştigi dintr-o singură mişcare. ”Este un pas esenţial”, dar mulţi nu fac asta
BOMBĂ a EXPLODAT pe piaţa imobiliară din Bucureşti! Adriean Videanu schimbă RADICAL unul dintre cele mai aglomerate cartiere din Bucureşti: Construieşte nouă zgârie-nori de până 35 de etaje
Data viitoare când te urci în maşina, verifică cu atenţie geamurile şi parbrizul. Te poate costa 2.000 de lei! Data viitoare când te urci în maşina, verifică cu atenţie geamurile şi parbrizul. Te poate costa 2.000 de lei!
VIDEO - Întâmplare incredibilă pe Autostrada Transilvaniei. Şoferilor nu le-a venit să creadă CE VENEA DIN FAŢĂ ÎNSPRE EI!
Cauţi piese ieftine pentru maşină? NICIODATĂ SĂ NU LE CUMPERI PE ASTEA!
Un INVESTIGATOR al Pentagonului a descoperit ceva cu totul neaşteptat într-un OZN care a ajuns în atmosfera Pământului Un INVESTIGATOR al Pentagonului a descoperit ceva cu totul neaşteptat într-un OZN care a ajuns în atmosfera Pământului
Urme EXTRATERESTRE descoperite recent de o echipă de savanţi provoacă o controversă URIAŞĂ. ''Cum pot să SUPRAVIEŢUIASCĂ pe Terra?'' - VIDEO
Cum a DEPINS încoronarea unui mare rege de Nicolae Ceauşescu. „Este megaloman şi complet NEBUN, dar am mare nevoie de el”. ADEVĂRUL istoric puţin ştiut
Omul care a salvat acum 34 de ani omenirea de la posibila DISPARIŢIE a murit. Povestea puţin cunoscută a unui adevărat erou şi a unei erori de computer care putea aduce Apocalipsa Omul care a salvat acum 34 de ani omenirea de la posibila DISPARIŢIE a murit. Povestea puţin cunoscută a unui adevărat erou şi a unei erori de computer care putea aduce Apocalipsa
Prima ţară din lume care renunţă oficial la „SMARTPHONE”. Vei râde când vei afla cu ce doreşte să îl înlocuiască!
Facebook îşi va emite propria MONEDĂ. În curând ne vom putea plăti facturile direct de pe Facebook
Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni