Fictiune cu manageri

Postat la 05 decembrie 2006 1 afişăre

Cine si-ar imagina un manager care intelege gandurile ascunse ale femeilor, precum personajul lui Mel Gibson din filmul "Ce-si doresc femeile"? Sau jucandu-i pe Forrest Gump ori Scarlett O’Hara cu aplomb de Hollywood?

Cine si-ar imagina un manager care intelege gandurile ascunse ale femeilor, precum personajul lui Mel Gibson din filmul "Ce-si doresc femeile"? Sau jucandu-i pe Forrest Gump ori Scarlett O’Hara cu aplomb de Hollywood?

 

Sa spunem ca efortul de imaginatie n-ar fi chiar imposibil, dar cu siguranta e nevoie de ceva fantezie pentru a-l proiecta pe legendarul personaj Don Corleone in varianta feminina. Astfel de talente ascunse ale managerilor romani au iesit la iveala la Teacher’s Film Festival, care saptamana trecuta si-a anuntat castigatorii. Manageri de top sau simpli angajati de la 14 companii precum ING Asigurari, Pepsi, Banca HVB Tiriac, Coca-Cola HBC sau Xerox au recreat si reinterpretat aici scene celebre din filme de succes de la Hollywood.

 

"Ne-am gandit ca ar fi amuzant pentru angajatii din marile companii sa reinterpreteze scene din filme cunoscute. Stralucirea, faima, adulatia care invaluie vedetele nu lasa pe nimeni rece.

Daca unii dintre noi se multumesc sa priveasca de la distanta, altii isi doresc sa aiba parte de o astfel de experienta", spune Mihai Scortea, marketing manager al Cristalex, importatorul marcii Teacher’s pe piata din Romania.

 

Pentru ca lucrurile sa mearga mai usor, organizatorii le-au pus la dispozitie managerilor-actori un fel de manual, "Pasi pentru realizarea propriului tau film", realizat de un profesionist. Odata intrate in paine, echipele trebuia sa aleaga un film de referinta unde le-ar fi placut sa joace, apoi scena cea mai relevanta pentru intriga gandita de ei si in fine sa selectioneze cinci minute pe care sa le regizeze si sa le interpreteze. Organizatorii au angajat si un regizor profesionist, Copel Moscu, care sa le ofere asistenta, precum si un studio pentru postproductie. Desi la prima vedere ar putea parea dificil sa determini un manager a carui viata se desfasoara intre birou si aeroport sa devina actor, regizor sau producator de film, Scortea spune ca munca n-a fost prea complicata, pentru ca "se vedea pe chipul lor cum isi imagineaza filmarile sau postura de castigatori".

 

In cele din urma, echipa Erudio Alumni a transformat o secventa din "Forrest Gump" in pelicula "Codrut I.Paru", ING Asigurari l-a reinterpretat pe Corleone in varianta feminina in "The Godmother", Xerox a realizat varianta proprie de la "Pulp Fiction" care a devenit "Pulpe si Fictiune", iar cei de la Pepsi au transformat "The Matrix" in "Goana".

 

Dupa doua zile de vizionari a urmat festivitatea de premiere, la Opera Romana. Reprezentantii companiilor au considerat evenimentul ca pe un exercitiu de team building, asa ca au venit cu mic, cu mare sa sustina productia echipei care i-a reprezentat. Cei de la Erudio Alumni au inchiriat chiar o limuzina si au pasit pe covorul rosu intins la intrare. Prezentatorii au anuntat pe rand castigatorii pentru fiecare categorie, iar din discursurile lor s-a simtit ca mai toti au privit cel putin o data la Oscaruri si au fost inspirati de discursurile marilor actori. "Multumesc echipei si organizatorilor", a fost replica cel mai des rostita de premiati.

 

Juriul festivalului, prezidat de Florin Zamfirescu, rector al UNATC, a desemnat drept cel mai bun film "Codrut I. Paru", realizat de echipa Erudio Alumni. Cel mai bun regizor a iesit Gabriel Bratila de la echipa ING Asigurari, Mircea Tiplea din "Codrut I.Paru" a fost desemnat cel mai bun actor, iar distinctia pentru cea mai buna actrita i-a revenit Roxanei Florescu, tot de la ING Asigurari, interpreta variantei feminine a Nasului.

 

Echipa Erudio Alumni a fost una dintre cele mai mari surprize ale serii. Necunoscatorii s-au intrebat despre ce companie este vorba si ce produce ea. De fapt, Erudio Alumni este numele ales de prima clasa de absolventi ai cursurilor organizate de scoala de "leadership creativ" Erudio pentru dezvoltarea creativitatii manageriale. "Profesorii nostri, toti oameni de cultura, au reusit sa stimuleze creativitatea unor manageri preocupati indeobste doar de power point-uri, planuri de profit si cote de piata. Au scos la iveala partea emotionala din noi", spune Daniela Untescu, regional HR director la Xerox. Managerii romani au invatat aici despre vinuri de la Gabriel Liiceanu, au urmat cursuri de expresivitate cu Mircea Cartarescu si Florin Iaru si de tehnici teatrale cu Oana Pellea.

 

Alaturi de Untescu, Mircea Tiplea, country finance manager al Cola-Cola HBC Romania, sau Claudia Iacobuta, public relation manager la QAB, se numara printre managerii aspiranti la trofeele Teacher’s Film Festival. Cum e sa aduni intr-un proiect de film manageri din 14 companii? Untescu spune ca echipa lor s-a intalnit doua seri la rand sa vizioneze cat mai multe filme pentru a putea decide. "Ne-am ales cu o lista scurta: Star Wars, Notting Hill si Ocean’s Eleven, urmand sa ne concentram asupra scenariilor acestora. A doua zi insa regizorul nostru, Adi Pop, ne-a convins sa facem Forrest Gump: mesaj, metafore in imagini, simbolul penei, totul avea sens, asa ca am acceptat bucurosi", povesteste Untescu.

 

Scenariul s-a nascut dintr-un brainstorming. "Am fixat foarte clar etapele povestii (scenele), dar dialogurile din cadrul fiecarei scene s-au stabilit ad-hoc. N-am pus nicio replica in gura nimanui, ci le-am lasat sa se nasca natural, in functie de actor, de personaj si de scena", isi aminteste Daniela Untescu.

 

Filmul a insemnat doua seri de vizionari, doua seri de stabilit scenariul, cinci zile de filmari in week-end si cel putin 16 ore de postproductie in studio. Tot Untescu recunoaste: "A fost neplacut cand tot ce am filmat in prima zi (10 ore) s-a dovedit a fi nefolositor, pentru ca lumina era proasta, iar sunetul execrabil. Sau cand am constatat ca nu s-a inregistrat nimic din cele doua ore de filmari in parcul Carol, in conditiile in care «actorul principal» pleca din tara pentru mai mult timp".

 

Reprezentantii Cristalex au de gand acum sa promoveze festivalul si in alte tari din regiune. "Ideea o avem de la sfarsitul anului trecut, iar la sfarsitul lunii mai am inceput lucrul la proiect" , spune Mihai Scortea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Fictiune cu manageri
/arta-si-societate/fictiune-cu-manageri-1007668
1007668
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.